fallback

Легендата Citroën SM се завърна, но с различна емблема

Ретро-футуристичната концепция е обозначена като DS

Един от най-емблематичните автомобили, носещи легендарното лого с двоен шеврон - SM, официално се завръща. Това обаче не е Citroën като оригиналния модел, продаван през първата половина на 70-те години. Вместо това, концепцията е обозначена като DS, за да отпразнува десетилетие, откакто DS Automobiles стана отделна марка под корпоративния чадър на PSA. Сега той е част от Stellantis, който се появи в началото на 2021 г. след сливането на FCA-PSA.

Френската марка представя SM Tribute - впечатляващ уникален автомобил с ретро-футуристичен дизайн. DS предвижда външния вид на автомобила така, сякаш SM е останал в производство след 1975 г. и „продължава да се развива през последните пет десетилетия“. Вместо конвенционална предна решетка, оригиналната кола имаше стъклен панел, който сега е преосмислен като 3D екран, действащ като светлинна лента. Класическият SM беше с въртящи се фарове, докато новата концепция получава тънки ленти от светодиоди.

В сравнение с източника си на вдъхновение, SM Tribute е 2,8 см по-дълъг и с 14 см по-широк. Пътният просвет е намален с почти 3,5 см за постигане на по-добра аеродинамика. Вместо малки 15-цолови джанти, каквито имаше оригиналът, новата концепция се вози на 22-цолови алуминиеви джанти с аеро капаци. А прорезът в задния калник служи като визуално намигване към подвижните колела на колата от 1970 г.

Няма информация за това дали превозното средство е с новаторското хидропневматично окачване на своя предшественик. Монтираните на вратите странични огледала са отстъпили място на по-елегантни камери, монтирани в основата на А-колоните за по-добър въздушен поток. Независимо от това, нетрадиционният силует на автомобила и боядисването със златни листа препращат към оригинала.

Отвътре само извивката на арматурното табло и седалките приличат малко на SM от старата школа. Като концепция, в останалата част от кабината преобладават екрани, без видими физически контроли. Изглежда, че дори „воланът“ с кутия има собствен дисплей, докато така наречената „конзола с извит екран“ включва капацитивни сензорни клавиши.

DS не казва какво задвижжва SM Tribute. Оригиналният SM е замислен като луксозен гранд турър с Maserati V6, тъй като навремето Citroën притежаваше италианската марка (периода 1968-1975), която имаше своя собствена механично свързана кола – Quattroporte II. През 2024 г. DS Automobiles и Maserati са под крилото на Stellantis, а италианската марка има шестцилиндровия двигател Nettuno. По вероятно обаче е концепцията да има електрическо задвижване.

Stellantis се придържа към плана си, обявен през 2021 г., да инвестира във всички марки за 10 години. Това включва DS, който се очаква да пусне два нови електромобила на платформата STLA Medium.

Единият ще бъде производствена версия на Aero Sport Lounge, вероятно наречен DS8 Crossback, докато другият вероятно е леко повдигнат фастбек като наследник на DS9. 

Що се отнася до SM Tribute, няма планове за неговото пускане в производство. DS се нуждае от нови превозни средства, ако иска да остане на повърхността, особено след скорошно изявление, направено от изпълнителния директор на Stellantis - Карлос Тавареш, който беше категоричен, че марките, които не правят пари, ще бъдат затворени.

Още снимки на новата концепция - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Ситроен ( преди 2 месеца )
    е велика марка. Може да не се харесват на всички но много от моделите им са култови.
  • #10
    Уточнение+ ( преди 2 месеца )
    До #8. Точно за Ауди А6 и А8 говоря. Собствениците си ги докара нови от германия, че са доста поръчкова версия, и у нас трябваше да се чака много. Там по-бързо изтичаха до Амазонка, да отрежат бамбука за тапицерията вътре......
  • #9
    Веселин Бенев ( преди 2 месеца )
    Най-после страхотен ретро модел от Ситроен! Всички нови модели от десет години нагоре нямат нищо общо със Ситроен от нормалните години, когато ми беше любима марка.
  • #8
    до 6 ( преди 2 месеца )
    Не знаех, че има модели на Сутиен с абревиатури А6 и А8... Да не бъркаш френските недоразумения с немските недоразумения???
  • #7
    До#6 ( преди 2 месеца )
    SM е дизайн философияНикога няма да може да бъде заменен, все едно сега да изкараш летяща кола, няма да имаш конглокенция, защото продукта ще е уникален сам по себе си!Същото беше и с бума на Тесла...
  • #6
    Уточнение ( преди 2 месеца )
    Няма как да направят SM от едно време, сега изискванията са други. Возил съм се на всички модели ситроен, от SM до последните в момента. Няма аналог, дори и в момента. С нищо не може да се сравни. По Цар Борис 3, от околовръстното до Централна гара. Нищо от павета, дупки, кръпки и подобни не се усещат. При тръгване от светофар, първо се дига и след това литва, буквално. За ускорението, влизаш в седалката, която е доста дебела. Дори в нови А6 и А8 на макс заредени, нямат това усещане.
  • #5
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Мощност може да се постигне и без V6 и 8. Пример - Тесла. Но и платформите им са зле. Например малките им СУВ и хеч не поддържат 4х4. До скоро и по-големите им нямаха. Махнаха хидро-пневматиката точно когато всички започнаха да предлагат някаква форма на адаптивни окачвания. Ако вземем един Голф, платформата му позволява 4х4, торсионна греда или многораменно отзад, адаптивни амортисьори и пак има повече място от Пежо.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз съм на 45 години и нямам спомен какво точно е Ситроен SM, единственият модел на марката който някога ми е харесвал е C5, на кой ще го продават това?
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    липса на всякаква идея за развитието на бренда представете си А8 с двигател 1 TFSI френска им работа имали ограничения на скоростта и затова не им трябвали по мощни двигатели
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    1-ви, на Стлеантис според мен им куцат задвижванията най вече. Разчитат на 1.2 и върха на гамта 1.6, но им търсят пари като за.... Имат и 6-к мотор, но са за САЩ, за Мазерати и някои напилени версии на Алфа..
fallback
Последни