fallback

BMW пуска приложение, което изчислява дали ви трябва EV

Апликацията позволява да видите зарядните станции и цените, на които ще ви обслужат

Кога трябва да направите крачка към електрическа кола? Или да изчакате, докато новите бензинови и дизелови автомобили бъдат забранени и не останете без алтернатива! За собствениците на BMW решението може да бъде улеснено под формата на новото приложение за смартфон, което анализира поведението на водача и пътуванията.

То им казва (или подсказва) дали ще е по-добре да се откажат от своята бензинова или дизелова кола за сметка на EV. Това е последният пример за производител на автомобили, който прилага нови тактики за насърчаване на шофьорите да преминат към модели, захранвани с батерии. 

Функцията „Анализ на електрически превозни средства“ е добавена към MyBMW App на компанията, която е достъпна за всички собственици на най-новите автомобили на германската марка. В него се казва, че клиентите, които карат баварец с двигател с вътрешно горене, могат да я използват, за да „симулират доколко изцяло електрическо BMW би подхождало на техния личен профил на шофиране“. Това е  опит да убедят повече шофьори да се насладят на скъпата гама от електромобили.    

Шофьорите могат да изберат електрически модел като алтернативно превозно средство в приложението за смартфон. И след като са направили 200 пътувания и са изминали разстояние от 2000 километра, анализът ще направи разбивка за това колко от тези воаяжи биха могли да бъдат извършени с EV алтернативата, без да е необходимо да спират за зареждане. Разбивката ще вземе предвид реалния разход на гориво на автомобила с вътрешно горене, който се намира в секцията „Моите пътувания“ на приложението.

„Всичко това има за цел да се пребори с безпокойството за пробега и опасенията относно ежедневната практичност на изцяло електрическите превозни средства, които все още преобладават днес“, каза BMW в изявление относно технологията. „Благодарение на тази индивидуална база данни, Electric Vehicle Analysis е в състояние да предостави на клиента солидна основа за вземане на решение кой тип задвижване да избере в следващото си превозно средство".

BMW обещава, че системата ще бъде надстроена в бъдеще, така че приложението да може да прави още по-добре обосновани предложения на шофьорите дали са готови да се преместят на EV. Това ще включва оценки на времето, през което превозните средства не се използват, и на пътуванията на дълги разстояния, съчетани с информация за съоръженията за зареждане и времето, необходимо за тази цел. 

Засега няма индикации, че приложението също ще може да предостави финансово изчисление за това кога едно EV може да излезе по-изгодно. Тоест, колко километри ще отнеме  преди захранваната с батерии алтернатива да изплати  цената си чрез по-евтини разходи за електричество.  

„Електрическите превозни средства вече могат да бъдат интегрирани перфектно в ежедневието на много клиенти – просто повечето от тях все още не са го опитали“, каза Дирк Видман, старши вицепрезидент по управление на продажбите, стратегия и дигитализация на BMW. „Анализът на електрическите превозни средства на нашето приложение помага на нашите клиенти да направят информирана преценка при избора си на задвижваща система“.

Приложението също така уведомява потребителя за съоръжения наблизо, които имат станции за зареждане - ресторанти, кафенета, банки и супермаркети. Налице е портфейл за зареждане, който позволява на потребителите да избират най-евтините тарифи, когато се включат в мрежата.    

fallback
  • #21
    Продължавам ( преди 3 месеца )
    Фен съм на ел.колите нов се още си ти трябват две коли. Мек хибрид за дълги пътувания с багаж и температурни амплитуди (лято или зима). Средна големина кола за града ел. или плъг ин хибрид. Според мен по-добре плъгин защото ако решиш да пътуваш на по-къси разстояния с малко багаж си гъвкав.
  • #20
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Предното мнение е мое. По морето има бързи зарядни но разхода е много голям според мен. Другата ни кола е Голф ГТЕ плъг-ин хибрид с пълна батерия трябва да изкара 40 км на ток познай в жегите с климатик показва 30кв/ч разход при пълна батерия след 2-3 км пали двигателя. Понякога го пускаш на ел.режим и той казва - батерията не позволява да се движиш на ток. При Тесла ще хаби ток да охлажда и батерия и купе. Само с четене и гледане не става колеги покарайте ;).
  • #19
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Карам 530i xdrive комби и от няколко месеца гледам този нова опция в приложението. Според него ако си избера i5 xDrive40. Само в 6% от случаите ще трябва да заредя повече от 1 път на ден. Но приложението не отчита дали колата е била на 50 градуса на слънце цял ден после да минеш 150 км на климатик с децата и багажник със шезлонги раници и чадъри. Средния разход ми е 8.2 л/100 за 3700 км лятото. Или 6-7 зареждания до горе по 15 мин. Айде смятайте колко време и пари е.
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да не стане само обратното - приложението да им каже, че са си много по-добре с 540d :)
  • #17
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Мите, Митеее,мислиш ли,че някой ти вярва? По вероятно е 37 пъти да преиначиш какво казва събеседника ти.
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво се случва с БМВ??? Защо новите им модели са толкова грозни? Малее, изглеждат ужасно. особено тази на първата снимка е потрес. Мен лично ще ме е срам да карам такава кола.
  • #15
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всъщност хората сами могат да си направят сметката дали електромобил би им вършил работа. Правят го от психологическа гледна точка. Друго си е, ако компютърът на БМВ ти каже, че в 99% от пътуванията ти електрически автомобил би бил подходящ за теб.
  • #14
    До турбо ( преди 3 месеца )
    При положение че за един единствен го улових 37 пъти в лъжа, продължаваш ли да вярваш на всичко което ти казва този патологичен лъжец? Особено когато в рамките на един час три пъти си извърти мнението на 180 градуса?
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Може и да греша, но гост не обясняваше ли, че от няколко години не му вдигнали заплатата, защото работата намалявала и вместо да му намалят заплатата при поредното вдигане на тока, шефа му запазил размера на заплатата и уволнил възрастните инженери, запазвайки най-високообразования си и интелигентен кадър. Ще ме извиняваш ако съм объркал някоя подробност и се надявам да ме поправиш дали не беше така? При 10 паркоместа и 30 квадрата цех колко инженери да има още?
  • #12
    До турбо ( преди 3 месеца )
    Така така, винаги наблягаш на запетайките, правописните грешки, и не съответствието на Цвета че не бил розов а пепел от рози, но пропускаш основната тема на разговора и ни плъзгащ по пързалката. Какво общо има образованието на инженера и това дали toyota-та му е на 13 или 15 години за темата на статията - стига ли пробегът на електромобилите за ежедневни пътувания? Изводът на гениалният високообразуван инженер е че при 150 км седмично не му стига 500 км пробег с едно зареждане.
fallback
Последни