fallback

Близо 30-годишен Ford е на път да донесе огромна печалба

Escort RS Cosworth в уникално жълто се очаква да бъде продаден за над 100 000 британски лири

Уникален  Ford с малък пробег от 90-те години ще бъде продаден по-късно този месец на търг. И има потенциал да удари рекордно висока цена.    

Единственият по рода си 1995 Escort RS Cosworth се отличава от останалите 7144, произведени от Ford, поради неповторимата си цинково жълта боя. Той е единственият с десен волан, който слиза от производствената линия в този цвят. 

Поръчан е навремето за директор в Cosworth - доставчик на двигатели за автомобила. В момента държи шестцифрена ориентировъчна цена в английски лири, съответно и в евро, която може да го направи една от най-скъпите версии на хот-хеч.

Ако има автомобилна стока, която гарантирано повишава стойността си през последното десетилетие, това са бързите коли на Ford от седемдесетте, осемдесетте и деветдесетте години. Произведени в малки количества, високопроизводителни модели от тази епоха станаха невероятно желани от колекционерите. Затова се стигна до чудовищни суми като тази през февруари миналата година, когато  Ford Sierra RS500 Cosworth от 1987-а смени собственика си срещу 600 000 паунда (701 000 евро).

Най-високата сума, плащана някога на търг за Escort RS Cosworth, беше постигната миналата година. Почти нов, изминал малко над 100 километра, удари 163 125 английски лири (около 190 600 евро). Сега жълтият симпатяга няма да подобри този рекорд. Но се очаква да бъде продаден за сума между 100 хиляди и 140 хиляди. Което си е сделка, като се има предвид, че този модел струваше нов 19 500 английски лири. Вярно, преди много време.

Това, което прави този автомобил привлекателен, е неговата индивидуалност. Той е поръчан през октомври 1995 г. чрез отдела за специални превозни средства на Ford от Cosworth Engineering за използване на неговия финансов директор по това време - Виктор Смит. Той е един от последните произведени Escort Cosworth, което също вдига цената му.

„Един поглед върху състоянието и ясно се вижда, че е бил доста добре обгрижван. Записани са само 29 034 мили към момента (около 47 000 километра)“, обясни Чарлз Смолей, автомобилен специалист в Iconic. „Отворете вратата или капака на двигателя и се връщате назад във времето с кожените Recaro Raven, касетофон и люк на покрива“, добави той.

Тъй като този автомобил е произведен след 1994 г., това означава, че има по-малък турбокомпресор. 2,0-литровият двигател произвежда 214 к.с. (по-ранните модели бяха с 224 к.с., за които мнозина твърдят, че имат по-добър баланс и управление). Колата току-що е обслужена в подготовка за продажба, включително направен основен ремонт на ремъка и спирачките. Оригиналният ауспух е наличен, ако новият собственик желае да го задържи. От Iconic Auctioneers очакват голям интерес към тази кола. Търгът е на 24 август на легендарната писта „Силвърстоун“.    

Представен през 1992 година, Escort RS Cosworth беше „специална хомологация“ (пътна кола, която формира основата на състезателна машина). Единствената му роля беше да изпробва части, които Ford планираше да използва в своите рали автомобили „Група А“. Отделът за инженеринг на специални превозни средства на компанията е вложил работата на Sierra Cosworth в компактната каросерия на Escort, за да създаде този невероятен автомобил. 

Всеки ръчно изработен екземпляр е оборудван с огромно задно крило, преден сплитер и разширени панели на каросерията, които са проектирани да подпомагат колата при високите скорости, които се очаква да достигне при рали. Производството в крайна сметка е спряно през 1996 г.     

fallback
  • #2
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Абсолютен красавец, емблематичен, икона! Предпочитам го пред който и да било сегашен хотхеч. Да, няма 400 коня, но има други достойнства. Това е кола за кеф, не за перчене с постижения и някакви си цифри. Цифрите убиват! Разбирате ли го това? С 400 коня и късо междуосие нещата много бързо могат да се объркат и то с твърде висока скорост. А това зверче с 200 коня няма да ти извади очите или сърцето , но ще ти залепи усмивка.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дизайнът на колите от първата половина на 90-те доста добре остарява, за разлика от по-облите дизайни от втората половина и първите няколко години на новия век.
fallback
Последни