fallback

Защо Tesla уби своя най-достъпен модел

Версията Standard Range Model 3 е спряна, оставяйки Long Range най-ниското в гамата

Tesla се отказа от най-достъпния модел в гамата си в САЩ, като в същото време обяви данните за производството и доставките за третото тримесечие. Те показват умерено увеличение както на производството на автомобили, така и на общите продажби в сравнение с предходните тримесечия.

Най-евтината Tesla в Щатите беше Standard Range Model 3 със задно предаване, чиято цената беше 38 990 долара. След нейното спиране най-ниско в гамата вече е Model 3 Long Range, която също е със задно предаване, но има по-голям пробег и струва 42 490 долара. Решението на производителя вероятно ще разочарова някои потребители, но то си има обяснение.

Досегашният стандартен Model 3 използва литиево-йонни батерийни клетки, произхождащи от Китай. Като такъв, той не отговаря на условията за федерален данъчен кредит за електромобил в размер на 7500 долара. За сравнение, Model 3 Long Range Rear Wheel Drive има батерии, произведени в САЩ и така отговаря на условията за пълен данъчен кредит, което означава, че всъщност може да бъде закупен само за 34 990 долара.

Решението да се откаже от модела Standard Range съвпада с обявяване от Tesla на резултатите за производството и доставки за третото тримесечие на годината. През този период марката е произвела 469 796 автомобила и е доставила 462 890. Основната част се пада на Model 3 и Model Y - 443 668, докато останалите 26 128 автомобила включват Model S, Model X, Cybertruck и Semi.

Общите доставки на Tesla за тримесечието достигнаха 462 890, отбелязвайки 6,4% увеличение в сравнение със същия период на миналата година. Вероятно ръстът в доставките се дължи отчасти на дългоочакваното пристигане на Cybertruck към края на 2023 г. Производителят обаче все още не е публикувал конкретни данни за електрическия пикап и затова не е ясно какво е имал върху общите продажби.

fallback
  • #19
    Ко речи? ( преди 1 месец )
    Наще субсидии са много арни, ама китайските са много лоши?
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тесльо празна кратунка, митата са за да се неутрализират абсурдните държавни субсидии на китайските комунисти в технологии за батерии и електромобили. Колкото и да се правиш на разсеян, те са факт.
  • #17
    До 16 ( преди 1 месец )
    Ти толкова ли си глупав или само се правиш? Има ли субсидии, трябва да има и мита. Това с другата буза го остави в Библията! Няма как Китай и китайските производители открито да заявяват, че целта им е унищожаване на другите производители, да продават коли под себестойност с цялата помощ на държавата и Европа да стои със кръстени ръце. Производството на коли в Европа храни много семейства, включително в България. Заради 2-3 години евтини китайски коли, не съм ОК да убием цял сектор!
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Но все още не разбирам защо се радвате на тези мита, Но в същото време мразите субсидиите, след като и двете са непазарни механизми? Или както винаги за вас, дали някоя практика е честна или нечесна, зависи единствено и само от това дали обслужва вашите частни интереси.
  • #15
    За антиматематика ( преди 1 месец )
    Точно обратното, умник. Научете се най-накрая да смятате. Както виждаш е необходимо само да усвоите математиката до шести клас за да се справяте с темите по които спорим. Електромобилите с китайски батерии и досега не получаваха пълните субсидии, но както виждаш Тесла да си ги произвеждаше и продаваше до преди няколко дни. Промяната през последните седмици не е в субсидиите, а в това че наложиха убийствени мита за стоки внесени от Китай, включително 100% мито върху електромобилите. Това оскъпява
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Спирайки SR модела заради отпадане на субсидиите, Тесла доказва че без субсидии те също не могат да произвеждат електромобили на печалба. Това, Тесльо, е новината тук, не мантрите за 50% ръст.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    За разлика от психопата с много никове, който досега никога не е отговорил конкретно на този въпрос, аз съм отговарял многократно С риск да сгреша в прогнозата. Дори съм си променял прогнозата както нагоре така и надолу спрямо обстоятелствата. Нали затова е прогноза, но психопата никога не казва своя прогноза а само обяснява че моята е грешна каквото и да кажа. Кажи бе психопат кажи най-накрая през коя година Тесла няма да си изпълни целта за 50% според геометричната прогресия от 2014?
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Понеже психопатите не отговарят " Пак питам ПРЕЗ КОЯ ГОДИНА от тази таблица ти се вижда невъзможно Тесла да постигне 50% ръст? Досега НИТО ВЕДНЪЖ НЕ СИ ОТГОВОРИЛ на този въпрос ОТ ТРИ ГОДИНИ насам. Когато става въпрос за цифри нещо се УМЪЛЧАВАШ?.....2021 786 348..2022 1 236 926..2023 1 945 685.. Дали ДОГОДИНА ще може да продаде толкова? А през 2022? Като е разбито на стъпки, не изглеждат чак толкова голям ръста, а?" КЪДЕ СЪМ СПОМЕНАЛ 2024 ГОСПОДИН ПСИХОПАТ? Питам до 2022
  • #11
    Гостени но психопат ( преди 1 месец )
    Не разбираш ли че вече е трудно да излъжеш дори осемгодишно дете заради репутацията на психопат? Хората вече предупреждават и малките деца да гледат къде е слънцето като им казваш добър ден. Пак вадиш думите от КОНТЕКСТА но пък ти откъде да знаеш какво е това контекст. Защо не даде пълният цитат къде говоря за 2024 година? Психопата си остава психопат. Единственото което може е да лъже и да манипулира. Опитите ти стават все по неуспешни със всяко хващане в ЛЪЖА. ЦИТИРАЙ ВСИЧКО!
  • #10
    до 6 ( преди 1 месец )
    Когато Мъск решава да направи Model S, идват топ инженерите на Mercedes от топ отдела за спец операции MB Tech и му казват: ти нямаш инженерите, техническата база и технологиите да направиш такава кола. Ще ти я направиме ние на базата на Мерцедес Е-класа. "Кое?! Онова с двигател като чувал картофи, турeн в предния кош ли, бe?! - питал ги Мъск. - Охрана, някой да изхвърли тези *** от сградата!"... Пред Мъск гениалните инженери са полyидиoти, а останалите хора - кръгли!
fallback
Последни