fallback

Dacia залага на нова технология - LPG с мек хибрид

Румънският производител ще предложи два двигателя за моделите си в Европа

В последно време Европа реши, че хибридният автомобил ще играе ролята, която хуленият дизел изпълняваше досега. Властите в Брюксел смятат да постигнат целите за електрификация, поставени за следващите години, а това означава пълен отказ от дизела, който си остават най-доброто решение за мобилност за много шофьори на Стария континент. Пътят обаче е напълно ясен - пълна забрана на превозните средства с ДВГ.

Това принуждава автомобилните марки, независимо от тяхното позициониране, да залагат в по-голяма или по-малка степен на електрификацията. Dacia не прави изключение, като тя вече разполага с хибридни и електрически модели в гамата си. Сега обаче румънците са на път да нанесат нов сериозен удар, като заложат на едно от горивата, предпочитани от европейците.

Dacia ще увеличи усилията си към залагането на двигателите с LPG (втечнен нефтен газ, пропан-бутан) като противоположност на отказа от дизелови автомобили. Компанията, която е част от Renault Group, ще заложи на нова технология, за да затвърди лидерската си позиция на пазара на двугоривни леки автомобили. В случая идеята е да се комбинира пропан-бутан с електрификация.

Румънският производител работи върху ново поколение двугоривни агрегати, които ще бъдат базирани на бензиновия двигател 1.2 TCe на Renault. Именно трицилиндровият мотор ще бъде „централният стълб", на който ще се крепи бифюел технологията на Dacia, като той ще бъде електрифициран с 12- и 48-волтова мека хибридна технология (MHEV).

Новите двигатели ще предлагат мощност от 120 к.с. до 150 к.с. Ще има версии с механична скоростна кутия, както и с EDC автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Освен това моделите ще се предлагат както с предно предаване и задвижване на четирите колела.

Новите двугоривни (LPG) двигатели на Dacia с MHEV технология:

Мощност на двигателя MHEV Скоростна кутия Излизане на пазара

1.2 ECO-G 120 к.с. 12V EDC Начало на 2025 година

1.2 ECO-G 150 к.с. 48V EDC e-4WD Края на 2025 година

1.2 ECO-G 140 к.с. 48V EDC Начало на 2026 година

1.2 ECO-G 120 к.с. 12V FWD (ръчни скорости) Средата на 2026 година

Новият двигател 1.2 ECO-G на Dacia ще бъде пуснат на пазара в края на следващата 2025 г. Двигател, който ще излезе на сцената съответно във версия със 120 к.с. и 150 к.с. Цялата тази механика ще бъде налична рано или късно във всяка от термичните коли на Dacia, като Duster и бъдещият Bigster ще бъдат първите, които ще ги получат.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мхев са си точно да се впишеш в новите еко директиви и да запазиш пазарен дял предлагайки уж добра динамика и икономичност подобна на дизела. Уви не е така.Още повече не разбирам смисъла от усложняването на така или иначе икономичната конфигурация с газ. Слагането на едно електромоторче и една батерия в този случай прави още по-малък смисъл предвид оскъпяването и почти нищожното спестяване на гориво.Карах талисман 160кс дизел върнах го за Аустрал 160коня мхев Талисмана беше по-икономичен и дина
  • #11
    Охотник ( преди 3 месеца )
    Мек хибрид, меки китки, нЕудачия. Добре замислен маркетинг, за пробутване на нискокачествена стока. В инженерните технологии, се изисква. Точност, качество и надеждност. И веднага приключихме с понятието "разумна цена".
  • #10
    Мммм ( преди 3 месеца )
    И в добавка, Рено в момента продават само 1.3TCe, което е нормален четицилиндров двигател милд хибрид. Другото е пълен хибрид с атмосферен двигател и 1.0 двигател на косачка.
  • #9
    Ммммм ( преди 3 месеца )
    До 3, заслужава си, карам като колегата 1.3TCe, мек хибрид, 130 коня от двигателя и 10 електрически, в нормални условия без да я ръчкам, пуска инерция, гаси двигателя в движение, на светофари и т.н., което особено на градско дава резултат. Отделно има 10 коня електрически, които се включват при здрава газ, както каза колегата да оберат лаг-а. Мен повече ме дразни кутията ЕДЦ, която за разлика от предната ми с хидротрансформатори, е доста по-тромава.
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не съм съгласен, че няма смисъл от мекия хибрид. Карам Рено 1.3 140 мек хибрид, бил съм на тестдрайв на 1.3 150, предишната ревизия без. Определено в комбинация с ЕДС, мекия хибрид се справя чудесно с турбо лага, той за това е и проектират Иначе тава с икономията са глупости, харчи си като нормална кола. Ама то и фулл хибрида ако го караш на междуградско също харчи даста
  • #7
    raiders ( преди 3 месеца )
    Хаха, вече го платих този на газ, тези дни ще го взема и имам 5г. и 100 000км да му спукам 3 цилиндъра от вартбург от каране. Да 2025, 2026 и като го поръчаш отиваш на 2027 може и да има вече 1.2, сега е 1.0 или 999куб.м. и 100 удушени коня. Този 3 цил. 1.2 е нов, от 2-3г., и ще стане 120к.с., бива, а мекия им хибрид повече, 130 или 150, и сега го има и е с над 3 000лв. по-скъп. Да чудех се много, но реших, че икономията на бензин 2.70лв. дори и на 6л./100км не излиза, при газ 1.16 и 8 разход.
  • #6
    Факт ( преди 3 месеца )
    Това яз съм го измислил
  • #5
    Вимв ( преди 3 месеца )
    Аз не прочетох някаква нова технология... Някой може ли да разясни?
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Когато обявиха навлизането на меките хибриди обещаваха до 2км пробег на ток. Евтини и ефективни 4х4-та. Турбота без дупка и какво ли не. Но нищо такова не дойде.
  • #3
    до 2 ( преди 3 месеца )
    На ток, ама някой друг път. Не съм чувал, мек хибрид да може да се движи само на ток. На ВАГ със сигурност не могат. Предвид, че Киа/Хюндай дори на ръчни скорости слагат меки хибриди, ще ме шокира ако техните могат. Мекия хибрид е доста безмислен според мен - дори на официалните тестове за хомологация в контролирана среда смъква около 1л/100 спрямо нехибридния аналог. Т.е. в реални условия я има 0.5л я не. Ама оскъпява едни 2-3к лв колата.
fallback
Последни