fallback

Как да подобрим и удължим живота на дизелов автомобил?

Използването на добавки решава много от проблемите на двигателя

Макар към днешна дата дизеловите двигатели да са низвергнати, то мнозина водачи по света и у нас добре знаят, че съвременните дизелови двигатели са синоним на ефективност, издръжливост и икономичност. Въпреки това и при тях възникват проблеми, свързани основно с качеството на горивото и износването на инжекционните системи. Сега ще разгледаме характеристиките на съвременните дизелови горивни системи, проблемите, с които се сблъскват, и методите за решаването им, включително използването на горивни добавки.

Характеристики на съвременните дизелови горивни системи

Съвременните дизелови горивни системи са високотехнологични механизми, които използват високо налягане за впръскване на гориво, осигурявайки неговото ефективно изгаряне и оптимална мощност на двигателя. Те включват елементи като инжектори, помпи за високо налягане, горивни филтри и системи за управление. Всички тези компоненти трябва да работят в перфектна хармония, за да осигурят максимална производителност и икономичност.

Такива системи обаче са чувствителни към качеството на горивото и условията на работа. А въвеждането на строги екологични разпоредби доведе до значително намаляване на съдържанието на сяра в дизеловото гориво, което от своя страна намали естествените му смазочни свойства. Това може да доведе до повишено износване и повреда на компоненти на горивната система като инжектори и горивни помпи.

В допълнение, съвременните дизелови двигатели използват сложни системи за последваща обработка на отработените газове, които изискват определено ниво на чистота и качество на горивото, за да функционират правилно.

Проблеми, свързани с качеството на горивото

Един от основните проблеми, пред които са изправени собствениците на модерни дизелови автомобили у нас, е ниското качество на горивото. Примеси, вода, ниско съдържание на сяра и липса на смазваща способност могат да доведат до редица проблеми, като:

Запушване на дюзи - при използване на некачествено гориво върху дюзите се образуват сажди и отлагания, които могат да влошат работата им и да доведат до неправилно впръскане на горивото.

Корозия на горивната система - водата и агресивните компоненти в горивото могат да причинят корозия на металните части на горивната система, което води до преждевременното им износване.

Повишено износване - намаляването на смазочните свойства на горивото, особено при използване на дизелови смеси с ниско съдържание на сяра, ускорява износването на помпите и инжекторите.

Ниска запалимост на горивото - недостатъчното цетаново число на горивото може да причини затруднения при стартиране на двигателя, особено през студения сезон, а също така да увеличи нивото на детонационните удари.

Методи за предотвратяване и решаване на проблеми

За предотвратяване и решаване на проблеми, свързани с качеството на горивото и работата на дизеловите горивни системи, се препоръчва използването на специални горивни добавки.

Това са многофункционални агенти, които подобряват характеристиките на дизеловото гориво и предпазват горивната система. Подходящи са за всички видове дизелови двигатели, включително двигатели с турбокомпресор и системи Common Rail, както и двигатели, работещи с гориво с ниско съдържание на сяра. Използването на такава добавка ще удължи живота на вашия дизелов автомобил и ще направи работата му по-гладка и по-икономична.

А каква добавка да изберете? Принципно всички добавки на големи производители са добри. Избирайте добавки от доказани производители и ги купувайте от магазини, на които имате доверие, че не продават "ментета".

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 седмици )
    До #8. Ако е в Европа обаче
  • #8
    Грешиш Ханко ( преди 4 седмици )
    Най-качрственият дизел е Shell v-power.
  • #7
    Ханко Брат ( преди 1 месец )
    В Бг единствената нафта дето горе-долу бива е... Ромпетрол!
  • #6
    Газко Уазков ( преди 1 месец )
    20 пъти прочетох ,че проблем при дизела е ниското съдържание на сяра. От вашите писания излиза, че ако сипя един пакет сяра в резервоа, всичко ще е ок. Прочетете малко повече за сярата и парафините в дизела, както и за цетаните, пък тогава правете реклама на търговците на добавки. Жокер: Най-доброто (чисто) дизелово гориво е много близо по състав на трансформаторното масло. Колко сяра има в него?
  • #5
    Боб ( преди 1 месец )
    Като си купим автомобил с бензинов двигател атмосферно пълнене и не се занимаваме с чупкиви:-Демпферен маховик.-Турбина.-Клапан за налягане.-Ненадеждни но скъпи дизелови дюзи.-Скъпо обслужване.-Не наливаме добавки зимата за да не ни замръзне прехваления дизел.-Не кадим и воним като локомотив.-Не пълним гушите на майсторите по сервизите.
  • #4
    Гост ( преди 1 месец )
    Реклама на търговец на добавки за горива.Наливайте само качествени горива по бензиностанциите на големите вериги и няма да имате проблеми.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    мшсля да отворя бензиностанция с име на горивото плацебо много върви пада разхода чисти дюзи всички вуреге са шарлатани ако знате с какво гориво карате ще ви се прииска да си стегнуте куфарите и да отидете на някой терминал за европа
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    A защо примерно да не използваме качествени горива? Сипвам си от скъпото и нямам проблеми - разхода ми е по-нисък и с клиенстката програма за отстъпки си "избивам парите, а мотора мърка като доволно коте. Карайте с мазут, че по-евтин да го *** па после врещете колко били ненадеждни новите коли...
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко много неща могат да се научат от тази "статия":)))
fallback
Последни