fallback

Китай превзе 41% от опразнения руския пазар

Chery се настани в завода на Nissan и сглобява коли, които в града на Путин брандират като свои

Докато правителства на държави като Испания и Италия канят китайския гигант Chery да произвежда коли в страните им, азиатците отварят фабрика след фабрика в Русия. По-точно, настаняват се в освободените заводи от компании като Mercedes и Volkswagen. Така Русия се превърна във втория най-големият пазар на китайския автомобили. След местния, разбира се.

 

Западните, японските и корейските производители напуснаха заради войната в Украйна през февруари 2022 г. Китайските компании просто заеха тяхното място без никакви скрупули кой е виновен и кой жертва. Ръстът им е невероятен - с повече от 300% в някои случаи. През 2023 г. китайците продадоха повече от 200 000 автомобила в Русия. По този начин заеха 41% от пазара в страната на Путин сравнение със 17% през 2022 г. и само 3,5% през 2020-а!   Русия увеличава данъците върху вносните автомобили, като по този начин насърчава местното производство. Или почти местното. АвтоВАЗ, бивша собственост на Renault, остава лидер по продажби с 31% от продажбите през 2023 г. Китайският Chery вече е на второ място с 18,7% от пазар. Следва Great Wall с 12,3%, а Geely на милиардера Ли Шуфу има 7,4%.

Chery, всъщност, започна да бълва наполовина разглобени свои модели в три завода, които преди това принадлежаха на Volkswagen, Mercedes-Benz и Nissan. Всички се прави в Китай. После го праща в Русия, за да бъде сглобено там. В завода в Санкт Петербург, например, продаден от японския Nissan на руската държава в края на 2022 г., Chery Tiggo 7 се преименува на Xcite X-Cross 7. По този начин се продава чисто китайски модел под руската марка Xcite.

Любопитно е, че не само китайските модели се сглобяват в Русия, но се появяват и някои западни. Авторитетната агенция Reuters съобщи как Dongfeng доставя на части Citroen C5 Aircross в завода в Калуга, където се сглобяват. Естествено, без лиценз, тъй като Stellantis също се изтегли от Русия. Но явно на никой не му пука особено, макар че не е ясно дали полученият резултат съвпада с оригиналния френски автомобил.    

Е, писали сме, не всички в схемата са щастливи. Руснаците, разглезени от хубавите западни коли, все повече мърморят срещу качеството на китайците. А и се оплакват как цената им скача необосновано много, докато стигнат магазините на Москва, Санкт Петербург и други големи градове.    

fallback
  • #8
    Хаххаха ( преди 28 минути )
    И в крайна сметка квоРуснаците купуватавтомобили които са:- китайски части, докарани в насипно състояние- събрани от пияни руски мужици - на цени като за западноевропейскиДа си ги карат ***
  • #7
    анонимен ( преди 3 часа )
    Че то останаха ли мъже в Русия да карат колите?
  • #6
    анонимен ( преди 3 часа )
    "Така Русия се превърна във втория най-големият пазар на китайския автомобили."- в този сайт само неграмотни ли се вземат на работа!?!?
  • #5
    анонимен ( преди 3 часа )
    "Факт ( преди 59 секунди )Те рашкяците нямат пари война е умират на фронта какъв пъзар" егати бързината. Не изчака и минута преди да си сложиш плюса! Толкова ли ти е важен?
  • #4
    Предишното ( преди 3 часа )
    Мнение беше до първия. Това 29 не знам откъде се появи
  • #3
    Факт ( преди 3 часа )
    Те рашкяците нямат пари война е умират на фронта какъв пъзар
  • #2
    До 29 ( преди 3 часа )
    На мен ми се струва, че е обратното. Руските олигарси строят "китайски" заводи или по-скоро им дават под наем заграбените които са построени от западни фирми и правят некачествени сглобки на къде качествени къде некачествени китайски части, които да продават на руското население, което няма особен избор. Както винаги всички на върха и от двете страни са доволни за сметка на населението.
  • #1
    Вин ( преди 4 часа )
    От статията с жизнерадостно заглавие в заключение научаваме, че китайската панда е изотзад на рашката "мечка" и си я върти на колеца с 200:)) По подходящо и коректно би било - тотална инвазия, зависимост и монопол на руския автопазар от Китай!
fallback
Последни