fallback

Кои са най-продаваните камиони в България?

Пазарът на тежки машини се е свил с една трета за последната година

Пазарът на тежки камиони в България се е свил с една трета спрямо миналата година и всъщност се връща към нивата от средата на миналото десетилетие, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първите седем месеца на годината у нас са регистрирани 1774 нови камиона в категория N3 (над 12 тона тегло), спрямо 2610 за същия период на миналата година, и 2212 камиона за първите седем месеца на 2022.         До някаква степен свиването на пазара на тежки камиони се дължи и на сериозния дефицит на някои типове ремаркета. Снимка: Международен Панаир Пловдив        Още по-драстично е свиването в сегмента на автобусите - 79% спад на годишна база.     

ТОП 10, марки
1. Volvo - 308 2. Mercedes - 292 3. Renault - 262 4. Scania - 261 5. DAF - 202 6. Iveco - 177 7. MAN - 169 8. Ford - 98 9. BMC - 2 9. Schwing - 2

Можете да видите най-продаваните модели тежки и леки камиони, както и автобуси, в галерията под статията.

Забавянето на пазара се обяснява с няколко фактора. От една страна, през 2022 и 2023 имаше наваксване с поръчките след принудителните паузи по време на Covid-19, и сега флотилиите на повечето сериозни оператори вече са обновени. Междувременно продължават затрудненията с производството, особено при производителите на ремаркета, където в някои случаи срокът за изпълнение на поръчки е скочил до над 2 години. Вероятно сериозна роля играят и неяснотите около следващите екологични стандарти на ЕС, които карат много превозвачи да изчакват с по-сериозните инвестиции.            Най-продаваните камиони в България (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #10
    Факт ( преди 3 месеца )
    В Сащ отдавна камионите са заменени от хеликоптери и трансчортни самолети.Камиона е каруца от миналото
  • #9
    до 6 ( преди 3 месеца )
    Абсолютно. Може и в космоса да лети. 1.9 секунди от 0 до 100. После се събуждаш и се сещаш, че не съществува в баналната ни реалност :D
  • #8
    Факт ( преди 3 месеца )
    Няма как 1000км да караш без да почиваш
  • #7
    Бай Иван гумаджията ( преди 3 месеца )
    6ти, Как ще си сменят сами гумите ве готин?Има да карат по джанти.
  • #6
    Най Иван гумаджията ( преди 3 месеца )
    6ти, Как ще си сменят сами гумите ве готин?Има да карат по джанти.
  • #5
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    До #6. Затова Пепси ги използват за вътрешно заводски транспорт.
  • #4
    до 5 ( преди 3 месеца )
    Факт. 900 kWh на 1000 волта (клетки тип 4680 в 9 модула), мощност на зареждане: над един мегават на Tesla Megacharger за 30 мин. 800 км (500 мили) документиран пробег с пълен товар 36.7 тона. Работи автономно 24/7. По станциите се закача от Optimus bot трета генерация. Довиждане дизелова гняc, тир паркинги и WC-та, магистралки, тираджии, опашки, тахографи, пикaене по гумите и почивки. Всеки предприемач иска да каже ЧАО на шофьори, отпуски, осигуровки, болнични и тем подобни драми.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    регистрират и газ за европа, а по нашите пътища каквото намерят по тамошните морги.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сайбъртрака е най-продаван и в България! Но хората си ги карат с немските регистрации и статистиката не ги отчита! Слепи ли сте, какви сте?
  • #1
    Маг Папазов ( преди 3 месеца )
    Scania е най-доброто, MAN и Volvo също са доста добри. Ако искаш нещо по-бюджетно - Iveco или DAF, Mercedes Actros също не е лош, ама си личи турското в него!
fallback
Последни