fallback

И Audi призна: Преминаването към EV ще отнеме повече време

Германският производител очаква силно търсене на PHEV и насочва усилия в тази посока

През следващите години Audi ще разшири и надгради хибридните предложения в гамата си, тъй като преходът от автомобили с двигатели вътрешно горене към електромобили ще отнеме „по-дълго, отколкото първоначално се смяташе“.

Компанията се придържа към предварително обявената си цел да разполага с изцяло електрическа моделна гама от 2033 г., но постепенно ще разшири тази гама, предлагайки опции с вътрешно горене и EV във всеки от основните си сегменти дотогава - както вече прави с Audi Q5 и Q6 E-tron, например.

Главният изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер, коментира, че стратегията на фирмата е „подготвена за бъдещето за следващите 10 години“. Според него обаче ще бъде удължена „преходната фаза“ между автомобилите с гориво и електрическите превозни средства.

„Във Volkswagen Group отрано разбрахме, че plug-in хибридите са подходящата преходна технология и сега виждаме, че мостът е по-дълъг, отколкото първоначално си мислехме“, каза той пред репортери.

Като признание за повишеното търсене на хибриди, Audi разработи ново семейство двигатели с вътрешно горене за следващото си поколение модели PHEV, които ще могат да изминават до 100 км на електричество благодарение на значително по-голяма батерия.

Новата PPC гъвкава архитектура, която е в основата на тези автомобили – като се започне с Audi A5, разкрито миналата седмица, може също така да побере системи за задвижване с удължаване на пробега, въпреки че фирмата все още не е потвърдила планове в тази област.

Въпреки подновения фокус на Audi върху хибридите, Дьолнер каза, че дългосрочното виждане на компанията е, че електромобилите ще станат масови.

„В момента виждаме бавно отрицателна тенденция при електрическите превозни средства, но все още има положителни темпове на растеж, въпреки че те се забавят. Ние обаче вярваме, че с помощта на иновациите в сегмента на електрическите батерии, ще направим EV по-добри", коментира шефът на Audi.

„Поне през следващите 10 години ще имаме преходна фаза с три подходящи задвижвания: това са високоефективни задвижвания с ICE, plug-in хибриди (които стават особено важни в Китай и Северна Америка) и електрически превозни средства с батерии. Положителното послание е, че сме гъвкави“, каза още Дьолнер.

Шефът на Audi допълни, че гамата електрически автомобили от „първо поколение“ на Audi ще бъде завършена през 2027 г. - една година след пускането на последния модел с вътрешно горене, който, въз основа на прогнозните срокове за пускане на пазара, вероятно ще бъде следващото поколение Audi Q7.

fallback
  • #21
    До 20 ( преди 4 месеца )
    Е очевидно баба ти е мъжка, защото говоря за отминали и лесно провери ми факти и събития, а не говоря за прогнози колко ще струва електромобил в Китай и колко ще бъде средната месечна заплата на китаец и какъв е полът на баба ти. Една по една прогнозите ми се сбъдват и ако не е едното ако ще е другото ако за другата прогноза. Долу съм прогнози Какво ще се случи и ако вали и ако не вали без да се ангажирам дали ще вали. Това не зависи от мен..
  • #20
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако баба ти беше мъжка, щеше да и викаш дядо бъстъре.
  • #19
    До 18 ( преди 4 месеца )
    Вярно е че има основни системи за безопасност. Все пак е suzuki. Но не ми отговори на каква цена са тези системи за безопасност и дали наистина цените са толкова по-ниски от китайските или европейските? По-евтино ли струва от китайския електромобил за 4000 долара? Или от китайски автомобил с ДВГ в същия клас?
  • #18
    До 17 ( преди 4 месеца )
    То е ясно, че не е абсолютно същия, но прочетох и си има базово основното за безопасност
  • #17
    До 16 ( преди 4 месеца )
    Сигурен ли си, че индийският вариант е абсолютно същия като Европейския и ще мине европейските краш тестове? Прочети малко по темата И пак ще говорим. Това е коренно различен автомобил. За да не търся, каква е разликата в цената между Индия и Европа? Очевидно си запознат и можеш да отговориш.
  • #16
    До 15 ( преди 4 месеца )
    Най-продаваната кола в Индия - Сузуки Суифт има всичко основно за безопасност изброено от теб
  • #15
    До 12 ( преди 4 месеца )
    И къде въобще намеси Индия и Южна Африка, където буквално няма стандарти за безопасност? Там ABS и airbag са непознати думи. За разлика от тях, повечето китайски автомобили минават европейските тестове за сигурност с по-висока оценка отколкото европейските автомобили. Дори най-евтиният електромобил за 4000 долара има ABS, airbag и климатроник в базовата си версия. Най-евтините си имат и недостатъци разбира се. Предимно лоша антикорозионна защита.
  • #14
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Превод в ефир - в Китай електромобилите вече са по-евтини от автомобили с ДВГ и вносът им няма да помогне много за продажбите на ДВГ в Европа. Друг превод в ефир - китайците са лидери в производството на батерии и произвеждат едни от най-добрите и евтини батерии в света. Почти всички световни производители ползват китайски батерии. За сметка на това нито един от тях не ползва китайски двигатели. Погледнато от тази гледна точка, китайски електромобили или ДВГ ще се продават повече в Европа?
  • #13
    До 11 ( преди 4 месеца )
    То и без китайците има шанс за 30% дял през 2026г ако до тогава ВАГ, Тесла и други са разгърнали производството на евтините си платформи с модели за около 25К евро базово. Между другото в момента дори Китай няма 30% дял на чистите електромобили без да броим зареждаеми хибриди
  • #12
    До 11 ( преди 4 месеца )
    Толкова си *** и досаден, че няма накъде ами ако на пазара имаше ДВГ автомобили на цената на която се продават в Индия? Превод в ефир - значително по-евтини от китайски електромобили само, че ние не сме в Китай или Индия или Южна Африка
fallback
Последни