В последно време Европа реши, че хибридният автомобил ще играе ролята, която хуленият дизел изпълняваше досега. Властите в Брюксел смятат да постигнат целите за електрификация, поставени за следващите години, а това означава пълен отказ от дизела, който си остават най-доброто решение за мобилност за много шофьори на Стария континент. Пътят обаче е напълно ясен - пълна забрана на превозните средства с ДВГ.
Това принуждава автомобилните марки, независимо от тяхното позициониране, да залагат в по-голяма или по-малка степен на електрификацията. Dacia не прави изключение, като тя вече разполага с хибридни и електрически модели в гамата си. Сега обаче румънците са на път да нанесат нов сериозен удар, като заложат на едно от горивата, предпочитани от европейците.
Dacia ще увеличи усилията си към залагането на двигателите с LPG (втечнен нефтен газ, пропан-бутан) като противоположност на отказа от дизелови автомобили. Компанията, която е част от Renault Group, ще заложи на нова технология, за да затвърди лидерската си позиция на пазара на двугоривни леки автомобили. В случая идеята е да се комбинира пропан-бутан с електрификация.
Румънският производител работи върху ново поколение двугоривни агрегати, които ще бъдат базирани на бензиновия двигател 1.2 TCe на Renault. Именно трицилиндровият мотор ще бъде „централният стълб", на който ще се крепи бифюел технологията на Dacia, като той ще бъде електрифициран с 12- и 48-волтова мека хибридна технология (MHEV).
Новите двигатели ще предлагат мощност от 120 к.с. до 150 к.с. Ще има версии с механична скоростна кутия, както и с EDC автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Освен това моделите ще се предлагат както с предно предаване и задвижване на четирите колела.
Новите двугоривни (LPG) двигатели на Dacia с MHEV технология:
Мощност на двигателя MHEV Скоростна кутия Излизане на пазара
1.2 ECO-G 120 к.с. 12V EDC Начало на 2025 година
1.2 ECO-G 150 к.с. 48V EDC e-4WD Края на 2025 година
1.2 ECO-G 140 к.с. 48V EDC Начало на 2026 година
1.2 ECO-G 120 к.с. 12V FWD (ръчни скорости) Средата на 2026 година
Новият двигател 1.2 ECO-G на Dacia ще бъде пуснат на пазара в края на следващата 2025 г. Двигател, който ще излезе на сцената съответно във версия със 120 к.с. и 150 к.с. Цялата тази механика ще бъде налична рано или късно във всяка от термичните коли на Dacia, като Duster и бъдещият Bigster ще бъдат първите, които ще ги получат.