fallback

VW Group e номер 1 по приходи сред производителите

Автомобилният сектор е трети във Fotrune 500, но няма представител в топ 10

Това е списъкът, в който всеки иска да бъде. Ако Forbes е еталонът за определяне на най-богатите хора в света, списъкът Fortune 500 е нещо като еквивалент за компаниите 

 

Тя класифицира основните глобални фирми въз основа на техния доход (през фискалната година), така че позицията им в нея е синоним на успех . Разбира се, има автомобилни компании не само сред 500-те, но дори и сред първите въобще.

Секторът (включително производителите на автомобили и компоненти) е третият най-добре представен в списъка на Fortune 500 с 37 компании. Пред него са финансите и застраховането, компаниите за петрол и метали . Но пък няма представител в топ 10.

За да намерим първия производител на автомобили, трябва да слезем до 11-то място в списъка, където се появява Volkswagen. Германският гигант, въпреки че Toyota го изпреварва в световен мащаб по отношение на продажбите, е категоричният доминатор, когато става дума за приходи. Те възбизат на 348 408 милиона долара или 18,6% повече от 2023 г. При това теоретично компанията не преживява най-добрия си момент.    

Toyota е,логично следваща в списъка - на 15-та позиция. Приходите възлизат на 312 018 милиона долара ( +13,7%). Stellantis завършва подиума на 28-мо място със спечелени 204 908 милиона долара или с 8,5% повече отколкото предходната година.

Сред първите 100 глобални компании са още Ford , GM , BMW , Mercedes-Benz , Honda , Hyundai и SAIC. За да намерите Tesla, трябва да слезете до позиция 110. Но все пак компанията на Мъск е скочила  с 42 позиции нагоре.    

BMW е тази, която регистрира най-голям спад на приходите си спрямо 2023 г. Общият добър момент на автомобилния сектор се отразява във факта, че с изключение на някои от китайските компании и баварците, всички те подобряват своите цифри в сравнение с 2023 г. И съответно класирането си в този изключително престижен бизнес клуб.

Иначе лидер за пореден път американският гигант Walmart , който с 648 125 милиона долара приходи е недостижим дори за гиганти като Amazon (574 785 милиона). Компанията на Безос измести от второто място саудитската петролна компания Aramco, която отиде чак на четвърто място. Трети са китайците от State Grid – държавната електропреносна мрежа.

Класация на автомобилните марки според Fortune 500  

•    Volkswagen (11)

•    Toyota (15)

•    Stellantis (28)

•    Ford (36)

•    General Motors (39)

•    BMW (41)

•    Mercedes-Benz (42)

•    Honda (57)

•    Hyundai Motor (73)

•    SAIC мотор (93)

•    Tesla (110)

•    FAW Group (129)

•    Nissan Motor (136)

•    BYD (143)

•    Kia (162)

•    GAC Group (181)

•    Geely (185)

•    Beijing Automotive Group (192)

•    Dongfeng (240)

•    Renault (251)

•    Tata Motors (271)

•    Volvo (282)

•    Magna (357)

•    Chery (385)

•     Suzuki (406)

•    Mazda (474)

•    Subaru (495)

 

fallback
  • #17
    Факт ( преди 3 месеца )
    И все пак ако не е Китай приходите им ще са с 50% надолу. Защото и 50% от продажбите им са в Китай.
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    няма компания чиято пазарна капитализация да отговаря на активите които притежава
  • #15
    До 14 ( преди 3 месеца )
    Разберете се с 7. Той твърди обратното. Че volkswagen продава с голям марж на печалбата, за разлика от Toyota, която прави отстъпки и има малки маржове. Няма как и двамата да сте прави.
  • #14
    Leberknoedl ( преди 3 месеца )
    ВАГ: големи приходи, малка печалба, Тойота: по-малки приходи, по-голяма печалба, Тесла: пропагандни мантри под налягане, покритие нулево. Последната партенка за лапнишарани е че ще печелят от роботи и изкуствен интелект.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма грешка, 348 000 милиона са 348 милиарда.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    $348 408 милиона са $348 408 000 000. Или $348,408 млрд. Някакъв американски стандарт за таблица явно, който АМ е преписала най-***!
  • #11
    Франк ( преди 3 месеца )
    Приходите са в милиарди не в милиони. Милиони са някакви смешни пари за фирми от такъв мащаб. То дори читите им печалби са милиарди!
  • #10
    Мой ( преди 3 месеца )
    Гледай в дъното на таблицата Там са марките за неудачници като теб
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По-скоро бих гледал към дъното на таблицата. Там ще видя къде получавам най-много за парите си, а не на върха, където очевидно отиват в печалба за компаниите.
  • #8
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Тойота нямат ешектромобили но всички продажби на фв на електромобили а и на други коли са вътрешно фирмени и правителствени коли предимно в и Китай но там е джойнт венчър с китайците.ФВ са тотални нули.
fallback
Последни