fallback

Автомобилите на Lada получават китайски двигатели

АвтоВАЗ преговаря с Great Wall за 1,5-литров мотор, произвеждан в Русия

Автомобили на руския производител АвтоВАЗ ще бъдат оборудвани с двигатели на китайския концерн Great Wall. Интернет-изданието Russian Automobile твърди, че в момента се водят преговори между двете страни, като се очаква те да приключат успешно.

По предварителна информация първата Lada с китайски мотор ще бъде Vesta, която ще получи 1,5-литровият двигател на Haval Jolion. Това обаче няма да бъде сегашният модел, а нов кросоувър на базата на Vesta, чиято разработка е приключила и предстои излизането на първите тестови бройки.

Серийното производство на модела е предвидено за края на 2025 г, а продажбите му ще стартират през пролетта на 2026 г. Преминаването на моделите на Lada ще бъде допълнително улеснено от факта, че 1,5-литровият мотор на Haval се произвежда в завода на Great Wall край руския град Тула.

Според същите източници на информация с китайски двигатели вероятно ще бъдат оборудвани и моделите на новата руска марка Aurus. За тях е предвиден задвижващия агрегат от всъдеходите Tank. Това е 3,0-литровият турбомотор GV6Z30, развиващ мощност до 354 к.с.

fallback
  • #23
    FenIX до #18 ( преди 3 месеца )
    Умнико, въпросът беше риторичен, но явно ти е трудно да го схванеш. И отговорът е сиъщия като този защо руснаците освен при автомобилите ги няма никакви и при компютри и всякаква друга електроника за разлика от същите японци, корейци и китайци. Същият отговор е и защо арабите с помощта на парите от петрола напривиха от пустините оазиси а руснаците с цялата Менделеева таблица като ресурси не могат да им стъпят на малкия пръст
  • #22
    Нутд ( преди 3 месеца )
    Всичко руско е ***!
  • #21
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тук е пълно с вещи историци и анализатори ,не могат да си вържат обувките но правят обобщения ,заключения.На такива все друг им е виновен.
  • #20
    Ехе ( преди 3 месеца )
    GV6Z30 360 коня е добре
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 14,в ловеч се произвежда ФИАТ 850,850 купе и 124 по италиански лиценз,но производството започва през 69г.като нищо не е променяно по моделите,а руснаците още от 1967г. започват изграждането на завода в Толиати за производството,като строителството му завършва със завършаването на изпитанията на модела,като започват да произвеждат през 1971г. но на вече пригодения за руските условия модел.При нас края на производството на ФИАТ приключва 72г. по същата причина която е и при Рено,липса на валута
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Продължение на коментар 19. с продажбата на руско оръжие което произвеждаме тогава тук. Просто не сме били подготвени за такова производство. Тогава се прехвърля в Румъния,която тегли огромни заеми за това производство,което после им коства много нищета и лишения.
  • #17
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 10 по лиценз,но с над 900 поправки и като краен резултат се получава съвсем различен автомобил.Един пример,на оригинала ФИАТ 124 парното е било никакво и хората при изпитанията са мръзнали като кучета. При руския вариант нещата са много различни.Частите също не са взаимозаменяеми.
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 9,лесно е за обяснение но за човек,който ще възприеме,а като гледам май такива са единици и ти не си сред тях.За това няма да се хабя да обяснявам.
  • #15
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти май си този дето стои и гледа,а Китай и Русия си осигуриха взаимно да са си гръб един на друг,в предстоящата голяма война.Защото ако СрАЩ не ги вълнува толкова Уа то много ги интересува да унищожат прекия си конглокент Китай от когото се страхуват най-много.
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 7 виждам го и тук политкоректността е видна,за да има коментиращи от което печелят. Дори се ненавиждам,че и аз участвам в това.
fallback
Последни