fallback

McLaren отново има нов собственик

Холдинг от Дубай купува 100% от автомобилния производител и част от спортното подразделение

Mumtalaket - държавният фонд на Бахрейн, закупи McLaren Group по-рано тази година. Това даде на компанията пълна собственост върху изпитващия сериозни затруднения британски производител на суперколи и неговите състезателни отбори, участващи в различни състезание. Автомобилното подразделение на McLaren обаче вече има друг собственик, което вероятно ще доведе до нови промени в компанията.

Според официалната информация CYVN Holdings от Абу Даби е сключил необвързващо споразумение за придобиване на 100% собственост върху McLaren Automotive. Ако сделката се осъществи, това ще бъде вторият собственик на марката за по-малко от седем месеца.

Като част от новата сделка, CYVN Holdings също ще придобие неконтролиращ дял в по-голямата McLaren Group, която включва и състезателното подразделение. Двете компании ще „проучат потенциално партньорство“ с подновен фокус върху електрическите превозни средства.

„Тази инвестиция от CYVN Holdings ще осигури достъп до допълнителен капитал, усъвършенствана инженерна експертиза и пионерска технология, особено в областта на електрическите превозни средства“, се казва в официалното съобщение до медиите от досегашния собственик Mumtalaket.

След като бившият технически директор на Ferrari - Майкъл Лейтерс, пое поста главен изпълнителен директор на McLaren Automotive през 2022 г., компанията пусна хибридния спортен автомобил Artura, суперколата 750S и хиперколата W1 - заместник на P1. През 2023 г. Лейтерс обяви, че Artura е „незрял продукт, направен преди идването му в компанията“ и поиска спиране на продажбите на модела заради проблеми с качеството.

Сега от британската компанията ще продължи да разширява своите предложения под нов собственик. По-рано от McLaren намекнаха за пускането на спортен автомобил с предно задвижване и дори на електрически SUV.

fallback
  • #1
    Моето мнение ( преди 50 минути )
    McLaren беше истинска чистокръвна спортна марка някъде до началото на 2000-ните години, след това нещата започнаха да се модернизират и да се отклоняват от правия спортен път. Най-добрия им модел беше F1 с шофьорско място по средата на купето. И с двигател от БМВ. 97ма - 98ма година вдигаше към 400 км/ч. Мерцедес пък имаха модели като Koenig-special-ите SEC-ове, които вдигаха над 400 км/ч още през 80-те години. Истински коли, истински двигатели, истинско спортно преживяване.
fallback
Последни