fallback

Кои са държавите в Европа с най-ниски вредни емисии от нови автомобили?

Единствено Германия и Италия отчитат увеличение на CO2, слабите продажби на ЕV също са виновни

Ако намаляването на вредни емисии от новите автомобили бъде обект на проверка от властите в ЕС, ще се окаже, че почти целият континент е успял да се справи, като е намалил ефекта от парниковите газове с 2% спрямо 2022 г. Два от най-големите пазари - Италия и Германия, имат отрицателен принос, записвайки увеличение съответно с 0,7% и 6,6%.

Тази констатация на Асоциацията на автомобилните производители на Стария континент (ACEA) беше включена в голям доклад със съответните статистики, които показват, че именно Италия и Германия са страните, които все още имат проблеми с CO2 в рамките на Европейски съюз.

Освен, че не намаляват емисиите, шофьорите в Италия отделят въглероден диоксид над средното за ЕС - 120 гр/км спрямо средната стойност от 108 гр/км. Резултатът на Германия също е над средния - 113 гр/км.

В България се отчитат намаляване на CO2 с 2,9% спрямо последно измерване от преди 2 години, но стойностите си остават доста високи - 130,8 гр/км. Това са данните за нови коли, чиито продажби са в пъти по-малки от тези на употребявани превозни средства. Подобни са резултатите в трите прибалтийски държави - Естония - 134,5 гр/км (-4,9%), Литва - 129,9 (-4,4%) и Латвия - 132,1 (-1,8%).

Най-ниските средни емисии, напълно очаквано, се отчитат от Норвегия, където над 90% от продажбите на нови автомобили се падат на електрически превозни средства. Резултатът на скандинавската държава е 14,5 гр/км, като намаляването спрямо 2022 г. е 19%.

От ACEA посочват, че посочените цифри могат да се обяснят и с все още слабото навлизане на електрическите автомобили, като в същото време с пазарния дял на бензина и дизела, който намалява малко или изобщо не намалява. От асоциацията припомнят, че пазарният дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) в ЕС се е увеличил с 2,5% между 2022 г. и 2023 г. - от 12,1% на 14,6%. В същото време бензинът губи 1,1%, а дизелът - 2,8%

fallback
  • #5
    До антиматематиците ( преди 3 дни )
    "От асоциацията припомнят, че ПАЗАРНИЯТ ДЯЛ на BEV (електрически превозни средства с батерии) в ЕС се е УВЕЛИЧИЛ С 2,5% между 2022 г. и 2023 г." Гостенино, я тъкмо си тръгнал да смяташ проценти да сметнеш, ако тази година са продадени примерно 10 милиона електромобила по твоята математика, ако се запази този ръст колко са 5 години х 2,5% и колко ще се продажбите след 5 год.? Моля да отговориш с числа, а не с епитети, каквито обикновено са ТИ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ РЕШЕНИЯТА на задачите! БЛАГОДАР ...
  • #4
    Мда ( преди 3 дни )
    И как точно са измерили средните емисии,че само на новите автомобили по държави? Или поредния доклад на база на който да има ограничения и субсидии? Как да има намаляване на вредните емисии като основните продажби са SUV. Че и все по-големи и все по мощни? Реално средно статистическата семейна кола днес,въпреки всички филтри,бълва толкова газове колкото средностатистическата кола преди 20 години. Само че днес вместо 90 коня и 200, с 30-40% по голяма е и с поне 500кг по тежка
  • #3
    анонимен ( преди 3 дни )
    И какъв е смисъла на тази класация точно? Мерят емисси на база продадени автомобили?
  • #2
    Друг Гост ( преди 3 дни )
    Това е безсмислено изследване - то е само за нови автомобили - включете и старите и индустрията. Включете също и дишането на хора и животни и в страните в които се яде много боб го умножете по коефициент.
  • #1
    Грета Тунберг ( преди 3 дни )
    Моят чекист норвежеца ме вози в Тесла и сложи зарядна станция в замъка.
fallback
Последни