fallback

Honda представи електрическото си бъдеще

Серия 0 има за цел да направи японската марка сериозен играч на пазара на EV

Японският производител Honda най-накрая е готова да се заеме сериозно с електрическите автомобили, като основна роля в тази стратегия ще играе представената само преди няколко часа серия 0. Подробности за нея бяха разкрити лично от изпълнителен директор на компанията Тошихиро Мибе.

„Дойде моментът да инвестираме ресурси в нашата EV стратегия. Вече разполагаме с технология за производство на електромобили, която ще ни позволи да се конкурираме глобално на бъдещия пазар. Серията 0 на Honda е спасителен пояс към бъдещето”, заяви Мибе при представянето на електромобилите във фабриката в Точиги.

Всъщност Honda предостави кратък преглед на плановете си за серия 0 още през януари на изложението Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас. Там беше демонстриран новия дизайнерски език на марката с елегантен екстериор и футуристичен салон.

Тогава беше обявена гама от седем модела от серия 0, които ще се появят през следващите години. Сред тях са седан, SUV от среден размер и SUV от начално ниво. През 2027 г. ще бъде представен по-голям, триредов SUV, който може да съперничи на Kia EV9, а година ще видим и компактен SUV. Това ще бъде последвано от още един малък SUV през 2029 г., преди компактният седан да завърши трансформацията на гамата през 2030 г. Сега от Honda казват, че можем да очакваме всички тези модели тук, в Европа.

Докато някои твърдят, че Honda сериозно е закъсняла с навлизането на пазара на EV, нейният шеф остава оптимист да бъдещето. И посочва, че японският пазар се оказва сравнително бавен за приемане чисти електромобили, които представляват едва около три процента от продажбите на нови автомобили в момента.

„Не мисля, че изоставаме в електромобилите. Въпреки че разполагаме с технологията, ние вярваме, че не е добре да увеличаваме броя на единиците, когато бизнесът с EV не се е наложил, така че обмисляме пълномащабно разширяване в най-добрия момент“, обяснява Мибе.

Шефът на Honda допълва, че компанията му иска да пусне кола, която може да се конкурира в Европа. Въпреки че производството на моделите на марката на континента беше спряно поради възходи и спадове в бизнеса, Мибе вярва, че Honda има бъдеще на Стария континент.

И докато други производители на автомобили преразглеждат исторически имена и/или дизайни, за да се справят с китайската конкуренция - като Renault 5, Volkswagen ID. Buzz и Ford Capri, например, в Honda се надява, нейните EV технология и динамика на шофиране ще привлекат повече клиенти.

„Силата на Honda са забавните автомобили, които имат дълга история. Въпреки че няма да е лесно, тъй като батерията е тежка, ние ще използваме нашето съществуващо хардуерно ноу-хау, като в същото време ще включим най-новите технологии, за да предоставим на клиентите удоволствието от шофирането”, коментира Тошихиро Акива, ръководител на Центъра за развитие на BEV на Honda.

За да подкрепи това, Honda ще популяризира силно нов маркетингов слоган за серия 0 - „тънък, лек, мъдър“. „Тънкият“ елемент се отнася до самата форма на батерията, която е обвита с помощта на нови техники за заваряване, за да се намали проникването в кабината и да се намали общият профил. „Лек“ се отнася за алуминиевата рамка на каросерията, която според Honda ще помогне за намаляване на теглото със 100 кг.

В същото време примерите, дадени за „мъдър“, са широкообхватни и завладяващи. Има 3D стабилизация на жироскопа (вдъхновена от хуманоидния робот на Honda, Asimo) за подобряване на управлението, регенеративно спиране, базирано на управление чрез кабел, както и външна камера, която може да предвиди дали искате да отворите вратите или капака на багажника. Също така има AI технология, която ще сканира хората в колата и ще предлага функции въз основа на поведението им в реално време.

Като цяло серия 0 на Honda ще се предлага с някои наистина напреднали технологии, но водещ в класа пробег не приоритет. Използвайки 400V архитектура, японският производител твърди, че може да се очакват батерии с размери от 80kWh за „среден“ пакет и над 100kWh за по-голям пакет. Средният пакет ще предлага пробег от близо 500 км, докато по-голямата ще има по-голям обхват.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да пуснат Акорд в Европа, както Тойота продават Камри. И да измислят как Джаз да не струва 60к.
  • #6
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Не знам колко са гадни Хонда, ама всичките ми познати, закупили Хонда, след това продължават само с тази марка.
  • #5
    Нормално ( преди 2 месеца )
    Стандартно за японците, нещо много старо го предлагат за новаторско и сигурно. Все пак другите са го минали преди 10 години и е отработено вече. Да се наредят заедно с французите и германците за закриване. 400V система се използва само за много малки батерии, обикновено до към 45kWh, и то на най-ниския клас коли. Голяма батерия, около 80 и нагоре kWh, на 400V ще остарееш докато се зареди. Там всичко е на 800V при нормалните коли, за да се зарежда бързо.
  • #4
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Те затова са го написали с толкова много прилагателни и никакви цифри. Как да не отговаря!
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При хонда каквото пише на това отговаря. При други производители просто всичко е реклама....
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Там беше демонстриран новия дизайнерски език на марката с елегантен екстериор и футуристичен салон." Докато китайците предлагат 500 киловата зареждане на най-евтините батерии без редки елементи, Тесла предлага 12,5kWh/100 ефективност, японците отново предлагат прилагателни и епитети, дрънчейки на емоционалната струна, която се опитва да заглуши рационалната. Така че ще има антиелектрици които да си купят и поредната безсмислена honda, а после да се разочароват и да обвинят електромобилите
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Напоследък бензинките на Хонда, с нещо като хибрид май, струват някакви невероятни пари, поне в Европа, така че тези супер-дупер електрички сигурно ще искат продажба на бъбрек и лява ръка, за да си ги купи частно лице.
fallback
Последни