fallback

Корейци създадоха батерия, която ползва енерия от околната среда

Технологията се тества на електрически таксита на Hyundai, догодина идва и в Европа

Южнокорейската компания DEOGAM навлиза на пазара на енергийни технологии със своя разработка. Това е нов тип батерия, която може да събира енергия от различни източници и така са увеличи своята автономност. С нейна помощ корейците искат да трансформират не само електрически превозни средства, но и преносимите електронни устройства.

Технологията на DEOGAM отличава със способността си да улавя и преобразува енергията от околната среда в използваема енергия. Подобен иновативен подход позволява на устройствата сами да генерират електричество от източници като светлина, топлина и движение, превръщайки батерията в система за рециклиране на енергия. Тоест, вместо да разчита единствено на традиционно електрическо зареждане, батерията може да използва енергия, която обикновено се губи в околната среда.

За да постигне това, DEOGAM е интегрирал модерни материали и авангардни инженерни техники. Въпреки че компанията не е разкрила всички технически подробности, известно е, че батерията използва комбинация от фотоволтаични клетки за улавяне на светлина, термоелектрически генератори за преобразуване на топлина в електричество и пиезоелектрични елементи, които трансформират енергията на движение в електрическа енергия.

В момента DEOGAM тества своята иновативна технология върху 500 таксита Hyundai Ioniq 5 на остров Чеджу (Южна Корея). Изборът на такси не е случаен, тъй като тези превозни средства прекарват много часове на път, което позволява на батерията постоянно да събира енергия по време на пътуване. Ако тестовете са успешни, компанията планира да разшири използването на тази технология за електрически превозни средства в Европейския съюз от април следващата година.

От друга страна, приложението на тази технология не се ограничава само до електрически превозни средства. Всъщност това може да има значително въздействие върху индустрията с преносими електронни устройства. Смарт часовниците и фитнес тракерите, например, биха могли да използват топлината и движението на тялото, за да генерират енергия, елиминирайки или поне намалявайки необходимостта от редовно зареждане на тези устройства. Също се отнася и за смартфоните.

Друго приложение на новата батерия е „интернет на нещата“, където свързаните устройства се разпространяват в домовете и индустриите, и съответно събирането на енергия също е много важно. Устройства като сензори, охранителни камери и термостати биха могли да станат самодостатъчни, намалявайки зависимостта си от батерии за еднократна употреба и свеждайки до минимум необходимостта от чести смени, което също ще има положителни последици за околната среда.

Разработването на батерията за събиране на енергия на DEOGAM се добавя към редица скорошни постижения в технологията на батериите. Индустрията вижда революция в ефективността и капацитета на батериите, особено когато става въпрос за електрически превозни средства.

Например, скорошни изследвания разкриха как прецизното проследяване на литиевите йони може да отключи до 25% допълнителна енергия в батериите на електрически превозни средства, което показва, че все още има много неизползван потенциал в тази област. Технологията за събиране на енергия на DEOGAM не само представлява крайъгълен камък в иновациите на батериите, но също така предлага поглед към бъдещето на самодостатъчната енергия.

fallback
  • #5
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият приятел започна с предлагането на фотоволтаични панели и батерии.От аутомедия трябва да ти наложат такса за скрита реклама за продукти и услуги, който ти предлагаш.
  • #4
    До РУК ( преди 2 месеца )
    Ако човечеството те слушаше, преди 15 години нямаше да раздава субсидии за фотоволтаици, които само за 10 години свалиха цените им над 10 пъти и пета година няма субсидии Но въпреки това се развиват с бесни темпове и са решения за отказа от въглища. Ако това беше направено преди 50 години, щеше да си чувал от родителите си какво са това въглища. Субсидиите за батерии трябва да се хвърли приоритет на всяка държава Точно на този етап. ДНЕС. Даже вече е късно, защото китайците го правят от 10 г.
  • #3
    РУК ( преди 2 месеца )
    Много пъти съм казвал,че ел. колите са в зародишно развитие.На етапа на първите парни двигатели от 1680 г. Но много фанатици настояват човечеството насилствено да ползва сегашната недоносена технология!Добре,че през 19ти век,хората не са били принудени да се движат само с каруци на въглища,че Земята отдавна щеше да е черна пустиня!Ефективното събиране на енергия и ефективните батерии тепърва ще има,но за това е нужна истинска конглокенция,а не субсидии,принуди и забрани ..ама де толкова акъл
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълни глупости. Батерията си е същата и няма значение. Просто са добавили към нея източници за зареждане. Нищо не подобряват по батериите а просто търсят и "откриват" такива източници които да инсталират към батериите. Тоест откриват топлата вода,
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    дано имат лаксиански ключ (за челите разказа)
fallback
Последни