Когато някой спомене Toyota 2JZ, вероятно си мисли Supra. В крайна сметка това е двигателят, който превърна Supra Mk4 в легенда. Моторът 2J обаче се използва в много различни коли, а конкретно този идва идва от Lexus GS300 от 2005 г. Това е последната година, в която седанът се произвежда със стари редови шестак. И сега, благодарение на видео YouTube-канала I Do Cars, показва от какво е направен и защо е толкова здрав.
Двигателят е купен за 250 долара и е разглобен напълно, като за разочарование на тези, които очакват да видят катастрофални щети, такива няма. Не че не можете да унищожите 2J - масивните турбокомпресори са отлични за създаването на дупки в блока. Този агрегат обаче е атмосферен, като е прекарал живота си под капака на базови.
Целта на разглобяването в случая е двойна. Като за начало е хубаво просто да се надникне в един от най-великите двигатели на всички времена. Той е предназначен и за друг модел на Lexus - IS300, където планът е да направи повече от стандартните 220 к.с. Задълбочената проверка показва дали става за реконструкция, фокусирана върху производителността. И резултатите са ясни.
При изваждането си от колата двигателят има пробег от 150 000 мили (241 000 км), но ако се гледа състоянието му отвътре, едва ли някой би допуснал подобно нещо. Главата и разпределителните валове изглеждат забележително чисти, когато капакът е свален. Ангренажният ремък е в отлично състояние, но не е ясно дали е сменян. Със свалена глава, цилиндрите изглеждат невероятно. Същото се отнася за коляновия вал, буталата, прътите, лагерите, каквото и да е. Дори болтовете се освобождават с малко шум.
Това наистина е много различно видео за разглобяване от това, което обикновено се вижда в канала I Do Cars. Що се отнася до двигателя, той дори не се нуждае от някаква работа по него. Японската марка може да има проблеми с модерния си V6, но това видео ни напомня как Toyota изгради репутацията си за производство на автомобили, които просто никога не умират.