fallback

И Alfa Romeo се предаде - запазва ДВГ по-дълго от планираното

Италианците са десетият производител, който променя електрическите си планове

Още през август 2021 г. Stellantis обяви, че Alfa Romeo ще премине изцяло на електрическо задвижване в Европа, Северна Америка и Китай до 2027 г. Подобно на други производители обаче италианската марка се принуди да направи промени в плановете си.

Напускащият поста си главен изпълнителен директор на италианската компания Жан-Филип Импарато обаче призна, че това вероятно няма да се случи. По време на автосалона в Париж 58-годишният мениджър намекна, че бензиновите двигатели ще останат в гамата на марката по-дълго от очакваното.

„Alfa Romeo има гъвкавостта да приеме гама от задвижвания за новите Stelvio и Giulia. Ако чисто електрическите версии на SUV и седана не генерират достатъчно продажби, и двата модела ще получат ДВГ, като това е възможно благодарение на платформата STLA Large, която вече е в основата на новия Dodge Charger“, обясни Импарато.

И Stelvio, и Giulia ще се откажат от платформата Giorgio, струваща няколко милиарда евро, която е била използвана само за тези два модела на Alfa, както и за три на Maserati - Grecale, GranTurismo и GranCabrio.

Архитектурата на най-новото Jeep Grand Cherokee обаче също е заимствана от Giorgio. Нейният наследник - STLA Large, беше обявена от Stellantis като „BEV-native“ платформа, която може да побере ДВГ. Освен Dodge и Alfa, още две марки - Chrysler и Maserati, също ще използват тази основа.

Агрегатът разчита на 3,0-литров редови двигател с 6 цилиндъра и двойно турбо, развиващ 420 и 550 к.с. И в двата случая задвижването е към четирите колела, но има и режим, който насочва цялата мощност към задната ос.

Следващото поколение на Stelvio ще излезе догодина, докато новата Giulia е планирана за 2026 г. След това Alfa Romeo ще пусне и голям SUV за Северна Америка, който също ще използва платформата STLA Large, така че може да получи двигатели с вътрешно горене.

Така Alfa Romeo се превръща в десетия автомобилен производител, който ще се откаже от високите си EV цели. Почти всички производители на автомобили, които обещаха да преминат на електричество до 2030 г. (или дори по-рано), вече преразгледаха плановете си през последните последните месеци. А натискът върху ЕС за отмяна на забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. се засилва.

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 3 седмици )
    САМО, ама САМО СА ПОГЛЕДНИ, КОЛКО ( - ) МИНУСА ИМАШ? Сядай си Бърже обратно, на задни Ка СЕДЛАР О В! - ИМАШ ЖЕЛАНИЕСЛАБ 2 със Седем ( - ) МИНУСА
  • #10
    Арахнофоб с цигара ( преди 2 месеца )
    Да, Г-н Импарато се постара да повреди имиджа на Алфа окончателно и сега успешно се пенсионира. Всеки негов пост из мрежите е масивно, негативно коментиран, но човечето си избута мандата и сега ще сгъне няколко милиона и ще се наслаждава на комфортни старини, попътно вземайки по някой лев от лекции тук там по университетите и като консултант на други балъци. Докато такива като него и оня *** Тавареш си тръгват безнаказано от постовете си- така ще е. Ще страдаме от некадърна стока.
  • #9
    Pizza & Panini ( преди 2 месеца )
    От няма година имам Alfa Romeo JTDmИмам вече 17г BMW и едно CLK на Mercedes което си внесох сам. В предвид базата за сравнение, мога да дам обективна оценка на Alfa-та. По-приятна, тиха и икономична кола от Alfa Romeo-то не съм карал. Сега си давам сметка, що за митове и легенди са насаждани с годините в пропагандна насока срещу италианското автомобилостроене.С оглед обстановката в EU и обстоятелствата около бранда им в момента, мисля правилно се ориентират в обстановката.
  • #8
    Pizza & Panini ( преди 2 месеца )
    Разбира се, че ще се променят тия планове за скорошни електрификациис несъществуващи достатъчни ресурси за батерии от недостатъчна технология, с незадоволителен пробег на безумни цени в нереалистични срокове на въвеждане. Нормално, а и обществото не е готово за подобна масова идея. Отделно безумните им цени задържат нещата.А с тия опити за налагане на ел. коли в сегашният им вид върху обществото, ами както сами виждат, не се получава и компаниите се отказват една по една.
  • #7
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Алфа Ромео - Харлей Дейвидсъна на автомобилите, ха-ха. 5 от 10 произведени Алфи още са по пътищата... другите 5 са успели да се стигнат до вкъщи.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ей кви, сме.шници, не видяли Джулия. Това да не ви е голф, бе....... Хората си я купуват и карат в свободното време и се кефят. И моето Стелвио няма да го видите, щото е в гараж. Можете да видите едно Мито, в джунглата цъкам с него.
  • #5
    Вин ( преди 2 месеца )
    "Агрегатът разчита на 3,0-литров редови двигател..." Разликата между агрегат и двигател е ....
  • #4
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Преди малко минах покрай един Додж. Днес Алфа Не съм видял, но въпреки това не мога да се съглася с тезата, че са по-малко. А относно електрификацията, ми омръзна да повтарям, че не могат да си правят "планове", преди електромобилите да са станали по-евтини от автомобил с ДВГ. Но дори и след като това стане, плановете няма да зависят от производителите, а от клиентите. Подценявате сектантството и техническата неграмотност на клиентите. Дори тези завършили специалност ДВГ и работещи в сервиз.
  • #3
    До долния ( преди 2 месеца )
    В София има повече Додж Челинджър отколкото Алфа Джулия
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Щото пък в Европа Додж много са ги чували.
fallback
Последни