Електрическите превозни средства с висока производителност, особено тези със задвижване на всички колела и повече от един електрически мотор, могат да бъдат свързани с високи застрахователни разходи, твърдят анализаторите от LexisNexis.
Според тяхното проучване електрическите превозни средства с въртящ момент над 300 Нм са по-склонни да претърпят високи застрахователни загуби, особено ако съотношението въртящ момент към тегло на превозното средство е високо.
„Данните обаче не ни позволяват еднозначно да твърдим, че повече мощност и по-бърза динамика на ускорение водят до по-агресивен стил на шофиране и в резултат на това до инциденти. Възможно е да има други фактори, които влияят на безопасността“, се казва още в проучването.
Електрическите автомобили са известни със своя „мигновен въртящ момент" и бързо ускорение, което някои експерти дори цитират като предимство за безопасността. Въпреки това, по-високата мощност в електрическите превозни средства не винаги има същия ефект върху бензиновите превозни средства.
Друг фактор, който може да допринесе за високите застрахователни премии, е режимът на шофиране с един педал, който се среща в електрическите превозни средства. Струва си да се вземат предвид и скъпите ремонти след инциденти, свързани с голямото тегло на електрическите превозни средства и високата цена за смяна на батерията.
Както отбелязва Ксиаоу Ли, вицепрезидент на LexisNexis, има много електрически превозни средства с ниски застрахователни загуби, но в случай на инциденти ремонтите и смяната на батерии значително увеличават разходите. Шофьорите на спортни автомобили са свикнали с високите разходи за застраховки, но за собствениците на редица модели, като Tesla Model 3 или Hyundai Ioniq 5, това често е изненада.