fallback

Mercedes инвестира 2 милиарда долара в Китай

Парите са предназначени за три модела, два от които електрически

Mercedes-Benz обяви намерението си да инвестира повече от 14 милиарда юана (2 милиарда щатски долара) заедно с местни партньори за разширяване на продуктовата си гама в Китай. През 2025 г. германският производител ще пусне три модела, предназначени за най-големия пазар в света - изцяло електрически седан CLA с дълга база, кросоувър GLE, също с дълга база, и нов луксозен електрически MPV, базиран на платформата VAN.EA.

Този ход идва на фона на потенциалното затваряне на заводите на Volkswagen в Германия и неотдавнашното увеличение на митата на китайските електрически превозни средства от ЕС. Решението на Mercedes също така следва две големи инвестиции от германските автомобилни производители Volkswagen Group и BMW AG, обявени през април.

Повече от 10 милиарда юана (1,4 милиарда щатски долара) от сумата ще бъдат отделени за производството на пътнически автомобили, докато останалите 4 милиарда юана (550 милиона щатски долара) ще отидат за разработването на леки търговски превозни средства. Новите модели ще се произвеждат от съществуващи съвместни предприятия на Mercedes - Beijing Benz (съвместно предприятие с BAIC) и Fujian Benz.

През следващата година Beijing Benz ще започне производството на нови модели на платформата MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Първият модел, който ще се произвежда на местно ниво, вероятно ще бъде новият изцяло електрически CLA с дълга база. Превозното средство ще бъде оборудвано с ефективна 800-волтова платформа с коефициент на преобразуване на енергия от 93% от батерията към колелата. Автомобилът ще може да изминава 400 км след 15-минутно зареждане, а енергийната му ефективност ще е 12 kWh на 100 км.

Друга ключова област на инвестиция ще бъде разработването и производството на ексклузивния за Китай SUV GLE с дълга база. Това ще бъде първият модел, разработен от китайския инженерен екип на Mercedes. Новият GLE ще постави акцент върху комфорта на задните седалки и интелигентните технологии, разработени специално за китайския пазар.

Част от инвестицията ще бъде използвана и за подкрепа на Fujian Benz в производството на нов луксозен електрически MPV, базиран на платформата VAN.EA. Всички бъдещи средни и големи леки търговски превозни средства ще бъдат построени на модулната електрическа платформа VAN.EA. В момента основните леки търговски превозни средства на Mercedes в Китай са V-класа MPV.

Mercedes разкри и нова информация за своята операционна система MB.OS, която ще дебютира на новите местни модели. Системата ще включва виртуален асистент и система за автономно шофиране от край до край. Терминът се използва от местните производители за обозначаване на решенията за автоматизирано шофиране, които Mercedes започна да прилага.

fallback
  • #9
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 8 - VW и BMW са си немски - контролния пакет се държи от немски фамилии
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Немци били? Ако бяха, нямаше да са на това деридже. Мерцедес, VW и всякакви подобни отдавна са интернационални компании. Затова не им пука дали ще закрият някой завод в Германия. Не ги притеснява да открият дизайнерски или инженерен отдел в Китай или САЩ, ако им е изгодно. Не им пука да използват китайски батерии или японски въздушни възглавници. Мрежата им от поддоставчици отдавна е международна.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има логика, там им е основният пазар, Китай има мита за вносни коли, тъй че пестят от производство и експорт. Въпросът е да не ревнат да ги спасява ЕС, щото тук не вървяла търговията, понеже ще внасят от Китай и митата ще са големи.
  • #6
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Абе хора, това са бизнес организации, а не политически. Правят каквото е добре за акционерите
  • #5
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    До 3: Как защо, за пари :) Толкова си могат швабите, те ако гледаха дългосрочно, нямаше да са на това дередже.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На новта Е класа (ужасна е) има камера която снима вътре както и екран пред пасажера защото така искат в Китай, на мен не ми допада а и на цената и се взима в пъти по-добра кола различна от Мерцедес, примерно Туарег.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Шваби инвестирайте, инвестирайте в Китай. После затваряйте фабрики в Европа и се чудете защо всички караме китайски коли. Лакомията ви изяде главата. Необятния китайски пазар е клопка за европейската индустрия. Тя трябва да произвежда локално и ексклузивно! Защо швейцарците не произвеждат часовници в Китай? Защо вместо да инвестирате в Източна Европа подпомагате китайската експанзия?
  • #2
    бачо Кольо ( преди 2 месеца )
    Бяха качество и престиж,за жалост.
  • #1
    Боб ( преди 2 месеца )
    Немци,но произведени в Китай.*** ще се фукат с Китайски автомобили и в определени модели с френски двигатели.Мерцедес марка и престиж!
fallback
Последни