fallback

Новото BMW M3 с ДВГ ще бъде „мек“ хибрид

Следващото поколение ще излезе през 2028 г., като ще има и EV версия с 4 мотора

Вече е известно, че следващото BMW M3 ще премине на електрическо. Новото поколение на най-продаваният спортен модел на баварците ще излезе в края на десетилетието, като ще се предлага както като EV, така и с хибридно задвижване. Това обаче няма да бъде plug-in като новия седан M5 (G90) и комбито (Touring), тъй като в BMW са избрали друг подход.

От BMW M потвърдиха, че заместникът на сегашното M3 с ДВГ ще запази 6-цилиндровия си мотор, а сега Дирк Хекер, ръководител на отдела за развитие на моделите с висока производителност, разкри, че сърцето на следващото поколение на M3 ще бъде 48-волтов мек хибрид, а не PHEV.

Големият съперник на M3 - Mercedes-AMG C63 S, вече разчита на силно електрифициран четирицилиндров двигател, който помага за увеличение на мощността до 680 к.с. Подобно решение обаче добавя значително тегло, както е при новото BMW M5. За разлика от баварския седан, който има пробег на електричество 67 км, C 63 изминава само 13 км на ток.

Според Хекер, който е вторият човек в BMW M след главния изпълнителен директор Франк ван Мийл, няма смисъл да се добавя тежестта на PHEV система, освен ако допълнителния електрически обхват на бъде използван за намаляване на данъка на колата на някои пазари. В случая обаче следващото M3 ще се предлага и като ЕV, така че BMW може да си позволи да запази версия с ДВГ по-чиста и по-лека.

И двата модела ще бъдат изградени на една и и съща платформа - Neue Klasse, която дебютира следващата година на новия iX3 SUV и след това ще се използва за новата 3-Series, планирана за пускане на пазара през 2026 г. Дуото M3 ще пристигне на пазара малко по-късно, като електрическата версия ще дебютира първа - през 2027 г., а вариантът с ДВГ ще излезе година по-късно.

Добавянето на мека хибридна технология ще намали леко емисиите, без да добавя прекалено много тегло, а също така ще помогне за избягване на турбо-дупката, ако се приеме, че в BMW не са възприели подхода на C 63 с електрически турбокомпресори. Малкият електромотор в трансмисията на сегашния „мек“ хибрид M340i добавя само 11 к.с. (11 к.с.), но генерира солидни 200 Нм въртящ момент.

Дирк Хекер не коментира каква ще бъде мощността на следващото M3 с ДВГ, но със сигурност тя ще надхвърли 610 к.с. Сегашното M3 Competition, което излезе през 2021 г., развива 510 к.с., но форсирана версия на същия 6-цилиндров мотор S58 достига 550 к.с. при M3 CS и M4 CSL.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Байрише Моторен Верке
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разбира се че ще е мек, цялата й работа на немската индустрия е такава - голяма, ама мека
fallback
Последни