Европейската автомобилна индустрия е изправена пред глоби от 15 милиарда евро за въглеродни емисии поради забавяне на търсенето на електрически превозни средства, каза главният изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео.
Автомобилните производители са изправени пред по-строги цели за CO2 в ЕС през 2025 г., тъй като таванът на средните емисии от продажбите на нови превозни средства пада от 116 г/км през тази година до 94 грама/км.
„Ако продажбите на електрическите превозни средства останат на днешното ниво, европейската индустрия може да трябва да плати 15 милиарда евро глоби или да се откаже от производството на повече от 2,5 милиона превозни средства“, каза де Мео пред радио France Inter.
„Скоростта, с която се разрастват електромобилите, е наполовина от това, от което се нуждаем, за да постигнем целите и да не плащаме глоби“, допълва Де Мео, който е и президент на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Неспазването на новите стандарти за вредни емисии означава глоби в размер на 95 евро за всеки грам над посочените ограничения, умножен по броя на продадените превозни средства. Съответно, големите автомобилни производители ще платят огромни санкции.
„Всички говорят какво ще се случи през 2035 г., но това е след 10 години. Ние трябва да говорим за 2025 г., защото вече се борим, за да се справим с новите изисквания. Трябва да ни се даде малко гъвкавост. Определянето на срокове и глоби, без да можем да направим това по-гъвкаво, е много, много опасно“, каза още Де Мео.