fallback

Три популярни модела на Honda, които могат да изкарат 500 000 км

Тайната на голямата им надеждност се крие в ресурса на легендарен двигател

На пазара втора ръка има много интересни автомобили, като някои от тях може да имат много голям пробег. Но ако знаете на какъв ресурс е способен двигателят под капака на конкретен модел, тогава можете да закупите изгодно употребявана кола, която ще издържи още 200 000-300 000 км.

Японският концерн Honda отдавна е признат като световен лидер в производството на силно форсирани двигатели за автомобили и мотоциклети. Един от най-популярните агрегати в историята е на марката е бензиновият мотор R20A, който е без турбокомпресор, а работният му обем е 2,0 литра.

Неговото производство започва през 2006 г., като двигателят се поставя под модели с различни каросерии - хечбеци, компактни и средни седани, комбита и кросоувъри, а това дава огромен избор на потребителите. Моторът е използван при кросоувърите CR-V, седаните и комбита Accord, както при и седаните и хечбеци Civic.

Блокът на двигателя е алуминиев, а мощността, в зависимост от модела, може да варира от 150 до 155 к.с. Моторът използва един разпределителен вал с верижно задвижване, а регулирането на фазите се осигурява от системата i-VTEC. Конструкцията на зъбния ремък не предвижда хидравлични компенсатори, така че хлабините на клапаните трябва да се регулират на всеки 80 000 км.

Въпреки привидно слабите характеристики, двигателят е напълно способен да изкара 500 000 км. Всъщност, това е един от последните агрегати от този тип, които се появяват на пазара. Ерата на агрегатите, които могат да запишат подобен (а и по-голям пробег) приключи завинаги, тъй като производители започнаха да залагат на турбомотори с по-малък обем, чийто ресурс е по-малък.

Също така трябва да се отбележи, че отношението на собственика на автомобила към двигателя може значително да повлияе на експлоатационния му живот. Използването на висококачествено масло и редовната му смяна може да удвои живота на двигателя. Също така спазването на правилата за загряване и липсата на прекомерни натоварвания оказват сериозно влияние върху дългосрочната работа на двигателя.

fallback
  • #5
    q ( преди 2 месеца )
    Могат, ама не искат. Стига вече с тия миризливи изпърдаци. Нокии с фенерче.
  • #4
    Бат Петьо ( преди 2 месеца )
    Аз пак не разбрах, за "три популярни модела" ли говорим или за един ДВГ, който се слага на три или повече "популярни" или не толкова популярни модела. Това не е за първи път тук.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Че хондите само по 500 000 ли изкарват, и то специално подбрани модели? Европейските на Горубляне всичките са полумилионници и се карат успешно в БГ, 4-ти живот, още 10 г.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Моторът е използван при кросоувърите CR-V, седаните и комбита Accord, както при и седаните и хечбеци Civic." Петърчо, Сивик хечбек в Европа с 2 литра двигател е САМО Тайп Р , но той е 201 к.с- осма генерация! В САЩ може да има Сивик с 2 литра двигател, но не е хечбек!
  • #1
    Начи кат зема едно д ( преди 2 месеца )
    Моторът използва един разпределителен вал с верижно задвижване. Конструкцията на зъбния ремък не предвижда хидравлични компенсатори....????!!!!
fallback
Последни