fallback

Renault увеличава пробега на R4 и R5

Благодарение на нова технолигия двата електромобила ще изминават до 500 км

Новото Renault 5 и използващият същите технологии кросоувър Renault 4, представени наскоро от френския производител, са първите модели, които използват новата платформа AmpR Small, специално проектирана за електрически превозни средства от B-сегмент. И двата автомобила ще се предлагат с две опции за батерии: 40 kWh за базовите версии и 52 kW/h за по-мощните варианти.

С първата батерия Renault 5 постига пробег от 312 км по цикъла WLTP, а с втората – до 410 км по същия стандарт. При Renault 4 точни цифри още не се съобщават, но компанията твърди, че пробегът му също ще варира между 300 и 400 км според WLTP. Високопроизводителната версия на Renault 5, наречена Alpine A290, е оборудвана само с 52 kWh батерия, но поради по-високата консумация на енергия нейният пробег е 380 км според WLTP.

Трябва да се отбележи, че както 40 kWh, така и 52 kWh батерии използват NCM (никел, кобалт, манган) клетки, разработени и доставени от Envision AESC. Въпреки това Renault наскоро обяви, че работи с друг производител - LG Energy Solution, за въвеждане на по-достъпни батерии с LFP (литиево-железен фосфат) химия за тези модели до 2026 г.

За да подобри ефективността на пространството, Renault ще въведе технологията CTP (Cell-to-Pack), която премахва необходимостта от модули. Батерийните клетки ще бъдат тип „торбичка“, като ще се произвеждат в завода на LG в Полша.

Renault 4 ще струва малко повече от по-малкото Renault 5, като Alpine A290 също ще получи нови батерии. Според френското издание L'Argus базовите версии на Renault 5 и Renault 4 с LFP батерии ще могат да изминават до 400 км по WLTP, което е значително повече от сегашните 300 км. Моделите с NCM батерии на свой ред ще получат подобрена химия, която ще им позволи да предложат още по-голям обхват.

Изпълнителният директор на Renault Лука де Мео вече намекна, че Renault 4 ще може да изминава до 500 км по WLTP. Той подчерта, че този компактен SUV ще стане по-привлекателен за семействата, когато пробегът му достигне 500 км. Такива промени в химията на батериите на NCM също се очаква да бъдат налични до 2026 г., заедно с пускането на LFP батерии.

Alpine A290, високопроизводителната версия на Renault 5, също ще получи тези подобрения, като вече е сигурно, че ще бъде оборудвано с LFP батерии в близко бъдеще, особено във версиите GT (180 к.с.) и GTS (220 к.с.). Очаква се през 2026 г. да се появи S версия с 245 к.с. с нова батерия с „дълъг обхват“.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Нямам 40 евра за ел кола
  • #5
    накъде увеличават? ( преди 4 седмици )
    към автогробището ли?
  • #4
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ЛАЙНОХ ЛА ЙНО 500КМ ЗО НИЩО НЕ СТИГАТ
  • #3
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Та ша к е туй кашон
  • #2
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Защо са тия 500 км тва не стига до морето едно е да заредиш бензин друго ток най добре да си ибър ша за д ни ца та с тва ку р ник
  • #1
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Иииииии ко от тва като тея кашони ше те оставят на пътя единственото хубаво нещо е името ээв това нещо и не си струват тея неща ако това е бъдещето на колите е не мерси много лошо ше бъде заради тея э *** от Брюксел
fallback
Последни