fallback

Проблеми бавят двата най-важни модела на Stellantis

Концернът изпитва затруднения с производството и доставките на Citroen e-C3 и Peugeot e-3008

Концернът Stellantis е изправен пред нови сериозни проблеми, след като се оказва, че не може да стартира масовото производство на два от най-важните си нови модели - на Citroen e-C3 и Peugeot e-3008. Именно те трябва да се противопоставят на масовото навлизане на китайски електромобили в Европа.

Citroen e-C3

Стартът на производство на  e-C3 се забавя заради уязвимости в софтуера, докато при e-3008 проблемът е в задвижващата система. Това е сериозен удар за Stellantis по пътя му към електрификация и съответно увеличение на намаляващите печалби на концерна.

Според информации, масовото производство на достъпния електрически автомобил на групата - Citroën ë-C3, на цена от 23 300 евро, се е забавило с няколко месеца в сравнение с първоначалния план с няколко месеца заради закъснения в окончателната проверка на софтуера за широкомащабно производство. Така доставките на първите партиди, които трябваше да започнат през второто тримесечие, са отложени.

Citroen e-C3

Говорител на Stellantis коментира, че купувачите ще започнат да получават колите си след „лятната ваканция“. В момента поръчките за този електрически автомобил достигат до 30 000 бройки, като в концерна се надяват, че Citroën ë-C3 все пак ще бъде доставен на клиентите преди излизането на новото електрическо R5, лансирано от основния конкурент Renault SA, с първоначална цена от 33 490 евро. 

Новият SUV e-3008 на Peugeot също е изправен пред производствени трудности заради проблеми с компонентите в електрическото задвижванет на автомобила. Планира се новият модел да се произвежда и доставя цялостно във фабриката в Сошо (Франция), като доставките във Франция започнаха през март. В други държани обаче те се забавиха значително и дори бяха отложени чак за февруари догодина.

Stellantis заяви, че поради недостиг на ключови компоненти темпът на масово производство на SUV e-3008 се е забавило, но компанията увеличава производството, както е планирано. До края на юли поръчките за новия e-3008 са достигнали 50 000 единици.

fallback
  • #5
    Дачия ( преди 9 месеца )
    Малка комфортна количка е ситроенчето.
  • #4
    До 1 ( преди 9 месеца )
    Ти кога кара новия С3 ве или си от обикновените лъжливи хейтъри?
  • #3
    Гост ( преди 9 месеца )
    Търсят си оправдание за липсата на интерес към електрокарите.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    до Мъка - има има - неудачия spring :)
  • #1
    Мъка ( преди 9 месеца )
    Тези от Stellantis не могат да осъзнаят, че С3 не е кола. Във всички версии. И външния вид е отврат, и возията е същата. Към днешно време не знам да има автомобил с по-ужасна возия и усещане, когато си вътре. Дори малките колички на Форд и ВАГ са по-добри. Корейците и японците също са по-добре.
fallback
Последни