fallback

Най-луксозната китайска кола в България: тестваме Voyah Dream

С повече простор от S-класата, 7 пълноценни места и 435 коня, тази кола ни напомня защо толкова обичахме минивановете

Ужасно много хора - и в България, но и в Европа като цяло - отдавна вече чакат с нетърпение идването на китайските коли, защото се надяват, че те ще им върнат евтиния, достъпен автомобил, на който се наслаждавахме допреди 10-15 години, и който напоследък сякаш изчезна.                        Проблемът обаче е, че докато ние чакаме това, китайците не стоят на едно място. На много места в Европа китайското нашествие започва не в най-ниския, бюджетен клас, а на обратния полюс - с автомобили като този.                          Voyah e премиум марката на китайския гигант Dongfeng, която присъства в България вече от около година, но досега предлагаше само един SUV модел, наречен Free. Това тук е Voyah Dream - най-луксозният миниван на европейския пазар, а също и най-бързият.       

Voyah Dream

435 к. с. максимална мощност

5.8 секунди 0-100 км/ч

109 кВтч капацитет на батерията

Беше време, когато минивановете бяха много могъщ сегмент на европейския автомобилен пазар - още от 80-те, когато Renault Espace даде началото на този клас, през бума през 90-те и в първото десетилетие на новия век. Но после започна SUV манията и европейците впезапно охладняха към големия многофункционален автомобил. Много от емблематичните имена в този сектор изчезнаха, а някои от оцелелите вече крият под себе си не миниванове, а големи кросоувъри - включително и самото Renault Espace.

А това е доста странно, защото ако искате комфорт, простор и светлина, нито една автомобилна форма не е толкова подходяща като минивана.                          Тази кола го доказва убедително. Тук междуосието е същото като в актуалната S-класа на Mercedes, но височината е с 30 см по-голяма, което ви дава три абсолютно пълноценни реда седалки.

Тествали сме множество 7-местни модели - но при тях третият ред седалки е или временно решение, ако случайно ви се наложи да возите повече хора, или откровена пародия на места за сядане, предназначена да затвори очите на данъчните. Тук не е така: най-задният ред е с напълно пълноценни места и дори висок и нетодам фин човек може да седне съвсем удобно. Отзад пак остават над 400 литра багажно пространство, а при сгъване на третия ред багажникът побира почти 2700 литра.                         Но големият коз на Voyah Dream е вторият ред - с две удобни кресла, които с едно натискане на бутона могат да се превърнат почти в легла.

Между другото можете да срещнете тази кола и с името Dreamer, с което тя се продава в Китай. За още повече яснота, Dreamer е също и названието на най-високото ниво на оборудване. Но в Европа Voyah предлага минивана си само в неговата топ версия, така че поне поне това объркване ни е спестено.                       В нашата тестова кола виждате пълното оборудване. Имате три екрана на таблото, с обща ширина повече от един метър. Имате кожени седалки, които на първите два реда имат не само отопление и вентилация, но и масажна функция. Имате два отделни панорамни стъклени покрива, които се отварят. И имате всички възможни асистенти до второ ниво на автономност.                      За съжаление не успяхме да тестваме част от електронните системи, защото нашата Voyah е предварителна бройка с предназначена за Китай информационна система. Европейската версия ще дойде в България всеки момент и ще е базирана на Android.

Все пак успяхме достатъчно да си поиграем с многото развлекателни възможности на този автомобил, който даже има специален режим за парти - както и друг, ако возите бебе. Мултимедията е сравнително бърза и с хубави графики.                     В родината си Dream се предлага като електромобил с бензинов удължител на пробега, а също и като класически плъг-ин хибрид с 1.5-литров двигател с вътрешно горене - вариант, който скоро ще бъде достъпен и в България.

Това, което караме, е чистата електрическа версия - с по един електромотор на всяка ос, с 435 конски сили мощност и с батерия с капацитет почти 109 киловатчаса - повече, отколкото е при Rolls-Royce Spectre.                      Платформата по начало е замислена за такъв тип задвижване, така че батерията е удобно прибрана в пода - решение, което не само освобождава вътрешно и багажно пространство, но и снижава центъра на тежестта. Разбира се, огромната батерия си има и негативна страна.  

Voyah Dream не е от най-леките автомобили, меко казано - дори и без нас двамата на борда теглото на електрическата версия е почти 2.7 тона. Но не си мислете, че тази кола е тромава.                       Двата електромотора дават светкавично и доста мощно ускорение. В Китай има и по-бързи миниванове, но на европейския пазар този засега е без конкуренция, изстрелвайки се от 0 до 100 километра в час за едва 5.8 секунди.

На таблото имамe един много симпатичен показател, който ни казва какъв процент от максималната мощност използваме в момента. В този миг, на магистралата със 120 км/ч, използваме 4 процента.         Странният вид на капачката за зареждане не е дизайнерско решение, а повреда при транспортирането до България              Окачването също е на високо ниво: отпред вместо масовите макферсони то ползва сложна система с двойна вилка, а отзад е многозвенно с по пет точки за закрепване. Резултатът е впечатляващ - тази кола вози изключително меко. Мекотата на седалките е едно на ръка, но и окачването поема с лекота всякакви неравности, дупки и пукнатини, и ги превръща в едно леко, успокояващо полюляване.                    Това, което ни изненадва приятно, е управлението. Опитът ни с китайски коли от миналото десетилетие не ни даваше много оптимизъм, но тук воланът се оказа директен и прецизен - макар и малко по-лек, отколкото бихме искали (характерно за всички азиатски автомобили). Общо взето, да се кара тази грамада е лесно, предвидимо, успокояващо.                      Обезшумяването също впечатлява. Eстествено, един електромобил не вдига много шум сам по себе си. Но тъкмо това кара повечето им производители да пестят от шумоизолация. И в резултат пълни салона с аеродинамично свистене, шум от гумите и така нататък. Тук не е пестено от шумоизолация. Салонът е изключително тих.

Стигаме до момента с цената, която за хората, които чакат евтиното китайско нашествие, ще се стори шокираща. Хибридният вариант на Voyah Dream ще струва в България 64,000 евро с ДДС. Електрическата версия струва 70,000 евро. Което изглежда много, докато се замислим какви са всъщност конкурентите на тази кола. Доколкото изобщо ги има, разбира се. Сходният като размери електрически вариант на Mercedes Vito струва в България с почти 12,000 лева повече, има наполовина по-малка батерия и наполовина по-малко конски сили.          Положението в самия край на нашия тест: изминати 261 километра без каквото и да било пестене на енергия, оставащ пробег - 166 км           Добре е да кажем няколко думи и за обхвата. По официални документи той е 605 километра, но по китайския тестов цикъл, който е пословично оптимистичен. В нашия случай взехме колата със заредена батерия и с оставащи 407 км според компютъра. След изминатите 201 км имахме оставащ обхват от още 224. Средната консумация за 100 км е малко под 20 кВтч, което за кола с тези размери и с тази аеродинамика е впечатляващо.                    Dream може да се зарежда с до 130 киловата, така че попълването на батерията на път няма да ви забави повече от двайсетина минути. Още един показател, по който китайският пришълец ни най-малко не отстъпва на европейските си премиум конкуренти.

Само преди десетина години комбинацията от "Китай" и "луксозен автомобил" звучеше като оксиморон. Но запознанството с Voyah Dream ни убеждава, че отдавна вече случаят не е такъв. И че десет години са ужасно много време. Поне в Китай.      Още снимки от теста на Voyah Dream вижте в ГАЛЕРИЯТА:

         

 

fallback
  • #16
    До 14 ( преди 27 минути )
    Само така ти се струва. Константинчо, както го наричаш, много добре завърши статията. "И че десет години са ужасно много време. Поне в Китай." Хайде погледни къде бяха китайците преди 10 години, погледни къде са сега и се опитай да си ги представиш къде ще са след още 10 години? Припомни си какво говореше Илон Мъск за BYD преди 10 години и какво говори сега? Погледни дори Тесла, която е джудже по възможности в сравнение с китайците, какво беше преди 10 години и какво е сега.
  • #15
    VAYK ( преди 31 минути )
    #8 Tи сериозно ли говориш:)))) Voyah и Forthing са на Dongfeng! Платформата им е една просто V9 няма да я има като електрическа версия! И това че им е по ниско позиционирана, тоест като рено с дачия, което сравнение правиш е единственото вярно нещо което си написал:))) Явно не си бил на изложението за да видиш каква е Дачията на Dongfeng:)))))
  • #14
    анонимен ( преди 35 минути )
    Китайското нашествие е започнало само в мечтите на Константинчо. Китайците не могат да продават недоразуменията си. Все още няма достатъчно невежи потребители и дори и такива платени статии няма да помогнат.
  • #13
    До 12 ( преди 46 минути )
    На богатите европейци че и българи така им е писнало от "надежността", обслужването и цените на обслужване на mercedes е им, че с радост само заради ината биха пробвали китаеца, ако някой техен приятел им го похвали.
  • #12
    Газко Уазков ( преди 59 минути )
    Китай може да стъпи в Европа само с нискобюджетни модели, предназначени за нискообразовани бедняци. Европейците с пари не са *** и няма да похарчат 70к евро за това нещо. Да се учат от японците. Как са завладяли световните пазари преди 50-60 години. С масови продукти на ниски цени, но с високо качество. Не виждам как един богат европеец ще се прецака с този "суперлукс" от Китай.
  • #11
    До 3 ( преди 1 час )
    Пииииич.... ти си робот! :-)
  • #10
    анонимен ( преди 1 час )
    За качеството и здравината на китайските автомобили гледайте в тубата руски клипове. Там бяха принудени да купуват предимно китайски и всички завършват с едно послание - върнете ги обратно в Китай, незабавно.
  • #9
    До 6 ( преди 1 час )
    Преди всичко никога няма да имаш 140 хиляди, така че всичките ти разсъждения оттам нататък са излишни
  • #8
    анонимен ( преди 1 час )
    Dongfeng v9 няма нищо общо, дори не е донгфенг, а е фортинг, от дъщерната марка от Лиуджоу, все едно тяхната Дачия...
  • #7
    VAYK ( преди 2 часа )
    Колата е брутален лукс! Препоръчвам и брат му Dongfeng V9, който беше на изложението, ще бъде само PHEV с до 1300км. и вероятно цената ще е до 30% по ниска...
fallback
Последни