fallback

Dacia разкри най-големия двигател в гамата си

1,8-литровият мотор с 4 цилиндъра ще се поставя на Bigster

Румънският производител Dacia разкри новия си SUV - Bigster, само преди няколко дни, а дебютът на модела пред публика се състоя на автосалона в Париж, който отвари врати тази седмица. В модела дебютира и нов задвижващ агрегат - Hybrid 155, като той е разработката на подразделението Horse Powertrain, в което основни акционери са Renault Group и китайския производител Geely.

Двигателят е първата изцяло собствена разработка на Horse Powertrain и се произвежда в завода във Валядолид (Испания). Агрегатът с 4 цилиндъра развива 107 к.с., като е комбиниран с електромотор с 50 к.с. Съвкупната мощност на задвижващата система е 155 к.с., като това е най-мощният вариант в гамата Bigster.

Новата задвижваща система разполага с високоволтов стартер-генератор, батерия с капацитет 1,4 kWh и скоростна кутия, която има 4 предавки за двигателя с вътрешно горене и два за електромоторите. Благодарение на това Bigster Hybrid 155 е с 6% по-ефективен като разход на гориво спрямо предшественика си, Hybrid 140.

Създателите на агрегата посочват, че той също така предлага регенеративно спиране и може да работи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града.

Dacia предлага още три задвижващи агрегата за Bсgster. Версията TCe140 се задвижва от 1,2-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра и 48V мека хибридна система. Той развива 140 к.с, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия.

За тези, които искат да се пробват извън пътя, е достъпен TCe130 к.с. и 4х4. На свой ред версията ECO-G 140 работи както на бензин, така и на природен газ, като е първата с мека хибридна система.

fallback
  • #13
    Jo ( преди 1 месец )
    Егати развитието 1.8 мотор 107к.с. Има опели от 2005 които са 1.8 и 140к.с. тойота авенсис 2002 -1.6 мотор 110к.с и ми горене 6.5-7 литра бензин. С две думи Пълна деградация, с този мотор.
  • #12
    хах ( преди 2 месеца )
    До #7..Хонда 1,6 160 коня ВТИ....карал ли си...до 4000 хил била мъртвец хахх....не е спортен мотор но е адски агресивна...а пък за 1,6 си е брутален бегач....А дачията си е кола за придвижване...и толкова..нема с кво да се хвали естествено...ако върви добре е все пак е Рено.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    на книга ми се струва добре , но този електрик колко време може да ти помага ? Предполагам батерията се презарежда от ДВГ-то , за да е винаги под ръка , щото ако чакам на регенеративното отиде та се невидя
  • #10
    Факт ( преди 2 месеца )
    Дизела умря
  • #9
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Нали затова са добавили и ел мотор. При ускорение ти дава голям въртящ момент и 50 коня независимо от оборотите на ДВГ.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    107 к.с.?! Карам дизел 110к.с и виждам че не винаги е достатъчен. Пък тези с бензинов на по-голям автомобил. Успех в начинанието.
  • #7
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Ами това си е нормална мощност за 1.8 атмосферен за да има приличен ресурс все пак. Дачията си е кола за пенсионери. Да се возиш евтино и да не я мислиш. Нали не очакваш точно Дачия да ти изкарат спортен мотор като на старите Хонди примерно дето от 1.6 атмосферен вадеха 160 коня. Ама трябва да го форсираш до 7600 оборота за да извади тия коне. И под 4000 оборота е мъртвец.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4 цилиндъра 1.8 - 107к.с. WTF! Предното Рено 5 имаше 107к.с двигател? Беше преди 35 години.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аутомедия шибанязи оправете си пускането на коментари, че често се цъка на всичко нужно и пак дава грешка и трябва по 5 пъти да се цъка по различни предмети
  • #4
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Прочетох я и там пише, че 1.2 140 коня се предлага на газ, но не пише за 1.8
fallback
Последни