fallback

Най-луксозната китайска кола в България: тестваме Voyah Dream

С повече простор от S-класата, 7 пълноценни места и 435 коня, тази кола ни напомня защо толкова обичахме минивановете

Ужасно много хора - и в България, но и в Европа като цяло - отдавна вече чакат с нетърпение идването на китайските коли, защото се надяват, че те ще им върнат евтиния, достъпен автомобил, на който се наслаждавахме допреди 10-15 години, и който напоследък сякаш изчезна.                        Проблемът обаче е, че докато ние чакаме това, китайците не стоят на едно място. На много места в Европа китайското нашествие започва не в най-ниския, бюджетен клас, а на обратния полюс - с автомобили като този.                          Voyah e премиум марката на китайския гигант Dongfeng, която присъства в България вече от около година, но досега предлагаше само един SUV модел, наречен Free. Това тук е Voyah Dream - най-луксозният миниван на европейския пазар, а също и най-бързият.       

Voyah Dream

435 к. с. максимална мощност

5.8 секунди 0-100 км/ч

109 кВтч капацитет на батерията

Беше време, когато минивановете бяха много могъщ сегмент на европейския автомобилен пазар - още от 80-те, когато Renault Espace даде началото на този клас, през бума през 90-те и в първото десетилетие на новия век. Но после започна SUV манията и европейците впезапно охладняха към големия многофункционален автомобил. Много от емблематичните имена в този сектор изчезнаха, а някои от оцелелите вече крият под себе си не миниванове, а големи кросоувъри - включително и самото Renault Espace.

А това е доста странно, защото ако искате комфорт, простор и светлина, нито една автомобилна форма не е толкова подходяща като минивана.                          Тази кола го доказва убедително. Тук междуосието е същото като в актуалната S-класа на Mercedes, но височината е с 30 см по-голяма, което ви дава три абсолютно пълноценни реда седалки.

Тествали сме множество 7-местни модели - но при тях третият ред седалки е или временно решение, ако случайно ви се наложи да возите повече хора, или откровена пародия на места за сядане, предназначена да затвори очите на данъчните. Тук не е така: най-задният ред е с напълно пълноценни места и дори висок и нетодам фин човек може да седне съвсем удобно. Отзад пак остават над 400 литра багажно пространство, а при сгъване на третия ред багажникът побира почти 2700 литра.                         Но големият коз на Voyah Dream е вторият ред - с две удобни кресла, които с едно натискане на бутона могат да се превърнат почти в легла.

Между другото можете да срещнете тази кола и с името Dreamer, с което тя се продава в Китай. За още повече яснота, Dreamer е също и названието на най-високото ниво на оборудване. Но в Европа Voyah предлага минивана си само в неговата топ версия, така че поне поне това объркване ни е спестено.                       В нашата тестова кола виждате пълното оборудване. Имате три екрана на таблото, с обща ширина повече от един метър. Имате кожени седалки, които на първите два реда имат не само отопление и вентилация, но и масажна функция. Имате два отделни панорамни стъклени покрива, които се отварят. И имате всички възможни асистенти до второ ниво на автономност.                      За съжаление не успяхме да тестваме част от електронните системи, защото нашата Voyah е предварителна бройка с предназначена за Китай информационна система. Европейската версия ще дойде в България всеки момент и ще е базирана на Android.

Все пак успяхме достатъчно да си поиграем с многото развлекателни възможности на този автомобил, който даже има специален режим за парти - както и друг, ако возите бебе. Мултимедията е сравнително бърза и с хубави графики.                     В родината си Dream се предлага като електромобил с бензинов удължител на пробега, а също и като класически плъг-ин хибрид с 1.5-литров двигател с вътрешно горене - вариант, който скоро ще бъде достъпен и в България.

Това, което караме, е чистата електрическа версия - с по един електромотор на всяка ос, с 435 конски сили мощност и с батерия с капацитет почти 109 киловатчаса - повече, отколкото е при Rolls-Royce Spectre.                      Платформата по начало е замислена за такъв тип задвижване, така че батерията е удобно прибрана в пода - решение, което не само освобождава вътрешно и багажно пространство, но и снижава центъра на тежестта. Разбира се, огромната батерия си има и негативна страна.  

Voyah Dream не е от най-леките автомобили, меко казано - дори и без нас двамата на борда теглото на електрическата версия е почти 2.7 тона. Но не си мислете, че тази кола е тромава.                       Двата електромотора дават светкавично и доста мощно ускорение. В Китай има и по-бързи миниванове, но на европейския пазар този засега е без конкуренция, изстрелвайки се от 0 до 100 километра в час за едва 5.8 секунди.

На таблото имамe един много симпатичен показател, който ни казва какъв процент от максималната мощност използваме в момента. В този миг, на магистралата със 120 км/ч, използваме 4 процента.         Странният вид на капачката за зареждане не е дизайнерско решение, а повреда при транспортирането до България              Окачването също е на високо ниво: отпред вместо масовите макферсони то ползва сложна система с двойна вилка, а отзад е многозвенно с по пет точки за закрепване. Резултатът е впечатляващ - тази кола вози изключително меко. Мекотата на седалките е едно на ръка, но и окачването поема с лекота всякакви неравности, дупки и пукнатини, и ги превръща в едно леко, успокояващо полюляване.                    Това, което ни изненадва приятно, е управлението. Опитът ни с китайски коли от миналото десетилетие не ни даваше много оптимизъм, но тук воланът се оказа директен и прецизен - макар и малко по-лек, отколкото бихме искали (характерно за всички азиатски автомобили). Общо взето, да се кара тази грамада е лесно, предвидимо, успокояващо.                      Обезшумяването също впечатлява. Eстествено, един електромобил не вдига много шум сам по себе си. Но тъкмо това кара повечето им производители да пестят от шумоизолация. И в резултат пълни салона с аеродинамично свистене, шум от гумите и така нататък. Тук не е пестено от шумоизолация. Салонът е изключително тих.

Стигаме до момента с цената, която за хората, които чакат евтиното китайско нашествие, ще се стори шокираща. Хибридният вариант на Voyah Dream ще струва в България 64,000 евро с ДДС. Електрическата версия струва 70,000 евро. Което изглежда много, докато се замислим какви са всъщност конкурентите на тази кола. Доколкото изобщо ги има, разбира се. Сходният като размери електрически вариант на Mercedes Vito струва в България с почти 12,000 лева повече, има наполовина по-малка батерия и наполовина по-малко конски сили.          Положението в самия край на нашия тест: изминати 261 километра без каквото и да било пестене на енергия, оставащ пробег - 166 км           Добре е да кажем няколко думи и за обхвата. По официални документи той е 605 километра, но по китайския тестов цикъл, който е пословично оптимистичен. В нашия случай взехме колата със заредена батерия и с оставащи 407 км според компютъра. След изминатите 201 км имахме оставащ обхват от още 224. Средната консумация за 100 км е малко под 20 кВтч, което за кола с тези размери и с тази аеродинамика е впечатляващо.                    Dream може да се зарежда с до 130 киловата, така че попълването на батерията на път няма да ви забави повече от двайсетина минути. Още един показател, по който китайският пришълец ни най-малко не отстъпва на европейските си премиум конкуренти.

Само преди десетина години комбинацията от "Китай" и "луксозен автомобил" звучеше като оксиморон. Но запознанството с Voyah Dream ни убеждава, че отдавна вече случаят не е такъв. И че десет години са ужасно много време. Поне в Китай.      Още снимки от теста на Voyah Dream вижте в ГАЛЕРИЯТА:

         

 

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 1 месец )
    130 киловата максимална скорост на зареждане означава 20-80% за час. Определено тази батерия иска поне 250 киловата скорост
  • #26
    до 26 ( преди 1 месец )
    Факт е, че изглежда много добре като интериор. Колко ще е надеждно, бог знае. Но то и много от европейските премиуми напоследък са еднодневки
  • #25
    Драгой ( преди 1 месец )
    Седях в това на изложението и смея да кажа, че съм впечатлен от изработката. Колата е огромна, а седалките са луксозни фотьойли. Изработката поне на гледане и пипане е много добра. Европейците ще берат ядове, голяма част от китайските коли на салона бяха продадени. Разбира се имаше и откровени дървета, но като цяло китайците са доста напред.
  • #24
    ах-ах ( преди 1 месец )
    Само питам как се слага електромотор на ос.
  • #23
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еми виж Алфа Ромео Montreal и това.
  • #22
    Ехх ( преди 1 месец )
    Живеем в "китайски" времена - на еднодневките, които заразиха и западното мислене.
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ебаци сандъко е малко е и грозен ама свиквайте вече такива ще ги гледаме айр фрайъри и перални и микровълнови. Дизайнера трябва да рисува колата докато е на почивка в Куба пие ром пуши пура и блондито му се съблича. А не пъпчасал нърд азиатец на компютъра да я рисува защото шефа му дава зор.
  • #20
    Преди време(не далеч ( преди 1 месец )
    бях в САЩ - LA, и посетих 2 представителства - на Лексус и на Мерцедес. Лексуса такъв напудрен с куп екстри, като продавачът подчерта, че имал около 12 екстри които ги нямало никъде. После при Мерцедес - питам там защо колата им е по-скъпа, а няма толкова неща като Лексуса? Продавачът каза: Сър дали Лексуса има тази екстра? и посочи звездата на капака... та който може да се сеща! Особено относно китайските чайници.
  • #19
    Ех ( преди 1 месец )
    Вижте в тубата как бедните шейхове се возят в BYD Yangwang U8, и се мъчат хората :). Заменили са G класата и ТЛК. И насила :) всички са с доволни физиономии и се кефят. Но понеже са от хората дето нямат пари, и въобще не знаят как да си ги харчат :) Има и едни други фенове на BMW, дето са ги сменили с Zeekr, и всички са с едни такива ужасни доволни физиономии, направо да ги съжали човек. А пък собствениците на Ауди и Мерцедес се мъчат много с Li_Auto, вижда се по доволните им измъчени лица.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедесът разбрахме, че е много по-смотан от този китаец. Как ще го сравним обаче с KIA EV9?
fallback
Последни