fallback

Toyota няма да се откаже от Supra

И след спирането на BMW Z4 японското спортно купе остава в гамата

В последното време се засилват твърденията, че BMW планира да спре производството на Z4, след като жизненият цикъл на сегашното поколение на роудстъра приключи. Съобщава се, че спортният кабриолет ще бъде премахнат от гамата на марката през 2026 г., като негов наследник на се планира.

Какво обаче ще се случи с технически свързаната Toyota Supra? В интервю за CarExpert представител на японската марка - Шон Хийли, вицепрезидент по продажбите на Toyota Australia, категорично заяви, че няма план за спиране на Supra и моделът ще продължи съществуването си.

Интересното в случая е, че Z4 и Supra се произвеждат от компанията Magna Steyr в една и съща фабрика в Грац (Австрия). Ако приемем, че BMW не предвижда ново поколение на роудстъра и няма да продължи договора за производство, какво ще се случи с японското купе. Още повече, че австрийският завод изпитва затруднения и се очаква да смени собственика си.

Най-вероятно сегашната Supra ще „умре“ заедно със Z4, но Toyota ще запази името на модела за следващо поколение, което може да бъде разработено или самостоятелно, или с помощта на партньор. Самият Хийли спомена, че Supra може да промени формата си, което означава да получи друг вид каросерия.

В същото време се засилват твърденията, че Toyota се готви да върне друг емблематичен спортен модел в гамата си. Това спряната преди близо 20 години Celica, чието ново поколение би трябвало да излезе на пазара през 2026 г. А концептуалната му версия може да бъде представена още на автосалона в Токио през януари 2025 г.

За разлика от другите скорошни спортни модели на Toyota, като Supra и GR86, които са разработени в сътрудничество с други автомобилни производители, Celica вероятно ще бъде напълно самостоятелен проект за компанията. Под капака на новото купе се очаква 2,0-литров двигател с турбокомпресор, който да произвежда около 395 к.с.

Моторът ще бъде комбиниран със задвижване на всички колела и избор между 6-степенна механична или 8-степенна автоматична трансмисия. Toyota планира да направи новата Celica по-премиум, като вземе пример от модел като Audi Quattro, но с модерни технологии.

fallback
  • #2
    Другият полюс ( преди 3 часа )
    Илън Мъск инсталира 100 000 ускорителя Nvidia H200 за 19 дни обикновено това отнема 4 години 15.10.2024 За да бъде осъзнат мащаба на събитието, Дженсън Хаунг обясни, че за изграждането на един типичен център за данни ще са необходими около четири години. Три години ще отнеме планирането, а последната година ще е за доставка и инсталиране на оборудването.
  • #1
    До РУК ( преди 3 часа )
    Тук можеш ли да четеш между редовете? Виждаш ли да прозира технологичната некомпетентност на Toyota да си проектира собствен автомобил? Първият им електромобил беше копие на subaru, втория копие на китайски електромобил. Сега са в сътрудничество с китайците за да копират техния хибрид или направо да го произвеждат под лиценз. Скоро щели да въвеждат отливане на шаси с гигакастинг. Ще ми покажеш ли кой каква технология е копирал от Toyota напоследък?
fallback
Последни