fallback

Европейските производители ще платят 15 милиарда евро глоби заради емисии

Забавянето на продажбите на EV удря сериозно автомобилните компании в ЕС

Европейската автомобилна индустрия е изправена пред глоби от 15 милиарда евро за въглеродни емисии поради забавяне на търсенето на електрически превозни средства, каза главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео.

Автомобилните производители са изправени пред по-строги цели за CO2 в ЕС през 2025 г., тъй като таванът на средните емисии от продажбите на нови превозни средства пада от 116 г/км през тази година до 94 грама/км.

„Ако продажбите на електрическите превозни средства останат на днешното ниво, европейската индустрия може да трябва да плати 15 милиарда евро глоби или да се откаже от производството на повече от 2,5 милиона превозни средства“, каза де Мео пред радио France Inter.

„Скоростта, с която се разрастват електромобилите, е наполовина от това, от което се нуждаем, за да постигнем целите и да не плащаме глоби“, допълва Де Мео, който е и президент на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Неспазването на новите стандарти за вредни емисии означава глоби в размер на 95 евро за всеки грам над посочените ограничения, умножен по броя на продадените превозни средства. Съответно, големите автомобилни производители ще платят огромни санкции.

„Всички говорят какво ще се случи през 2035 г., но това е след 10 години. Ние трябва да говорим за 2025 г., защото вече се борим, за да се справим с новите изисквания. Трябва да ни се даде малко гъвкавост. Определянето на срокове и глоби, без да можем да направим това по-гъвкаво, е много, много опасно“, каза още Де Мео.

fallback
  • #12
    Ко да ви кажа ( преди 1 месец )
    като автотранспортен техник е нормално за мен да бъда против електификацията, но общо взето какво от това - тролейте също ги водят в автосервиза като трябва да се обслужат, така че няма да остана без работа. Дори ремонтите са по-лесни , просто сменяваш една батерия.
  • #11
    Масова лудост ( преди 1 месец )
    Значи не ви е виновна ЕК, която товари крайната цена с измислен НЕданък, а са ви виновни електричките, които всъщност свалят цената при повече продажби?
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като гледам по новините за изоставените електрички в Украйна,няма как да се съглася с теб.
  • #9
    До 8 ( преди 1 месец )
    По време на война по-добре да имаш електрическа. Ток може да си направиш макар и трудно и бавно но бензин и дизел - не. А ако си направиш ще ти го вземат за военни цели.
  • #8
    Главунчо ( преди 1 месец )
    виждам, че някакъв електрически лудит *** във всички коментари. накратко - няма как да се увеличи броят на ел. колите в европа. причината е проста - западните държави притискат русия все повече , така че това неминуемо ще доведе до ядрена война догодина в европа. старите ДВГ автомобили ще бъдат подложени на ремонти поради обеднялост на населението във военно време. Нови нито ще има пари да се купят - нито ще има масово производство в европа поради липса на суровини и енергия както и инфлация
  • #7
    Q ( преди 1 месец )
    Първо няма да произведът. Второ няма да продадът, толкова. В обедняла Европа втората ръка яката надига глава. Засега основно върнати лизингови машини. За бг ценителите на ДВГ изпърдаци, ще има нови по-високи цени за от трета ръка нагоре. Не ми се мисли какво ще стане и с поддръжката, защото от там ще се компенсира разликата в продажбите.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е-колите нямат нищо общо с екология, още по малко имат "стандартите" налагани от ЕС. Силно подозирам, че производителите, няма да платят, а ЕС ще отстъпи.
  • #5
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Все повече се убеждавам, че целта не е да сме по-екологични, а да плащаме глоби, които ЕК да харчи.
  • #4
    Години наред страх ( преди 1 месец )
    Писахте глупости за електрическите коли няколко години наред и плашехте хората сега се чудите защо така стана.Електрическите коли са супер.Изкуствено се държат скъпи. Държавата не подпомага изграждането на инфраструктура. В Гърция помага и определено са по-умни от немците които даваха на колите и се усетиха че ги изнасят. Нарочно пробутаха на хората идеята да си купят последните дизели и да изкупят старите коли на Европа нали някой трябва да помогне. Бедните източноевропейци сме първи
  • #3
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    И това с абсурдизма един електромобил да се брои за нула емисии, при положение че реално има около 40% от емисиите на ДВГ. Електромобилгейт предстои и само си представете след него пък какви глоби ще трябва да плащат. А в същото време Тойота с хибридите си покрива квотите за емисии без никакви проблеми. Е, това ползата от технологичното им превъзходство.
fallback
Последни