fallback

GM показа военен всъдеход от ново поколение

Новият модел представлява електрифициран брониран автомобил

На форума AUSA 2024 във Вашингтон General Motors представи иновативния брониран автомобил Next Gen, чиято основна характеристиката е, че е електрифициран. Подробности за новата военна кола се появиха във видео в YouTube канала на Military Times.

Бронираният автомобил е разработен в подразделението GM Defense, което е специализирано в производството на военна техника. Новият брониран автомобил е базиран на пикап с рама Chevrolet Silverado 2500 HD. Хибридният силов агрегат GM Next Gen е подобен на този, инсталиран на Chevrolet Volt. Основна роля в него играят два електрически мотора – те са тези, които въртят колелата. Основно предимство на електродвигателите в случая е техният малък топлинен отпечатък.

Това означава, че GM Next Gen е доста по-малко забележим от конвенционалните военни превозни средства. Разработчиците дори създават специални безшумни режими Silent Drive и Silent Watch.

За дълги пътувания е инсталиран мотор-генератор - модифициран 2.8-литров турбодизел Duramax, който произвежда електричество за батерията. Трябва да се отбележи, че може да работи не само с дизелово гориво, но и с авиационен керосин JP8. Бронираният автомобил GM Next Gen ще се предлага във версии с две, четири и шест места. От Chevrolet Silverado той запазва цифровото арматурно табло, камерите за кръгов обзор и системата за стабилизиране.

Бронираният военен пикап може да служи като командно-щабно превозно средство, да се използва за борба с дронове, за транспортиране на боеприпаси, за пехотата или за евакуация на ранени.

fallback
  • #7
    PLAID ( преди 1 месец )
    #3 от опит мога да кажа, че от Волт на ЕА минават, щото много ги дразни как бучи тоя генератор като се включи и колата няма DC (бързо) зареждане. На i3 REX хем пърпори като сенокосачка (мотор от скутер е), хем маломощен, хем не се ползва (колата има DC и зарядни на всяка крачка - VsichkoTok бг). Карал съм RAV-4 Plugin - същата работа. Върви, обаче бучи, все едно ще литне, надува ти главата. Военните ще махнат тубите, танкерите и цистерните, когато получат читави ултракондензатори и твърди клетки
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри - искам да го видя серийно и ако може на въоражение.Тогава може да говрим. 4-ти, докато работи ДВГ.. този топлинен отпечатък не се променя, а предвид броня и тегло, ДВГ ще работи 98% от времето. Надали на батерия, ще може да измине повече от 50км (и това е много)
  • #5
    До 4 ( преди 1 месец )
    Другото очевидно предимство е тишината
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - при военните теглото никога не е било важно - те са бронирани и така или иначе тежат много. Написано е предимството - Основно предимство на електродвигателите в случая е техният малък топлинен отпечатък
  • #3
    До 1 ( преди 1 месец )
    Електромобил с удължител на пробега. Като ти падне батерията се включва генератора и я зарежда. При дълги пътувания може да зареждаш и по време на движение. Ако не искаш или нямаш възможност да заредиш на зарядна станция. Преди години почти всеки електромобил имаше такъв "удължител", но установиха, че рядко се ползва, а само оскъпява и утежнява автомобила. Когато нямаше зарядни по пътищата имаше някакъв смисъл. В днешно време е по-скоро нишов продукт.
  • #2
    До 1 ( преди 1 месец )
    Тъкмо си мислех, че антиелектриците най-накрая ще повярвате в електромобилите. Защо ли? Защото мантрата на всички беше, че когато армията премине на електромобили, чак тогава ще повярват. Ами ето чисто военен автомобил, който има само предимства и няма недостатъци. Може да се движи на ток,дизел, керосин, бензин, метан, пропан-бутан, дърва, въглища, слънце, вятър, вода или друго каквото е налично по време на война. Дизеловите остават на място, ако няма дизел.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Последно хибрид или е-версия? Но и в двата случая е безумна история. - да си разнася 500кг ДВГ + поне 100л нафта, че да произвежда ток и да захранва едни 500кг батерия..
fallback
Последни