Експерти от консултантската компания Alixpartners очакват, че около 85% от китайските производители на електрически превозни средства просто ще престанат да съществуват през следващите шест години.
По-слабите играчи ще бъдат извадени от играта с нова ценова война, която предстои съвсем скоро. Тя ще бъде провокирана от бързо нарастващата популярност на електрическите автомобили.
В Китай броят на компаниите, които залагат на електрифициран транспорт, нараства бързо. Всичко това поражда нездравословна конкуренция, като съперниците започват активно да практикуват дъмпинг на цените. Малките компании не могат да играят по същите правила като гиганта BYD, което компенсира ниските ценови етикети с високи обеми на продажби. Затова и съдбата на малките фирми и стартиращи фирми е незавидна.
Не бива да се пренебрегва и друг факт - митата върху китайските автомобили, въведени в ЕС и САЩ. Експертите смятат, че те няма да окажат сериозно внимание върху големите производители от Китай, но по-малките компании ще загубят интерес към евентуални бъдещи продажби на тези два пазара.