fallback

Почти всички системи за достъп без ключ са лесни за хакване

Само девет процента от тестваните автомобили са добре защитени, твърдят от ADAC

Така наречените безключови системи значително улесняват достъпа до автомобила. Ключът (обикновено карта) може да остане в джоба ви, докосването на дръжката отваря вратата, а колата може да бъде запалена с натискане на бутон. За съжаление, почти всички от тези системи могат да бъдат надхитрени и да позволят лесна кражба на автомобила, показва проучване на Германския автомобилен клуб (ADAC).

През последните години автомобилният клуб е тествал над 700 различни модела за достъп без ключ. Само девет процента от тях са били по-добре защитени, докато при останалите има сериозни слабости в защитата.

Лошото е, че след като двигателят работи, колата може да се движи без ключ, докато има гориво в резервоара. Ако крадецът зарежда гориво, докато двигателят работи, той може лесно да кара откраднатото превозно средство на дълги разстояния.

Собствениците на автомобили с модели с безключови системи също така могат да станат жертви на престъпление за втори път - ако откраднатото превозно средство бъде намерено и прегледано от полицията, но по него няма да има следи от взлом. Това може да доведе до проблеми с уреждането на иска към застрахователя или до подозрение, че собственикът е фалшифицирал кражбата, за да извърши застрахователна измама.

Експертите от ADAC посочват, че производителите могат да направят своите безключови модели по-сигурни с помощта на цифрова радиотехнология. Тази технология използва компютърни чипове с ултрашироколентова технология (UWB) в системата за заключване, която може да се използва за точно определяне на разстоянието на ключа до автомобила въз основа на времето за преминаване на радиосигналите. Експеримент на ADAC с тази система показва, че автомобилът вече не реагира.

Jaguar Land Rover e първият производител на автомобили, който инсталира тази технология в нови модели от 2018 г. В допълнение към Discovery, според производителя, същата нова безключова технология е инсталирана и в моделите Range Rover, Range Rover Sport (от моделна година 2018), Jaguar E-Pace и i-Pace.

От 2019 г. все повече и повече модели автомобили от Audi (включително A3, Q4 e-tron), Cupra (включително Born, Formentor), Seat (Leon), Skoda (включително Enyaq, Octavia) и Volkswagen (включително Golf 8, ID.- Модели, Caddy, T7) са защитени с UWB. BMW, Genesis, GWM (Great Wall Motors), Hyundai, Kia, Mercedes и Suzuki също имат модели с по-добра защита.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Големият проблем, поне за мен, не е несъществуващата сигурност. Проблемът е, че повечето производители не предлагат алтернатива, особено в по-високите нива на оборудване. Ако човек иска матрични фарове, например, му се набутва и безключов достъп. На всичкото отгоре, много марки не предлагат възможност за забраняване на безключовия достъп.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Затова са написали, че имат модели с добра защита, а не че всичките им са такива. Като цяло всичко, което е преди 2019-20 има сигурността на отворена вратата насред поле.
  • #1
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Хюндай и Киа имат най-добрата защита, в това сме убедени всички :D
fallback
Последни