fallback

Шофьор е заплашен със затвор, защото не знае разликата между 4WD и AWD

Собственик на Subaru Crosstrek със сигурност ще плати сериозна глоба

В САЩ шофьор беше заплашен със затвор, защото не знае разликата между 4WD и AWD, съобщава автомобилното издание The Drive. Според информацията, Службата на националните паркове официално (National Park Service, NPS) е издала предупреждение, че нямате право да карате Subaru Crosstrek в националния парк Canyonlands.

В изявлението се посочва, че пътищата са предназначени за превозни средства със задвижване на четирите колела (4WD), а нарушенията ще се наказват с глоба от 5000 долара или дори шест месеца затвор! Собственик на Subaru Crosstrek сметнал, че колата му има достатъчно възможности, тъй като е оборудвана със задвижване на всички колела (AWD).

Задвижването обаче не отговаря на изискванията на NPS. На официалния сайт на организацията се посочва, че автомобилът трябва да има колела с диаметър най-малко 15 цола, просветът трябва да е по-висок от 203 мм, а също така са необходими трансферна кутия и блокажи на диференциала.

Subaru Crosstrek със 17-инчови джанти и клиренс от 221 мм отговаря на първите два критерия, но не и на останалите два. И въпреки че собственикът успешно завършва маршрута през юни, властите са проверили номера на колата му на камерите и са се уверили, че превозното средство не отговаря на критериите. А на собственика е изпратено писмо с покана за изясняване на случая.

Работата е там, че при по-лоши метеорологични условия по-малко опитен водач може да закъса и да се окаже в опасност. В случая собственикът на Subaru Crosstrek признава, че не разбира разликата между системите 4WD и AWD, не е чел инструкциите на NPS и е бил подканен да разгледа проблема със специално писмо. И вероятно ще бъде наказан с глоба.

Производителите на автомобили в своите рекламни материали размиват границата между различните системи за задвижване на всички колела, така че погрешните схващания на обикновените шофьори са разбираеми.

fallback
  • #7
    РУК ( преди 3 месеца )
    Който е писал статията разбира от 4WD и AWD по малко и от въпросни собственик! Има и 4WD без "блокажи на диференциала", без бавни скорости и т.н. Да не говорим, че последните модели на Субару са с толкова режими на шофиране извън пътя.Опитен офроудър с Крострек по този път е в пъти по добре от неопитен с кола с посочените изисквания. Подобно тъпо изискване все пак е смислено до колкото ограничава всякакви коли да влизат там.Очевидно и никакви електрички не отговарят на изискванията :-) :-)
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    (продължение) Оттам нататък има редица разновидности на системите за задвижване на всички колела - много повече от три. Като се добавят и всички комуникации с липсващ или присъстващ преден и заден заключващ диференциал, които са опция дори и на доста хардкор офроудъри, комбинациите стават десетки. Този знак в парка е да плаши гаргите. В съда една глоба няма как да издържи.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само идеоЕте в САЩ още спорят, че имало разлика между 4x4, 4WD и AWD. Всичко идва от преди десетилетия, когато японците започват да продават коли със задвижване на всички колела в САЩ. 4х4 е запазена марка на Jeep и затова започват да измислят нови означения. Първо се появява 4WD, но и нея някой я запазва. Така трета марка измисля AWD, като дори на старите модели - сигурно някои хора още помнят - A-то беше написано така, че да прилича на 4 и беше с друг цвят. Типична японска липса на фантазия.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Едното било задвижване на четирите колела, а другото- задвижване всички колела ахахахх. Хареса ми разяснението в статията.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мда, затова се налага да съществува специална Уикипедия (вероятно повече от една дори) за задвижването на различните модели коли, защото всеки производител се кичи с имена и съкращения като с първопролетни кокичета и само заклетите фенове знаят какво точно има "под пода" на даден модел.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само на задно със включен твърд блокаж в повечето случаи имаш по добра проходимост спрямо 4х4 със включен централен блокаж. В двата случая мощността се предава към 2 колела. Но когато има блокиран мост 2 колела въртят еднакво. А при централния диф мощността отива към колелата които имат по малко сцепление. Колата като застане на кантар по диагонал и няма мърдане. На старите джипове с ръчната може да симулираш частично блокаж и да се измъкнеш. Също помага ако колата се заклати силно странично.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да го обясня за неразбралите: едното не изключва другото, обаче според колата другото не включва едното.
fallback
Последни