fallback

Nissan пуска охлаждаща боя

Сваля с пет градуса температурата в салона, но прави 6 пъти по-дебел слой

Nissan разработи нова автомобилна боя, която покрива напълно изискванията към обикновената, но е с едно голямо предимство - може да запази колата хладна в горещите дни. Емайлът е създаден в партньорство с Radi-Cool, специалисит в така нареченото пасивно радиационно охлаждане.    

Същността на технологията е използването на метаматериал, специален композит, състоящ се от две светлочувствителни частици със специална микроструктура. Първите отразяват близкото инфрачервено лъчение. То причинява молекулярни вибрации в смолата, като генерира топлина. Вторите частици създават електромагнитни вълни, които активно противодействат на слънчевите лъчи, пренасочвайки енергията обратно в атмосферата.

Охлаждащият емайл намалява повърхностната температура с 12 градуса. Кабината вътре ще бъде с пет градуса по-студена, което е супер резултата. И нещо повече - това ще намали натоварването на климатичната система и електрическата.    

Боите с ефект на радиационно охлаждане не са новост - вече се използват за сгради и конструкции. Нямат прозрачен защитен слой и оставят тебеширена следа при допир. Автомобилната версия трябваше да бъде създадена, като се вземат предвид вътрешните стандарти за качество и адаптирана за пръскачки. От началото на разработката през 2021 година Лабораторията за модерни материали и технологии за обработка на Nissan е тествала повече от 100 проби. Сега учените са постигнали дебелина на слоя от 120 микрона, което е приблизително шест пъти повече от обикновената автомобилна боя.

Емайлът е устойчив на реагенти, отчупване, отлепване, надраскване. Освен това държи отлично постоянство на цвета и издържа на ремонти. С развитието на технологиите трябва да очакваме да се появят по-тънкослойни покрития, но със същата ефективност на охлаждане. Nissan вижда голям потенциал за използване на боя в сегмента на леките търговски превозни средства и превозните средства за специални услуги - където автомобилите са в движение през по-голямата част от времето.    

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че супер, няма нужда от климатик. В колата ще се влиза през ауспуха, че да не нахлуе външна горещина през лятото. Зимата ще е малко кофти на минус 30 градуса вътре, ама може да се ползва за фризер.
  • #1
    Сепуко харакири ( преди 1 месец )
    И сега ако се научат да правят автомобили...
fallback
Последни