Концернът Stellantis е изправен пред нови сериозни проблеми, след като се оказва, че не може да стартира масовото производство на два от най-важните си нови модели - на Citroen e-C3 и Peugeot e-3008. Именно те трябва да се противопоставят на масовото навлизане на китайски електромобили в Европа.
Стартът на производство на e-C3 се забавя заради уязвимости в софтуера, докато при e-3008 проблемът е в задвижващата система. Това е сериозен удар за Stellantis по пътя му към електрификация и съответно увеличение на намаляващите печалби на концерна.
Според информации, масовото производство на достъпния електрически автомобил на групата - Citroën ë-C3, на цена от 23 300 евро, се е забавило с няколко месеца в сравнение с първоначалния план с няколко месеца заради закъснения в окончателната проверка на софтуера за широкомащабно производство. Така доставките на първите партиди, които трябваше да започнат през второто тримесечие, са отложени.
Говорител на Stellantis коментира, че купувачите ще започнат да получават колите си след „лятната ваканция“. В момента поръчките за този електрически автомобил достигат до 30 000 бройки, като в концерна се надяват, че Citroën ë-C3 все пак ще бъде доставен на клиентите преди излизането на новото електрическо R5, лансирано от основния конкурент Renault SA, с първоначална цена от 33 490 евро.
Новият SUV e-3008 на Peugeot също е изправен пред производствени трудности заради проблеми с компонентите в електрическото задвижванет на автомобила. Планира се новият модел да се произвежда и доставя цялостно във фабриката в Сошо (Франция), като доставките във Франция започнаха през март. В други държани обаче те се забавиха значително и дори бяха отложени чак за февруари догодина.
Stellantis заяви, че поради недостиг на ключови компоненти темпът на масово производство на SUV e-3008 се е забавило, но компанията увеличава производството, както е планирано. До края на юли поръчките за новия e-3008 са достигнали 50 000 единици.