fallback

Новото BMW X3: Радикална промяна

Тестваме следващото поколение на най-продавания баварец в света (ВИДЕО)

В началото бяха подигравките. Когато BMW обяви, че смята да направи кросоувър на базата на Трета серия, повечето реакции бяха насмешливи. Защото наистина да вземеш една от най-добрите коли за каране, и да я направиш по-тежка, по-скъпа и с по-висок център на тежестта, звучеше като идея за Дарвиновите награди, с които се награждават най-изобретателните самоубийци.          Вижте ВИДЕО от теста на новото BMW X3:                Но ако превъртим лентата 21 години напред, Х3 изобщо не се оказа самоубийство за BMW. Всъщност тази кола за две десетилетия продаде над 3.5 милиона екземпляра, стана най-търсеният автомобил на компанията, донесе й гигантски печалби, и отдавна вече никой не се пита дали това е истинско BMW.           21 години история: четирите поколения на BMW X3          А сега е време да се запознаем с четвъртото поколение на BMW X3, което, както ще видите, е много различно от всички досега.

Разликите са и в окачването, и в интериора, и дори в самите размери: новата генерация е с над 3 сантиметра по-дълга, но с два и половина по-ниска от досегашната. Предната следа е станала с около един пръст по-широка, задната - с почти пет сантиметра. Все неща, които обещават повече динамика. Но най-забележимата промяна, естествено, е в дизайна.                     Това, което виждате, е изцяло новият дизайнерски език на BMW, който се появи през последната година, за да сложи край на доста продължителния хаос в това отношение при баварците.                  Тук виждаме доста податки към бъдещата електрическа гама Neue Klasse: с изчистени, гладки повърхности, с много по-семпли форми. И също с изцяло нови светлини с характерна двойна L-образна шарка.

Като допълнителна екстра можете да си поръчате адаптивни LED светлини с матричен лъч, при които идващите насреща коли се затъмняват автоматично и можете да си карате спокойно на дълги.                    В базовите модели предната решетка получава една необичайна шарка, която малко напомня на сгъната в джобчето сватбарска кърпичка. По желание можете да си поръчате и светеща рамка за нея - а самата решетка, слава богу, не напомня по размери на радиатор в панелка, каквато беше тенденцията по едно време.

Отзад бронята е вече част от корпуса, без да изпъква навън - елегантно на вид решение, макар че не сме сигурни доколко е практично.                   Като цяло впечатлението е за фокусиран и много хармоничен дизайн. Който освен това е и много функционален. При тази кола дизайнерите и инженерите са успели да намалят въздушното съпротивление в огромна степен. Общият коефициент е 0.27 - което е много по-добре от някои актуални хиперколи, като Pagani Huayra например.                  Ефектите от това са два. Първо, снижен до минимум шум от вятъра - доловихме го само за миг на аутобана към Мюнхен, но тогава забелязахме, че всъщност се движим със 190 километра в час. Иначе обезшумяването на салона е фантастично.

Вторият ефект е понижен разход. Базовата версия 20 xDrive се нуждае от по-малко от 7 литра за 100 километра в комбиниран цикъл - доста добър показател за кола с такива размери и с 208 коня мощност.                    Да вметнем, че бензиновите версии вече няма да носят буквичката i в името си - занапред тя е запазена само за електромобилите на BMW. Другата новост е, че вече няма да има Х3 със задно предаване - всички версии идват стандартно със задвижване на четирите колела.     

BMW X3 M50 xDrive

398 к. с. максимална мощност

580 Нм максимален въртящ момент

4.6 секунди 0-100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

Споменатата базова 20 xDrive има двулитров четирицилиндров двигател с туин турбо, подпомогнат от малък електромотор и мека хибридна система. Електромоторът добавя скромните 18 конски сили, но цели 200 нютонметра въртящ момент, така че стартовете и резките ускорения са впечатляващи. Максималната скорост е 215 километра в час, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под осем секунди.

Има също 20d - двулитров дизел със 197 коня, а също и плъг-ин хибрид, означен като 30е, който предлага 299 коня и пробег до 90 километра само на ток. Догодина към гамата ще се добави шестцилиндров дизел. Но на върха си остава бензинов вариант: М50 xDrive.                   Буквата М не бива да ви подвежда: това не е истинска М кола, въпреки че има спортно окачване от М поделението, спортни спирачки от М поделението и специалния диференциал с ограничено приплъзване на М поделението. Но все пак това не е истинска М-ка - тя ще дойде по-късно.

От друга страна, мощността тук е точно двойно повече, отколкото беше при оригиналното М3. Шестцилиндровият бензинов мотор под капака развива 398 конски сили.                  Максималният въртящ момент е 540 нютонметра - точно колкото има и Lamborghini Huracan. Тази кола може да ускори от място до 100 километра в час за 4.6 секунди, максималната скорост е ограничена от компютъра на 250 километра в час. Всичко това е съчетано и с осезаемо подобрение в управляемостта.

Досегашното Х3 също се държеше много добре на пътя. Но това е доста по-устойчиво на усукване, с основно ревизирано окачване, ефектът от което е много впечатляващ.                   Вместо обичайните за сегмента макферсони, тук BMW използва двойна вилка отпред, и многозвенно окачване отзад с пет точки на закрепване. Изработено е основно от алуминий, така че не бихме препоръчали тази кола за тежък офроуд - макар че минималният просвет е почти 22 сантиметра, доста над средното за класа, и дава доста свобода на движение.

Единствената промяна, която не е чак толкова вдъхновяваща, е фактът, че воланът е станал много по-лек. Все така е прецизен и много бърз, просто е по-лек, очевидно в отговор на изискванията на клиенти от пазари като китайския.                    Интериорът също е направил голям скок напред, и вероятно ще изисква известно време за привикване от по-традиционните фенове. Голяма част от материалите са рециклирани, което обяснява някои по-твърди пластмаси. Новите синтетични кожа и текстил за седалките, предлагани като опция, обаче изглеждат много убедително. Таблото е максимално изчистено, с удобно място за вещи и зареждане на мобилни устройства долу пред скоростното лостче. Тук е пренесен и вариант на прословутия Interaction Bar, който се появи за пръв път в новата Седма серия. Тази светеща лента, опасваща таблото и вратите, може да променя цвета си, за да ви предупреждава за опасности, да ви помага в навигацията и така нататък.                    Новото Х3 получава и най-актуалната версия на мултимедийната система на BMW, iDrive 9-о поколение, базирана на Android Open Source. За щастие баварците са се вразумили и са се отказали от идеята да ликвидират митичния кръгъл контролер. Който и до днес, в епохата на интелигентните гласови асистенти, си остава най-лесният и безопасен начин да свършиш нещо, докато шофираш.                         Мултимедията включва вградени компютърни игри - безценно, ако се озовете на някой отлично организиран граничен пункт като Кулата или Капитан Андреево. Все още не можете да играете, докато карате (за щастие), но поне имате огромен списък от електронни асистенти. Тази кола може сама да си сменя лентата, има круиз контрол, който може сам да спира и потегля, и дори разпознава вече светофара.                            Новото Х3 има също нещо, което се нарича дистанционен асистент за паркиране.

Достатъчно е да запаметите определен маршрут, като минете веднъж по него. След това можете да излезете от колата и да я оставите да паркира сама - дори маршрутът да е дълъг 200 метра. Тествахме го в две различни маневри и наистина работи. Можете да изпиете една бира, докато паркирате.

Разбира се, всички тези нови играчки далеч не идват безплатно. Усложняването на двигателите, за да отговарят на новите изисквания, и стандартното пълно предаване допълнително бутат летвата нагоре.                      Стартовата цена за новото Х3 е 110,000 лева за базовия бензинов вариант, над 113 хиляди за дизела, 121 400 лева за плъг-ин хибрида и цели 156 500 лева за върховия М50 модел. Единствената утеха е, че при BMW инфлацията не действа като в софийските ресторанти - в замяна на все по-високите цени тук не получавате все по-ниско качество. Тъкмо обратното. Новото Х3 е не само много по-различно от досегашното - което не е чак толкова трудно постижимо - но и много по-добро. Така че 3.5 милиона продажби няма да е краят за този модел на BMW.           Още снимки от теста на BMW X3 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

          

 

fallback
  • #8
    до 4 ( преди 21 минути )
    На мен досегашната генерация ми беше супер безпомощна като дизайн. Различни хора, различни вкусове. Или липсата им :D
  • #7
    анонимен ( преди 27 минути )
    БМВ, много ви моля - ако не 4-врато кабрио, то поне върнете твърдия покрив на 4-ката :(
  • #6
    анонимен ( преди 28 минути )
    До5 - ООООО СЪЖАЛЯВААААМ! Не знаех, че трява да имаме кетап по дизайн и естетика, че да казваме .. Може би го казваме в качетовто си, на хора, които имат очи. Като се заговорихме за очи и хубаво - Ей па на - Сидни Суйни е мноого хубава! Въпреки, че май е леко кривогледа ... след 4 години го забелязах ...
  • #5
    Директор ( преди 1 час )
    До 4 Ти в качеството си на какъв го казваш? Дай да видим Вектрата и да ах-каме :)))
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    Спрямо предната (сегапната) генерация е грозно та дрънка.
  • #3
    анонимен ( преди 3 часа )
    Ех как се менят времената. Ако преди 15 години кажеш на някой че BMW m тежи два тона, щеше да те спука от бъзици че пак ще може да си го помислиш, а днес 2 тона се считат за ниско тегло.
  • #2
    bg ( преди 3 часа )
    не е зле
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    ми доста по-добре изглежда от предишните им няколко премиери, трябва да призная
fallback
Последни