fallback

Новият Volkswagen Tayron замени Tiguan Allspace в Европа

Второто поколение на удължения SUV ще се предлага с избор от 7 задвижващи агрегата

SUV с името Tayron присъства в гамата на марката Volkswagen от 2018 г., като първоначално той беше замислен като ексклузивен модел за Китай. Сега обаче беше решено названието да стане глобално и то беше дадено на нов кросоувър, който всъщност представлява удължена версия на третото поколение Tiguan. Тоест на световните пазари VW Tayron заменя VW Tiguan Allspace.

В същото време се очаква подобен удължен SUV да се появи в Северна Америка под познатото име Tiguan (премиерата на северноамериканската версия все още предстои). Между другото, предишното поколение VW Tiguan все още се продава в Щатите - и то просто повтаря предишния Allspace.

Новият Tayron, който дебютира преди часове, все още е адресиран към европейците. Той е базиран на платформата MQB Evo, върху която е изграден настоящият глобален Tiguan. Дължината на европейския вариант е 4770 мм, широчината - 1852 мм, височината - 1660 мм, а междуосието - 2791 мм. За сравнение, размерите на европейския VW Tiguan са: 4539/1842/1639 мм, а разстоянието между осите е 2680 мм.

Кросоувърът ще се предлага с пет- или седемместен интериор. Обемът на багажника на петместната версия е 885 литра, като със сгънати втори ред седалки тази цифра ще се увеличи до 2090 литра. Товарното отделение на седемместния SUV побира от 345 до 1905 литра.

Volkswagen Tayron получава оригинални фарове (срещу доплащане се предлага матрична оптика), а дизайнът на задните светлини също променен. Освен това стандартният модел има собствена радиаторна решетка, която не е същата като на обикновения Tiguan. Версията с пакета R-Line като цяло повтаря „спортния“ Tiguan, с изключение на това, че няма сребристи лайстни по броните на удължения SUV.

Интериорът е същият като на „късия“ Tiguan, като още в базовия варианти има виртуална подредба и голям мултимедиен таблет, който се издига над предния панел. Десният лост на кормилната колона отговаря за управлението на трансмисията. На централния тунел има шайба с малък екран, като тя може да се използва за избор на режим на шофиране или регулиране на силата на звука.

Списъкът със стандартно оборудване включва още девет въздушни възглавници, камера за задно виждане, асистент за паркиране, адаптивен круиз контрол, системи за автоматично спиране и поддържане на лентата. Сред предлаганите опции попадат адаптивно окачване, вентилация и масаж на седалките, панорамен люк, гласов асистент IDA с интелигентен ChatGPT чат бот.

Европейският Volkswagen Tayron споделя технология с Tiguan. Традиционните версии са 2.0 TSI турбо-бензинов двигател (204 или 265 к.с.) или 2.0 TDI турбодизел (150 к.с. или 193 к.с.), като и двата двигателя се комбинират със 7DSG скоростна кутия. Може също така да се избере „мек“ хибрид с 1.5 eTSI бензинов турбо-мотор с 4 цилиндъра и 150 к.с., 48-волтов стартер-генератор и 7DSG.

На клиентите ще се се предлага и зареждащ се хибрид, който има две опции за мощност. VW Tayron eHybrid има 1.5 TSI турбо двигател, който работи по режима на Милър, електрически мотор, вграден в шестстепенна eDSG и батерия с капацитет 19,7 kWh. Общата мощност на системата е 204 или 272 к.с.

Задвижването на четирите колела е стандартно за чисто бензиновия SUV и Tyron с най-висок клас дизелов двигател; всички останали версии са с предно предаване.

Поръчките за Volkswagen Tayron ще се приемат от 10 октомври. На първия етап ще се предлагат мек хибрид, двата акумулаторни хибридни варианта и кросоувър с най-мощния дизелов двигател. Засега е обявена цената само на „мекия хибрид“ - в Германия такъв SUV ще струва 45 475 евро. За Европа кросоувърът ще се произвежда в главния завод на концерна във Волфсбург (Германия), където се сглобява и Tiguan.

Още снимки на новия VW Tayron - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 10 минути )
    Защо ли моделите за щатите на тия са по-големи, по-луксозни и по-евтини, същото е и с епиглокейците.
  • #6
    Факт ( преди 45 минути )
    Поредният не продаваем кло зет
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    обучен механик такова животно нема нормален човек няма да практикува тази професия даходиш да си чупиш ръцете и главата с Енженерни чудесии
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    45 500 базова цена. С по-нормални ектри става 55 000 - точно колкото Модел У. Та защо някой би избрал ДВГ?
  • #3
    Popa ot razgrad ( преди 2 часа )
    Вече почти 30 години карам VW, не защото съм влюбен в тая марка, а защото сервизната инфраструктура на тая марка в страната в която живея е доста добре организирана, с обучени кадри, работят дисциплинирано и по строго описани процедури, което ме кара да се чувствам спокоен, а това е най-важното за мен...
  • #2
    bg ( преди 3 часа )
    От много години карам VW, но новите модели са тотал щета. истински потрес. Насила ме карат да отида при друга марка...
  • #1
    Popa ot razgrad ( преди 3 часа )
    Tayron ще има непосилната задача да се изправи срещу Kodiaq...според мен шансовете му са нищожни...
fallback
Последни