fallback

Защо Ерик Клептън не хареса едно Ferrari

Богът на китарата е луд фен на марката, но една от нейните коли не го впечатли и той я продаде

Един от най-великите китаристи и музиканти въобще - Ерик Клептън, е автомобилен маниак. Е, и също така има достатъчно пари, за да задоволи и най-големите капризи.

 

Клептън е притежавал модели на Porsche, Lamborghini и други елетни производители. Но винаги е държал в гаража си поне еднно Ferrari. Твърди се, че  човекът, който го е увлякъл със страстта си към италианската икона е „бийтълсът” Джордж Харисън.

Един ден той пристига в къщата на Ерик, карайки 365 GTC. Клептън харесва колата, настоява да я купи и в крайна сметка успява. Следва цял списък с модели на Ferrari, който включва 250 GT SWB (в момента струва около 15 милиона евро), 250 GT Berlinetta Lusso (около 2 милиона), 275 GTB (около 2,5 милиона), Dino (400 000). евро), 365 GTC Daytona (около 700 000 евро), F40 (около 2,5 милиона)...

 

Когато Ferrari Enzo излиза на пазара, Ерик Клептън имаше честта да бъде първият британец, получил шанса да го купи. Китаристът изпревари две други музикални величия и почитатели на марката - Ник Мейсън, барабанистът на Pink Floyd, и Джей Кей, певеца на Jamiroquai.

Китаристът дори не иска да му го доставят, а отива лично в Маранело, за да го вземе и да го откара сам до дома си в Обединеното кралство. Казват, понякога доста по-бързо от позволеното.

 

През 2011 г. богът на китарата дори поръча модел на Ferrari, от което съществува само един екземпляр, определен по негов вкус рамо до рамо с дизайнерския екип. Нарекоха го SP12 EC и беше базиран на Ferrari 458 Italia, но с каросерия, вдъхновена от 512 BB от 80-те години.

Според различни информации рокаджията е платил 4 милиона евро за каприза си, но нито музикантът, нито компанията, която е произвела този истински шедьовър, потвърждават сумата.

 

Но има едно Ferrari, което по някаква причина никога не е попадало в списъка на любимите на музиканта. Това е 456M, което му беше доставено през януари 2002 г. Ерик го поръчва в сребристо сиво с бежов интериор и беше се спрял на ръчна трансмисия, въпреки че се предлагаше и опция за автоматична. Върху предните калници имаше герб на марката.

Колата всъщност беше еволюция на 456, който се появи през 1992 г. Отличаваше се с по-гладък и по-елегантен преден капак, преработени брони, по-широк всмукателен отвор, обновен волан, кръгли вентилационни отвори вместо правоъгълни. Двигателят развива същите 442 к.с. Колата  имаше ревизирани рамена на окачването, по-мощни предни спирачки (от 550 Maranello), подобрена ABS, модифицирана система за запалване.

 

Както и да е, този звяр не събуди страстта на британеца и година по-късно той я закара на специалистите от DK Engineering (където реставрираха 275, 365 и 250 GT SWB) с молбата да я продадат. И това стана през ноември същата година. Със сигурност са го попитали защо иска да продаде това Ferrari толкова скоро и музикантът им е посочил причините. Предполагаме, не го е направил, защото са му нужни парите или е свършил местата в гаража. И то при положение, че е колекционер на италианската марка.  Но нищо, което са говорили там, не излезе наяве. И така мистерията с този уникален автомобил остана.

Оттогава колата е изминала само 41 000 км и е имала трима собственици, въпреки че сега се продава в очакване на четвъртия. Собствени;ите нее искат да обявяват цената, освен за тези, които наистина се интересуват от покупката. Но може да достигне 120 000 евро при нормална цена от около 90 000. Разбира се, заради факта, че е карана от Ерик Клептън.  

fallback
fallback
Последни