fallback

Запознайте се с W1 - най-мощния McLaren в историята

Новата хиперкола на британците развива 1241 к.с. и струва 2 млн евро

Представеният през 1992 г. McLaren F1 постави основата на един нов сегмент - този на хиперколите. 20 години по-късно британската марка направи революция в сектора заедно с Porsche и Ferrari, като пусна първата си хибридна хиперкола - P1. Сега, 32 години след оригиналния F1, излиза McLaren W1 - най-мощната пътна кола, създавана някога в Уокинг.

McLaren W1 се задвижва от нов 4,0-литров туин-турбо V8, разработен от нулата и комбиниран с електрически мотор. Задвижващата система развива 1241 к.с. и 1353 Нм, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и достигане на максимална скорост от 350 км/ч.

Новият двигател с вътрешно горене „MPH-8“ има мощност от 904 к.с., което означава 226 к.с. на литър обем, като това е най-високото съотношение, постигано някога от McLaren. Въпреки турбото моторът се развърта до 9200 об/мин, докато двата турбокомпресора се задействат при 2500 об/мин.

Агрегатът работи с „Е-модул", състоящ се от електрически двигател с радиален поток, контролен блок и батерия с капацитет 1,4 kWh. Тази система добавя допълнителни 337 к.с. и позволява на McLaren W1 да измине около 2,5 км в изцяло електрически режим. В същото време, за разлика от конкурентите Ferrari SF90 и Lamborghini Revuelto, британската хиперкола не е plug-in хибрид.

Това помага за спестяване на тегло, тъй като електрическият модул добавя само 19 кг и така W1 тежи общо 1398 кг, което е почти колкото Volkswagen Golf. Мощността и въртящият момент се изпращат изключително към задните колела чрез електронен диференциал, комбиниран с осемстепенна автоматична скоростна кутия.

Дизайнът на McLaren W1 е съсредоточен върху новото монококово шаси „Aerocell", което съчетава фиксирана седалка, докато педалите и воланът могат да се регулират. За достъп до кабината се отварят впечатляващи врати, наречени „Anhedral Doors“. Инженерите на McLaren са прекарали над 350 часа в аеродинамичния тунел, тествайки повече от 5000 отделни точки, за да гарантират, че това е най-аеродинамичният суперавтомобил в историята на марката.

За това помага и задното крило „Active Long Tail", вдъхновено от F1 GTR от 1997 г., което подобрява аеродинамичното съпротивление и увеличава притискащата сила. От McLaren твърдят, че тази кола може да „променя формата си", като за целта на покрива има специален реверсор на въздушния поток. Той изпраща свеж въздух към двигателното отделение, докато активните предни и задни калници спомагат за генерирането на съответно 350 и 650 кг. притискаща сила в режим „Race“. Общата притискаща сила достига 1000 кг.

Височината на шасито е намалена с 3,8 см отпред и 2 см отзад в режим „Race“, докато дългият заден спойлер се разширява до почти 30 см, когато е активиран, действайки и като аеродинамична спирачка в случай на рязко спиране.

В основата на хиперколата е „Race Active Chassis Control III“ на McLaren, което може да се конфигурира в три различни режима - Comfort, Sport и Race. Шестбутални апарати отпред и четирибутални апарати отзад с въглеродно-керамични дискове помагат на хиперколата за спре от 100 км/ч до нула само за 28 метра. Въпреки че колата е проектирана за писта, тя има разрешение за движение по пътищата и разполага с някои модерни технологии в салона. Сред тях е 8-инчов сензорен екран с Apple CarPlay и Android Auto съвместимост, както и USB тип A и C гнезда.

Цената на новата хиперкола на McLaren също е забележителна. Ще бъдат произведени само 399 бройки от W1, като всяка от тях вече е резервирана, въпреки че стартира от 1,9 млн евро.

Още снимки на новата хиперкола на McLaren - вижте в галерията:

fallback
  • #2
    Роуън Аткинсън (Rowa ( преди 1 месец )
    Добре, че има анонимен 1 ***, иначе е скучно
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добре, че е Ролан (Ролант ... Роландс?!) Аткинсон, че да ги троши , да има бизнес за тая компания.
fallback
Последни