Решението на Ford да „убие“ Fiesta, Focus, Fusion и Taurus в САЩ преди няколко години преди няколко години беше прието с недоумение. Същото се случи и в Европа, където Fiesta и Mondeo бяха премахнати от гамата, а Focus трябва да бъде пенсиониран през 2025 г. Защо марката се отказва от колите си, въпреки че някои от тях са много успешни?
Причината, според главния изпълнителен директор Джим Фарли, е „излизане от бизнеса със скучните автомобили и навлизане в бизнеса с емблематични превозни средства“. В интервю за CAR той призна, че споменатите по-горе модели са „били обичани от много клиенти“, но въпреки популярността им не си струва да се наливат повече пари в коли като Fiesta, Focus и Mondeo, за разлика от търговски превозни средства, например.
Директни наследници (или приемници) на тези автомобили не са планирани. Вместо това Ford се надява да насочи интереса на публиката към няколко базирани на модели на Volkswagen електрически SUV. Благодарение на платформата MEB, новите Explorer и Capri са силно свързани съответно с ID.4 и ID.5. Изключително успешният кросоувър Puma е на път да получи чисто електрическа версия. Въпреки това обаче Ford се отказа от плана си да премине само на електричество от 2030 г.
Що се отнася до „емблематичните“ превозни средства, споменати от Фарли, той има предвид такива като Bronco, Mustang и Raptor. В същото време унищожаването на тези „скучни“ автомобили поставя Volkswagen Group, Toyota, Stellantis и Kia/Hyundai в по-добра позиция, тъй като тези автомобилни гиганти все още продават масови модели и печелятг от тях.
В същото време обаче продажбите на Ford в Европа намаляват. До юни те са спаднали с 16,9% в Европейския съюз, ЕАСТ и Обединеното кралство. Това доведе до намаление на пазарния дял от 4,1% на 3,3%.
През първата половина на 2024 г. трите най-продавани модела в Европа не са SUV. Поне в Европа Ford рискува много, като ограничи гамата си от леки автомобили до Puma, Kuga, Mustang Mach-E, няколко електромобила, свързани с VW, и Mustang, който със сигурност ще бъде нишов продукт. Вече може да се изключи и Focus, защото заводът в Саарлуис в Германия ще прекрати производството през следващата година.