fallback

Eвропейската гранична охрана купи коли от България за 15 млн. евро

"Мото Пфое" ще достави 250 бройки Ford Ranger Raptor за нуждите на Frontex

Пазарът на пикапи в България сериозно се раздвижи от една от най-големите европейски поръчки за доставка на автомобили, печелени от българска фирма. "Мото Пфое БГ" излезе победител в обществената поръчка на Frontex, Европейската агенция за гранична и брегова охрана, и вече достави първата част от общо 250 автомобила Ford Ranger Raptor за нуждите на агенцията. Значителна част от тези машини ще бъдат разквартирувани у нас за охрана на българската граница.                    Базираната във Варшава Frontex обяви обществена поръчка миналата година за доставка на високопроходими автомобили и SUV автомобили. Поръчката бе разделена на два лота - за доставка на офроуд автомобили, и на SUV. "Мото Пфое" е спечелила първия лот, с прогнозна стойност 15,000,000 евро без ДДС.

Цената на дребно на Ford Ranger Raptor у нас е 149 200 лева за варианта с двулитров турбодизелов мотор, и 161 300 лева за варианта с бензинов трилитров V6. Машините, доставени на Frontex, обаче са с доста богато допълнително оборудване специално за нуждите на граничната охрана.                   За "Мото Пфое" това е най-голямата, но далеч не първата спечелена обществена поръчка на Frontex. През миналата година българската компания спечели две по-малки поръчки за осигуряване на автомобили под наем за оперативните нужди на агенцията в Сърбия и Молдова.

Голямата поръчка до голяма степен убива интригата в сегмента на пикапите на българския пазар. С нея Ranger ще дръпне значително на единствения си сериозен конкурент за първото място - Toyota Hilux. До края на юли моделът на Ford имаше 270 регистрации у нас, срещу 253 за Hilux, 92 за Isuzu D-Max, 42 за VW Amarok и 18 за Great Wall Poer/Steed.        

fallback
  • #11
    Само да питам ( преди 3 месеца )
    А ние с какви автомобили пазим нашите граници?
  • #10
    Всъщност ... ( преди 3 месеца )
    в този клас на пикапите са Рейнджър Раптор и всички останали! Не на празно са ги купили с уточнението, че истинския Раптор е с V6 турбо бензина. Дизелякът приляга на обикновения Рейнджър.
  • #9
    до 3 ( преди 3 месеца )
    Х-класата имаше напълно различен, много по-луксозен интериор от Нисана, включително инфотейнмънта на Мерцедес, който е с 5-6 класи над нисанския. Пикапът не се продаваше не заради цената, а защото клиентите знаеха, че отдолу има миризлива японска еднодневка.
  • #8
    Факт ( преди 3 месеца )
    42 тъпакаса си купили Амарок закривай
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спасяваме Форд ли вече, Дачия им стига дори им е много.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    пише се мутро-пфу
  • #5
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Една дума - психопат.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    След някоя седмица тук ще прочетем ,как Форд имат скок в продажбите с 300%:)))
  • #3
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    I ot kyde triabvashe da gi kupi?
  • #2
    До #1 ( преди 3 месеца )
    X-Class не се произвежда от 2-3 години ако не и повече! А сега сравни и цените на X-Class и Nissan Navara, че са едни и същи пикапи с различни емблеми! Същото оборудване и година X-Class е по-скъп с 15-20 хиляди от Navara, а са коли с еднакви двигатели, скоростни кутии, оборудване и са произведени в един и същ завод! Кажи ми честно, заслужава ли си да дадеш 20 хиляди повече заради една емблема?Хората не бяха прости и за това не го гупуваха, изкара на пазара само 3 години и го спряха
fallback
Последни