fallback

Ford иска да спре да прави „скучни“ автомобили

Американците смятат, че не си струва да се инвестира във Fiesta и Focus

Решението на Ford да „убие“ Fiesta, Focus, Fusion и Taurus в САЩ преди няколко години преди няколко години беше прието с недоумение. Същото се случи и в Европа, където Fiesta и Mondeo бяха премахнати от гамата, а Focus трябва да бъде пенсиониран през 2025 г. Защо марката се отказва от колите си, въпреки че някои от тях са много успешни?

Причината, според главния изпълнителен директор Джим Фарли, е „излизане от бизнеса със скучните автомобили и навлизане в бизнеса с емблематични превозни средства“. В интервю за CAR той призна, че споменатите по-горе модели са „били обичани от много клиенти“, но въпреки популярността им не си струва да се наливат повече пари в коли като Fiesta, Focus и Mondeo, за разлика от търговски превозни средства, например.

Директни наследници (или приемници) на тези автомобили не са планирани. Вместо това Ford се надява да насочи интереса на публиката към няколко базирани на модели на Volkswagen електрически SUV. Благодарение на платформата MEB, новите Explorer и Capri са силно свързани съответно с ID.4 и ID.5. Изключително успешният кросоувър Puma е на път да получи чисто електрическа версия. Въпреки това обаче Ford се отказа от плана си да премине само на електричество от 2030 г.

Що се отнася до „емблематичните“ превозни средства, споменати от Фарли, той има предвид такива като Bronco, Mustang и Raptor. В същото време унищожаването на тези „скучни“ автомобили поставя Volkswagen Group, Toyota, Stellantis и Kia/Hyundai в по-добра позиция, тъй като тези автомобилни гиганти все още продават масови модели и печелятг от тях.

В същото време обаче продажбите на Ford в Европа намаляват. До юни те са спаднали с 16,9% в Европейския съюз, ЕАСТ и Обединеното кралство. Това доведе до намаление на пазарния дял от 4,1% на 3,3%.

През първата половина на 2024 г. трите най-продавани модела в Европа не са SUV. Поне в Европа Ford рискува много, като ограничи гамата си от леки автомобили до Puma, Kuga, Mustang Mach-E, няколко електромобила, свързани с VW, и Mustang, който със сигурност ще бъде нишов продукт. Вече може да се изключи и Focus, защото заводът в Саарлуис в Германия ще прекрати производството през следващата година.

fallback
  • #11
    F-104 ( преди 3 седмици )
    Американците смятали..от смятане са им леко избягал килипира да ходят с 5.0 V8 до магазина за кенче сода/бира. *** те така и учат, разхищение да има.В Европа евро 6 се води стар и налагат с бичове и извиване на ръце от регулации по емисиите само да мъчат хората, а ония връщат 5.0 в F-150 30л/100км щото хората искали.. Ало, Брюксел глобално затопляне, ала бала замърсявания разходи, не сме ли на една планета с кръвните братя янки или за тях може като "висша" раса, с права..
  • #10
    Лудория ( преди 1 месец )
    Не харесвам Форд, но да обясни, че Фиеста не е култова, е странно. Да, навярно за американец не е, но в Европа си е. Да не говорим за някои от старите им модели като Сиера. А за Капри и Ескорт, навярно по-възрастните от мен ще пишат.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поредният мериджей дето с големи приказки ще прибере една торба с пари на тръгване и след това от Бахамските острови ще обяснява как не са разбрали правилно стратегията му и затова са пред фалит.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    7къде точно синго видял, като нито Фокус, нито Фиеста имат наследници или ново поколение. Най много някой фейслифт да си видял, но се сънявам
  • #7
    Видях новият Фокус ( преди 1 месец )
    Да ви кажа на живо новият Фокус изглежда супер приятно. Дори в практичната версия седан. Даже седанът е по-стилен. Не знам защо вече не продават много като преди.
  • #6
    До 3 ( преди 1 месец )
    Щеше да си прав миналата година, защото ford f-150 беше най-продавания автомобил в САЩ без прекъсване от 40 години насам. Тази година обаче, има огромна вероятност Тесла модел У да заеме неговото място, въпреки че много хора се отказват от Тесла, заради политическите възгледи на Илон Мъск.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    4-ти, че продажбите им отдавна намаляха и Фиеста, Фокус са на доизживяване (като модели). Форд напуска Европа.. продават и заводи (които май никои не иска да купи). Остава им само американския пазар и модели. А "забавен" форд.. е само Шелби.. ама това не е Форд..
  • #4
    abc ( преди 1 месец )
    Като им намалеят продажбите и после ще се сетят пак, че имаха успешни модели като Фиеста и Фокус.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    един съвет към меринджеите махнете емблемата и продавайте мустанг гт40 ф150 като самостоятелни брендове не ги мешайте сред ширпотребата
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    ***, сър...
fallback
Последни