fallback

БеЛАЗ пусна самосвали на водород

Първите три 130-тонни камиона започват работа в Русия

Беларуският производител на едни от най-големите в света минни самосвали - БелАЗ, прави крачка към по-екологично бъдеще, като произведе първите три 130-тонни хибридни самосвала. Тези гиганти се захранват с водород, което си е своеобразен пробив в областта на екологичните технологии в минната индустрия. Първите екземпляри от водородния БелАЗ ще работят в Сахалин.

Сахалинският регион активно внедрява водородни технологии. Регионалното правителство инициира пилотен проект, насочен към въвеждане на задвижвани с водород минни самосвали, както и съответната инфраструктура за зареждане с гориво.

Като част от този проект БелАЗ сключи споразумение с руски партньори за доставка на въпросните три 130-тонни хибридни самосвала, задвижвани от водород. На първия етап се предвижда използването на един или два самосвала, чиято експлоатация трябва да започне до средата на 2025 година.

По време на експлоатация ще се извършва мониторинг и изследване на работата на оборудването, което ще позволи оценка на неговата ефективност и екологична приложимост.

Сахалин не е избран случайно. Регионът се стреми да стане първият без вредни въглеродни емисии в Русия, поради което там е създаден полигон за изпитване на превозни средства с водород.

Предвижда се на мястото да се произвежда водород чрез електролиза с използване на слънчева и вятърна енергия. Водородните камиони значително намаляват емисиите на парникови газове, което ги прави екологична опция за минни приложения.

fallback
  • #9
    Танко ( преди 3 месеца )
    До#5.Лесно се слагат минуси.Трудно се посочва руско изобретение,отговарящо на условията. Просто няма такова, нали?
  • #8
    до 7 ( преди 3 месеца )
    И за тежкия транспорт няма смисъл, както неведнъж съм описвал, но сега не ми се занимава да описвам аргументите и досегашния опит.
  • #7
    Реално ( преди 3 месеца )
    Водородът и зарядната му инфраструктура имат резон само в тежкотоварен транспорт с фиксирани kypcoве. За леките тц: 1.Защо да хабиш ток да правиш водород, вместо да заредиш тока директно в колата? 2. Излишно сложно - композитни бутилки на -250 градуса и 350-700 атмосфери (течен водород; тва думне ли замина блока) +горивни клетки с живот 160 хил.км и незнайно каква цена = по-малко място за пътниците. 3.Изпаряване - не може да се спре; не караш ли - изчезва. 4. Цена на кг и цена на станции: Космос
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Затова ли за последните 2 г. водородните станции в Япония са намалели с 10, вместо да се удвоят до 2025, каквато беше целта на правителството? Затова ли общият брой на всички видове водородни МПС е под 8000, а продажбите тази година са с 83% надолу? За сравнение, само за 2023 са продадени 92 000 електромобила с 50% ръст. Затова ли малкото камиони и автобуси са на пътя само заради огромните субсидии, и пак изостават в пъти от плановете на общините?
  • #5
    Танко ( преди 3 месеца )
    До#2.Ще приема това ,което си написал за истина, ако ми посочиш нещо, изобретено от руснак в русията през последните 107 години-произведено пак в русията, в руски завод, на руски машини, от руснаци и по руска технология. Говорим за нещо, което да е в полза на хората-не за оръжие! Видяхме, че и оръжията им не са много стока,
  • #4
    Водород ( преди 3 месеца )
    До 3.Кой проект е влязъл директо в серийно производство преди да бъде тестван в продължение на години. Всички автомобили в Париж обслужващи олимпиадата са на водород. В Япония в някой градове всички обществени превозни средства са на водород. До сега няма нито един инцидент камо ли щети. В Япония и инфраструктура и всичко си има. И каква е тази безумна подръжка която си измисли с тъпата ти кратуна. Подръжката е почти нулева що се отнася до задвижващата система.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дори в превода на тази пропагандна статия не са успели да скрият, че проектът е пилотен и тепърва ще се оценява приложимостта и екологичността. А какъв ще бъде резултатът, всички знаем - ще се случи същото, които се случи с водородните коли на Тойотка и Хюндай и водородните камиони на Хюндай: безумни разходи за зареждане и поддръжка, сриваща се остатъчна стойност, липса на желаещи, липса на зарядна инфраструктура и, още по-важно, нерентабилна такава, както и инциденти със сериозни щети.
  • #2
    случаен минувач ( преди 3 месеца )
    Далеч не е толкова пиянска и толкова изостанала, колкото си мислиш, че е. Ама и ти си жертва на пропагандата на Сороските медии.
  • #1
    Факт ( преди 3 месеца )
    Не ни занимавайте с глупостите на тази пиянска изостанала нация.
fallback
Последни