fallback

Какви автомобили купуват различните поколения

Родените в средата на миналия век предпочитат мощни всъдеходи, докато най-младите искат евтини седани

Американската компания Insurify направи проучване и установи кои автомобили и видове каросерии са предпочитани от шофьори от различни поколения. Въпреки пика на популярността на кросоувърите и SUV по света, младите шофьори са по-склонни да купуват седани, а не всъдеходи.

Оказва се, че при избора на автомобил възрастта на собственика играе важна роля. Това е пряко свързано с начина на живот. Например, присъствието на малки деца в семейството е тясно свързано с определена възрастова група шофьори. И в резултат на това - с избора на кола.

Поколение Бейби бумъри (1946-64)

Бейби бумърите купуват всякакви автомобили. Никое друго поколение няма толкова различни вкусове. В САЩ най-популярният избор е пикапът Ford F-Series. Но останалата част от списъка с най-популярните модели за шофьорите от това поколение се състои основно от седани, като Toyota Camry и Honda Accord. Други избират пикапа Chevrolet Silverado, популярни са също така Nissan Rogue, Ford Escape и Honda CR-V.

Колкото и да е странно, по-старото поколение шофьори купуват SUV по-често от останалите, може би защото не е чак толкова загрижено за околната среда. Според проучване на Pew Research от 2023 г. 85% от американците на възраст 18-29 години смятат, че ще трябва да правят жертви в ежедневието си поради изменението на климата в бъдеще. Във възрастовата група над 65 години процентът е едва 6%.

Бейби бумърите от САЩ продължават да предпочитат американските марки автомобили. Това поколение израсна във време, когато местните марки се смятаха за най-надеждни и достъпни. Когато хората от тази генерация ги питат за предпочитана марка автомобил, 13% посочват Ford на първо място.

Поколениe X (1965-80) и милениалите (1981-2000)

Именно в тези възрастови групи, особено във втората, попадат шофьорите с деца. Следователно, представителите на поколение Х и поколение Y (милениалите) са по-склонни да използват колата като семейно транспортно средство. Това пряко влияе върху избора на марка и модел. Тези поколения имат нужда от просторни, надеждни и удобни автомобили.

Начело на списъка за най-предпочитан автомобил сред милениалите е седанът Honda Accord. Фаворитът на поколение X пък е Ford F-Series. Пикапът Chevrolet Silverado е еднакво харесван и от двете генерации.

Поколение Z (1995-2010)

Статистиката сочи, че представителите на поколение Z като цяло са по-малко склонни да купуват коли. И не само по-рядко от другите възрастови групи, но и по-рядко от предишните поколения на същата възраст. А тези, които сядат зад волана, устояват на тоталната доминация на кросоувърите. Любимият модел на зумърите е Honda Civic. Седаните Toyota Corolla, Nissan Altima и Hyundai Elantra също са популярни.

 

По-младите шофьори купуват по-икономични автомобили от техните баби и дядовци. Откакто поколението Z започна да шофира, цените на горивата започнаха да се покачват. Затова изборът им е свързан и със спестяване, което извежда на преден план хибридните модели.

Освен това зумърите трябва да плащат по-висока застраховка. С това е свързан и изборът на прости модели с по-малка мощност. Младите шофьори не могат да си позволят скъпи ремонти, затова избират нещо като обикновена Honda Civic.

Джаджите в салона са от голямо значение за младите шофьори. Собственик на автокъща в Калифорния отбелязва, че най-популярните опции за зумърите са системите за подпомагане на паркирането, развлекателни пакети и камерите за задно виждане.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Джендърите предпочитат Тесла.Абе друго си да включите вибратора в контакта.
fallback
Последни