fallback

И Alfa Romeo се предаде - запазва ДВГ по-дълго от планираното

Италианците са десетият производител, който променя електрическите си планове

Още през август 2021 г. Stellantis обяви, че Alfa Romeo ще премине изцяло на електрическо задвижване в Европа, Северна Америка и Китай до 2027 г. Подобно на други производители обаче италианската марка се принуди да направи промени в плановете си.

Напускащият поста си главен изпълнителен директор на италианската компания Жан-Филип Импарато обаче призна, че това вероятно няма да се случи. По време на автосалона в Париж 58-годишният мениджър намекна, че бензиновите двигатели ще останат в гамата на марката по-дълго от очакваното.

„Alfa Romeo има гъвкавостта да приеме гама от задвижвания за новите Stelvio и Giulia. Ако чисто електрическите версии на SUV и седана не генерират достатъчно продажби, и двата модела ще получат ДВГ, като това е възможно благодарение на платформата STLA Large, която вече е в основата на новия Dodge Charger“, обясни Импарато.

И Stelvio, и Giulia ще се откажат от платформата Giorgio, струваща няколко милиарда евро, която е била използвана само за тези два модела на Alfa, както и за три на Maserati - Grecale, GranTurismo и GranCabrio.

Архитектурата на най-новото Jeep Grand Cherokee обаче също е заимствана от Giorgio. Нейният наследник - STLA Large, беше обявена от Stellantis като „BEV-native“ платформа, която може да побере ДВГ. Освен Dodge и Alfa, още две марки - Chrysler и Maserati, също ще използват тази основа.

Агрегатът разчита на 3,0-литров редови двигател с 6 цилиндъра и двойно турбо, развиващ 420 и 550 к.с. И в двата случая задвижването е към четирите колела, но има и режим, който насочва цялата мощност към задната ос.

Следващото поколение на Stelvio ще излезе догодина, докато новата Giulia е планирана за 2026 г. След това Alfa Romeo ще пусне и голям SUV за Северна Америка, който също ще използва платформата STLA Large, така че може да получи двигатели с вътрешно горене.

Така Alfa Romeo се превръща в десетия автомобилен производител, който ще се откаже от високите си EV цели. Почти всички производители на автомобили, които обещаха да преминат на електричество до 2030 г. (или дори по-рано), вече преразгледаха плановете си през последните последните месеци. А натискът върху ЕС за отмяна на забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. се засилва.

fallback
  • #5
    Вин ( преди 3 часа )
    "Агрегатът разчита на 3,0-литров редови двигател..." Разликата между агрегат и двигател е ....
  • #4
    До 2 ( преди 3 часа )
    Преди малко минах покрай един Додж. Днес Алфа Не съм видял, но въпреки това не мога да се съглася с тезата, че са по-малко. А относно електрификацията, ми омръзна да повтарям, че не могат да си правят "планове", преди електромобилите да са станали по-евтини от автомобил с ДВГ. Но дори и след като това стане, плановете няма да зависят от производителите, а от клиентите. Подценявате сектантството и техническата неграмотност на клиентите. Дори тези завършили специалност ДВГ и работещи в сервиз.
  • #3
    До долния ( преди 3 часа )
    В София има повече Додж Челинджър отколкото Алфа Джулия
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Щото пък в Европа Додж много са ги чували.
  • #1
    Факт ( преди 4 часа )
    То тия са првд фалит каквинпланове а в Сащ даже не са ги и чували.
fallback
Последни