fallback

Кой продаде най-много коли в Европа през юли

Спадът при електромобилите продължава, пазарният им дял намалява

Пазарът на автомобили в Европа остава със слаб растеж. След полугодие, което приключи със скромен ръст от 4,4% спрямо същия период на 2023 г., през юли тази година в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 1 025 290 автомобила, което само с 0,4% повече от 2023 г. Ако обаче се сравни с предпандемичния юли 2019 г, спадът е цели 22,9%.

Още една тенденция остава непроменена - забавянето на ръста на електрическите автомобили. Техният пазарен дял падна до 13,6% от 14,5% през юли 2023 г., а през януари-юли 2024 г. дялът има намалява до 13,8% от 14,3% през същия период на 2023 г. 

С тези цифри резултатът за първите седем месеца на годината е 7 906 191 регистрирани автомобила (отново в Западна Европа) с увеличение от 3,9% спрямо същия период на 2023 г. (-19% спрямо периода януари-юли 2019 г.).

През юли в Западна Европа (ЕС+ЕАСТ+Великобритания) са регистрирани 139 657 електрически автомобила и 72 723 plug-in хибридни коли (-10,6%). Хибридите, от друга страна, са 333 655 (+24,4%) - още едно потвърждение, че това е най-привлекателното задвижване за потребителите в момента.  През същия месец са регистрирани 339 057 бензинови коли (-8,4%), а дизелови 113 472 (-11,3%).

Кой колко нови коли продаде през юли:

(След производителя са посочени пазарния дял за 2024, позарният дял за 2023 и разликата в продажбите през последния месец).

fallback
  • #16
    До 5 ( преди 2 месеца )
    "Виж сега, идеята не е лоша, ама има мнооого път да се измине, преди да се случат нещата. ДВГ няма да изчезне нито другата година, нито пък в близките 20. " Тоест предвиждащ до 20 години всичко това за което си написал да се оправи и всички да караме електромобили, така ли? Пак ти казвам че си по-голям оптимист от мен. За разлика от тебе аз нито мисля че ще забранят ДВГ през 35-та година, нито пък че електромобилите ще заместят толкова лесно ДВГ. По-дълго ще е отколкото очаквате.
  • #15
    Пак съм 5 ( преди 2 месеца )
    Какви дискусии бе човек? Ти си знаеш твоята. Аз със радио точки не споря. Всичко в EV производството и преработката е ужас в този момент. Ти ми влизай силен с глупости след това.
  • #14
    Реално ( преди 2 месеца )
    Спад според кой източник? И колко? 0.5%? Това за без субсидии си е направо ръст
  • #13
    До 12 и 5 ( преди 2 месеца )
    Послушай съвета си и ако не искаш да водиш дискусии, недей! Не е задължително. Ако ще ги водиш, дискутирай темата, а не събеседниците. Какво си казал по темата в коментар 12? Аз съм ти обяснил гледната си точка, че напълно логично ДВГ няма да изчезне дори 20 години след спиране на продажбите на ДВГ. Просто в България средната възраст на автомобилите на 20 години. Ако не си съгласен дай аргумент?
  • #12
    Аз съм коментар 5 ( преди 2 месеца )
    Абе не, че нещо... ама за първи път отговарям на някой в този сайт. Обаче го следя отдавна. Ти да не си ония бустерния бе? Обаче съм сигурен, че си ти. Виж сега, всеки има право на мнение. Да не би да излъгах за нещо? Защо се надъхваш за глупости бе човек? Гледай си живота и интереса без да налагаш мнение. Все пак сме големи хора.
  • #11
    Още ( преди 2 месеца )
    Когато китайската държава давала на производителите пари, това било лошо, Когато ЕС даваше 10-15к евро, на средна цена от 40к евро на кола, това било друго. Но сега ЕС се самоуби със СВО, и няма пари за даване. И пак китайците са виновни, че те имат пари и си развиват икономиката. За това такситата на BYD масово в Китай са на 10-15к usd, и са нормални коли, на които за 500к+ километра не е правено нищо по двигателя освен ТО, а салона не е мръднал.
  • #10
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Всъщност цените на батериите през последните години се качваха заради серията от кризи напоследък и нарушените вериги на доставки. Сега цените на батериите падат но все още не са достигнали най-ниските нива които вече бяха достигнали преди години. Въпреки това цените на електромобилите паднаха и падаха дори когато цените на батериите се качваха. Така че си прав че няма нищо общо с цените на батериите. Сега е период на свръх производство на батерии, но започнаха да използват много за съхранение.
  • #9
    До 5 ( преди 2 месеца )
    "Виж сега, идеята не е лоша, ама има мнооого път да се измине, преди да се случат нещата. ДВГ няма да изчезне нито другата година, нито пък в близките 20. " Отново ли повтаряш моите думи абсолютно дословно като свои и се опитваш с тях да ме убедиш как не съм прав?? Защо си го причинявате? Всъщност не си цитирал съвсем правилно. Според мен чак след 30 години в България над 50% от автомобилите по пътищата ще са електрически и то ако забранят ДВГ през 2035, което също не е сигурно.
  • #8
    Реално ( преди 2 месеца )
    Европейците продължават да режат глави.докато не си отрежат сами своята. Или китайците им я отрежат. Батерията била най-скъпото нещо в колата, и като спадне цената, щяла да спадне и цената на колата - пълна измама!!. 1kW последно беше около 120 usd, началото на годината излезе инфо от китайците, че стигнали на 90 usd. При средна батерия на кола за ЕС около 40-60kW, то това е 5/6 000 usd. При цена на средна кола за ЕС 40к евро. ЛАКОМИЯ е това. Без пари да е, пак не влияе съществено на цената.
  • #7
    Факти ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 17 минути )Чакаме догодина. Тъй сме от 15 години, все догодина ще има пробив при батериите, спад на цените, увеличение на пробега..." Nissan leaf 2010 Има 24 kWh литиевойонна батерия, която тежи 218 kg и осигурява 121 km пробег (по правилата на EPA). Модел 2011 минава средно 120 km, а модел 2013, който е олекотен и оптимизиран, издържа средно 135 km. Зареждане на бърза зарядна станция max 5kW за около час и цена над 30 000 евро. Все още ли има ВЯРВАЩИ, че няма развитие
fallback
Последни