fallback

Lotus показа чудовищни технологии в новата си кола

Електрическият звяр ще вдига 320 км/ч и ще ускорява до 100 км/ч за под 2,5 секунди

Легендарна британска марка представи спортна кола с три места с максимална скорост от 320 километра в час. Голямата новина идва само седмица, след като феновете бяха подразнени с трудно за разбиране изображение само на задния спойлер.  

Lotus са готови да пуснат първата си изцяло електрическа спортна кола през следващата година и тази агресивно изглеждаща концепция е част от плана. Известен като Theory 1, този зашеметяващ звяр разполага със странна триместна конфигурация, 986 к.с. и електрическо задвижване и на четирите колела, което черпи енергия от 70kWh батерия.   Lotus също така се кълне, че новият автомобил ще ускорява до стотака за по-малко от 2,5 секунди. Най-забележителното от всичко е теглото на Theory 1, произведено от въглерод. То ще е под 1600 кг – доста малко за електрическа кола.

Феновете на Lotus ще забележат, че концепцията „Theory 1“ може да се похвали с фини дизайнерски намеци към техния емблематичен модел Esprit – колата, станала известна с появата си във филма за Джеймс Бонд от 1977 г. - „Шпионинът, който ме обичаше“.

Вътре шоьорът е седнал централно със седалки за пътниците от двете страни и малко отзад - подобно на проектирания от Гордън Мъри легендарен McLarenF1 от 90-те години.    

Бен Пейн, вицепрезидент на Lotus Group по дизайна, каза, че разположението на седалките означава, че колата е „най-близка до това да карате болид от Формула 1. Ако конфигурацията е странна, то самите седалки изглеждат като извънземни. Създадени да бъдат напълно съвременни, те разполагат с облегалки за глава, които включват индивидуални високоговорители с активна шумопотискаща технология. Това позволява на всеки от тримата пътници да слуша индивидуално медия - без другите да чуват.

Lotus също са използвали Theory 1, за да покажат други гениални иновации, включително „Lotuswear“ – система от покрита с текстил роботика, която дава на водача „обратна връзка“ чрез седалката и волана.  Тя работи, като се използват малки надуваеми капсули, които могат да изпращат сигнали на водача за завоите. Друга особеност е управлението по проводник, което според Lotus позволява на шофьорите да регулират усещането и реакцията на кормилното управление.    

В много отношения изглежда, че Theory 1 служи като предварителен преглед на предстоящата изцяло електрическа спортна кола на марката, която трябва да бъде пусната следващата година. Известен като „Тип 135“, малко се знае за автомобила, освен че може да бъде на цена от около £75 000  (88 000 евро). Смята се от мнозина за  наследник на обичания Elise.   Традицията при имената

Lotus почти винаги кръщават колите си с дума, започваща с буквата "E" (разбира се, на английски). Традиция, която започва от основателя на компанията, Колин Чапман. След като се появяват Lotus Eleven и след това Lotus Elite, Чсъздателят решава да продължи модела с имена на модели, започващи с "E". С течение на времето това се превръща в отличителна черта. Най-популярните модели след това са Elan, Elise, Esprit и Exige. Точната причина за избора на "E" не е напълно ясна, но оттогава е превърнало в разпознаваем отличителен белег на техните двигатели.

Разбира се, има ранни изключения като Lotus Seven. Както и няколко модела, но с фоку върху пистата: 2-Eleven и 3-Eleven, както и специалното издание Lotus Carlton. Всъщност най-ранните модели следват система за именуване „Mark“ 0 от Mark I до Mark XI. За да избегне объркване с числата, Чапман преименува Mark XI на Lotus Eleven. Останалото е история.  

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има го в Мобилето и прави 100 за 2 и 100-200 за 4 сек. и близо 330 след още няколко: PLAID TRACK PACK 1020HP | 0-328KMH - заснето от AutoTopNL
fallback
Последни