Една от най-силните страни на Honda е качеството на нейните ръчни трансмисии. С прехода към електрически превозни средства, които по своята същност никога не биха изисквали такова устройство, японската компания ще се опита да защити тази си репутация.
На събитие, демонстриращо технологии, отнасящи се до бъдещата „серия 0“ от електромобили на Honda, инженер разкри пред The Drive, че в японската компания са разработили механична скоростна кутия с педал на съединителя и всичко останало, предназначена за електромобили.
Това бележи известна корекция на мнението на японците по въпроса, тъй като по-рано изпълнителният директор на Honda изрази съмнение относно симулирана ръчна трансмисия през 2022 г. „Не съм сигурен дали можем да заменим ръчната скоростна кутия при електромобилите“, каза шефът на Honda Тошихиро Мибе, цитиран от Car & Driver.
Синтетичната ръчна скоростна кутия на Honda е разработена, за да предлага, подобно на Hyundai Ioniq 5 N, цял набор от фалшиви шумове на двигателя и предавателни числа. Тези технологии вече бяха представени от японците на Honda e Digital UX Concept, който звучи като S2000, NSX, или Civic Type R.
От Honda обаче засега не разкриват кога ръчната скоростна кутия ще може да се внедри в серийни автомобили. Конкурентът Toyota също разработва подобно устройства, като и при него не е ясно дали ще се появи в производство.