fallback

Китай превзе 41% от опразнения руския пазар

Chery се настани в завода на Nissan и сглобява коли, които в града на Путин брандират като свои

Докато правителства на държави като Испания и Италия канят китайския гигант Chery да произвежда коли в страните им, азиатците отварят фабрика след фабрика в Русия. По-точно, настаняват се в освободените заводи от компании като Mercedes и Volkswagen. Така Русия се превърна във втория най-големият пазар на китайския автомобили. След местния, разбира се.

 

Западните, японските и корейските производители напуснаха заради войната в Украйна през февруари 2022 г. Китайските компании просто заеха тяхното място без никакви скрупули кой е виновен и кой жертва. Ръстът им е невероятен - с повече от 300% в някои случаи. През 2023 г. китайците продадоха повече от 200 000 автомобила в Русия. По този начин заеха 41% от пазара в страната на Путин сравнение със 17% през 2022 г. и само 3,5% през 2020-а!   Русия увеличава данъците върху вносните автомобили, като по този начин насърчава местното производство. Или почти местното. АвтоВАЗ, бивша собственост на Renault, остава лидер по продажби с 31% от продажбите през 2023 г. Китайският Chery вече е на второ място с 18,7% от пазар. Следва Great Wall с 12,3%, а Geely на милиардера Ли Шуфу има 7,4%.

Chery, всъщност, започна да бълва наполовина разглобени свои модели в три завода, които преди това принадлежаха на Volkswagen, Mercedes-Benz и Nissan. Всички се прави в Китай. После го праща в Русия, за да бъде сглобено там. В завода в Санкт Петербург, например, продаден от японския Nissan на руската държава в края на 2022 г., Chery Tiggo 7 се преименува на Xcite X-Cross 7. По този начин се продава чисто китайски модел под руската марка Xcite.

Любопитно е, че не само китайските модели се сглобяват в Русия, но се появяват и някои западни. Авторитетната агенция Reuters съобщи как Dongfeng доставя на части Citroen C5 Aircross в завода в Калуга, където се сглобяват. Естествено, без лиценз, тъй като Stellantis също се изтегли от Русия. Но явно на никой не му пука особено, макар че не е ясно дали полученият резултат съвпада с оригиналния френски автомобил.    

Е, писали сме, не всички в схемата са щастливи. Руснаците, разглезени от хубавите западни коли, все повече мърморят срещу качеството на китайците. А и се оплакват как цената им скача необосновано много, докато стигнат магазините на Москва, Санкт Петербург и други големи градове.    

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ръст, проценти...А защо не сте написали, че пазарът в Московия е с 60% надолу заради малоумната им война?
  • #11
    За Нормалните ( преди 4 седмици )
    Ако въобще на някой му е интересно, изгледайте някое и друго клипче в тубата по темата. Практически всички /немски, корейски, японски/ фирми имат заводи в Китай. От там сега се внасят всичките тези в Русия. Нисшият клас / от рода на Chery/ се сглобяват на място под друго име заради санкциите. А и руснаците бавно ги локализират. Среден и висок клас, се откриват представителства. Практически всички "баровци" минаха на Li ***/хибрид/ или Zeekr/електричка/, и др. Всички са много доволни.
  • #10
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Китайците дори и да имат най-добри намерения, за една година е невъзможно да се намерят подизпълнители в Русия. С времето ще се разкрият цехове да едно-друго.
  • #9
    Мда ( преди 4 седмици )
    На обсолютно затворен пазар, без практически никаква конкUренция, на китайците им трябват 3 години за да стигнат 41% пазарен дял. А тук разни жълтопоклоници постояно тръбят за невероятно качество и бърза експанзия в Европа и света като цяло на китайското порцеланово автостроене. Русия е витрина за пазар доминиран от китайци. Да я гледаш тази витрина и да пръцкаш розови дъгички за китайците е епогея на малоумието
  • #8
    Хаххаха ( преди 4 седмици )
    И в крайна сметка квоРуснаците купуватавтомобили които са:- китайски части, докарани в насипно състояние- събрани от пияни руски мужици - на цени като за западноевропейскиДа си ги карат ***
  • #7
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Че то останаха ли мъже в Русия да карат колите?
  • #6
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "Така Русия се превърна във втория най-големият пазар на китайския автомобили."- в този сайт само неграмотни ли се вземат на работа!?!?
  • #5
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "Факт ( преди 59 секунди )Те рашкяците нямат пари война е умират на фронта какъв пъзар" егати бързината. Не изчака и минута преди да си сложиш плюса! Толкова ли ти е важен?
  • #4
    Предишното ( преди 4 седмици )
    Мнение беше до първия. Това 29 не знам откъде се появи
  • #3
    Факт ( преди 4 седмици )
    Те рашкяците нямат пари война е умират на фронта какъв пъзар
fallback
Последни