IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карането на резерва води не само до повреда, но и до... глоби

Рисковете от движение с малко гориво в резервоара просто не си заслужават

Много шофьори не се притесняват да карат „на изпарения“ и така натоварват автомобилите си до краен предел. Шофирането на резерва не само не носи никакви ползи, но може да доведе до сериозни повреди, а също така и до глоби.


гориво на резерва


Ако сте от тези, които често карат на резерва, може би е крайно време да промените този навик, особено ако пътуване в чужбина. Спирането за зареждане дори за по-малка сума гориво ще ви помогне лесно да стигнете до вашата дестинация, като може дори да ви спести пари.

Някои водачи предприемат риска да продължат пътуването си, дори след като лампата на резервоара за гориво светне. Те са наясно, че имат още 50-60, а понякога дори 100 км, в зависимост от размерите на автомобила и съответно на резервоара. Идеята за пълно доверие на бордовия компютър обаче не е добра, предупреждават механици и съветват веднага след светване на лампата на резерва шофьорът да спре на най-близката бензиностанция и да зареди. А причините за това са две.

Рискове от възможни механични повреди

Карането с малко гориво в резервоара може да доведе до сериозна повреда, въпреки че не се стига до спиране на колата поради липса на бензин или дизел. Ако се прави редовно, автомобилът започва са се уврежда, особено ако е с дизелово гориво.

Има три механични компонента, които страдат прекомерно, когато горивото в резервоара е изразходвано. Това са инжекторите, чиито пружини не работят правилно, когато бензинът не се впръсква в двигателя, когато трябва. Те може да не са регулирани и съответно сместа в цилиндрите може да декомпенсира.


гориво на резерва


Второ - горивната помпа, която трябва да има гориво в своята верига. Ако то е малко, помпата може да прегрее и да се повреди заради пренапрежение. В допълнение, горивният филтър може да се напълни с утайки и примеси, така че да не позволи на останалия бензин да премине добре.

И накрая, манометърът, един вид „шамандура“, който измерва количеството оставащо гориво - ако има малко гориво в резервоара, манометърът може да залепне за дъното и да остави нивото на горивото неотбелязано, когато резервоарът бъде напълнен отново.

Най-доброто, което можете да се направи, е да се зареди с гориво поне 20 процента от оставащия резервоар, като по този начин ще бъдат избегнати всякакъв вид проблеми или механична повреда.

Рискове от възможни глоби

Трябва да е ясно, че самото шофиране на резерва не предполага глоба. Тоест никой не може да накаже шофьора, дори ако провери дали предупредителната лампа на превозното средство свети. В случая обаче рисковете са други.


зареждане на гориво


Продължаване на шофирането с малко гориво може да остави автомобила блокиран по средата на пътя, а това на много места в Европа и по света се наказва с глоба. Затова и в подобни случаи останалата без гориво кола трябва да бъде преместена на безопасно място. В същото време шофьорът трябва да направи това внимателно, защото опасните маневри на пътя също крият риск от финансово наказание.

Санкцията обаче може да бъде в пъти по-голяма по друга причина, а именно заради начина, по който се транспортира горивото до закъсалия автомобил. Случва се шофьорът да отиде пеша до най-близката бензиностанция, откъдето да купи гориво. за неговото пренасяне обаче си има правила, чието нарушение също води до глоби, при това много сериозни.


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    6-ти, няма нужда от лепило- Петър ще го държи, той от одавна е стигнал дъното:))
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 2 месеца )
    "манометърът може да залепне за дъното" - може, ако имаш лепило.
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Дзвер ( преди 2 месеца )
    Я па знам, дека при съвременните автомобили горивната помпа е в резервоара и ако се оставя с малко количество гориво... еми такова й се онаковата. Както и се запушва картерната система с *** от резервоара. Затова, златното правило е: при оставащ 1/4 пълен резервоар, беж брже да си береме гориво.
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Оо нкое зелено чудовище бичиминсчета -бичи бичи ... тя природати ще ти го набичи!
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе пъленте до горе! 80-100 литра, ако може! Нищо, че почва да гори с по 1-2/100. Нищо, че ако не карате често, започва да се изпарява тоя бензин. За вас са 2-3 лева на 100км отгоре, за бензинджиниците ще са десетки милиарди.
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Идеята за пълно доверие на бордовия компютър обаче не е добра'- АХАХХАХАХАХХАХ ... Ама е вярвам на статия, дето ако се разровя, сигурно ще цъфнат имена като "Шел" и подобни, зад оригиналната публикация.
  • #1
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "...показанията манометъра на температура,..."(това е от вчера), ".. манометърът, един вид шамандура, който измерва количеството оставащо гориво.."- Петре, ти с този "манометър" всичко мериш- температура, ниво на бензин:)) Ако провериш налягането в гумите - най-накрая ще го ползваш по предназначение!