През следващите години Audi ще разшири и надгради хибридните предложения в гамата си, тъй като преходът от автомобили с двигатели вътрешно горене към електромобили ще отнеме „по-дълго, отколкото първоначално се смяташе“.
Компанията се придържа към предварително обявената си цел да разполага с изцяло електрическа моделна гама от 2033 г., но постепенно ще разшири тази гама, предлагайки опции с вътрешно горене и EV във всеки от основните си сегменти дотогава - както вече прави с Audi Q5 и Q6 E-tron, например.
Главният изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер, коментира, че стратегията на фирмата е „подготвена за бъдещето за следващите 10 години“. Според него обаче ще бъде удължена „преходната фаза“ между автомобилите с гориво и електрическите превозни средства.
„Във Volkswagen Group отрано разбрахме, че plug-in хибридите са подходящата преходна технология и сега виждаме, че мостът е по-дълъг, отколкото първоначално си мислехме“, каза той пред репортери.
Като признание за повишеното търсене на хибриди, Audi разработи ново семейство двигатели с вътрешно горене за следващото си поколение модели PHEV, които ще могат да изминават до 100 км на електричество благодарение на значително по-голяма батерия.
Новата PPC гъвкава архитектура, която е в основата на тези автомобили – като се започне с Audi A5, разкрито миналата седмица, може също така да побере системи за задвижване с удължаване на пробега, въпреки че фирмата все още не е потвърдила планове в тази област.
Въпреки подновения фокус на Audi върху хибридите, Дьолнер каза, че дългосрочното виждане на компанията е, че електромобилите ще станат масови.
„В момента виждаме бавно отрицателна тенденция при електрическите превозни средства, но все още има положителни темпове на растеж, въпреки че те се забавят. Ние обаче вярваме, че с помощта на иновациите в сегмента на електрическите батерии, ще направим EV по-добри", коментира шефът на Audi.
„Поне през следващите 10 години ще имаме преходна фаза с три подходящи задвижвания: това са високоефективни задвижвания с ICE, plug-in хибриди (които стават особено важни в Китай и Северна Америка) и електрически превозни средства с батерии. Положителното послание е, че сме гъвкави“, каза още Дьолнер.
Шефът на Audi допълни, че гамата електрически автомобили от „първо поколение“ на Audi ще бъде завършена през 2027 г. - една година след пускането на последния модел с вътрешно горене, който, въз основа на прогнозните срокове за пускане на пазара, вероятно ще бъде следващото поколение Audi Q7.