Това, че Lexus LBX може да стане още по-мощен, се знае от известно време, още повече, че японският производител показа на автосалона в Токио през януари концептуален модел, наречен LBX Morizo RR. Сега компанията представи серийната версия, която излиза на пазара в Япония, а по-късно ще се появи и в Европа.
Това е най-мощната версия на малкия кросоувър, като под капака е поставен 1,6-литров турбомотор от „братовчедите“ Toyota GR Yaris и GR Corolla. Тя е разработена под ръководството на самия Акио Тойода - президент на Toyota Group. Всъщност японският мениджър има огромен опит като автомобилен пилот. Той се състезава под името Моризо, като лично е направил някои промени както по естетика, така и по механиката.
Така се ражда Lexus LBX с 305 к.с и 400 Нм въртящ момент, съчетан със система за задвижване на четирите колела. Клиентът може да избира между автоматичната скоростна кутия Direct Shift-8AT или 6-степенната механична iMT. Максималната скорост не се съобщава, но се знае, че времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 5,2 секунди.
Кросоувърът получава и други механични промени, като пренастроени настройки на двигателя и на окачването, за да предложи по-добра реакция и по-голяма стабилност. Обърнато е специално внимание към шумоизолацията, дори по време на най-спортното шофиране.
Различаването на на Lexus LBX Morizo RR от останалата част от гамата на модела е лесно, като се започне от 19.цоловите лети джанти, специално проектирани за тази версия. Дизайнерският пакет включва спортно преработени предна и задна броня, калници в цвета на купето, ниско окачване, спортни седалки, алуминиеви педали и много други.
Както споменахме, LBX Morizo RR се продава от днес в Япония, като първа на пазара излиза специалната версия Bespoke Build (произведена само в 100 бройки). Нейните бъдещи собственици ще бъдат определени чрез лотария, както често се случва на японския пазар за модели, предлагани в ограничен тираж.
Още снимки на екстремния Lexus LBX - вижте в галерията: