fallback

Хибридното Porsche 911 се оказа кошмар за тунинг-ателиета

Увеличаването на мощността на новата версия на спортното купе е почти невъзможно

Новото хибридно Porsche 911 се оказа кошмар за тунинг-ателиетата. Говорител на германския производител обясни пред Top Gear, че конструкцията на 3,6-литровия с турбокомпресор не позволя външна намеса. Работата е там, че в задвижващата система T-Hybrid електрическата турбина няма байпасен клапан, следователно най-простият метод за увеличаване на мощността чрез увеличаване на налягането на усилване няма да работи.

Обновеното Porsche 911 разчита на двигател с един електрически задвижван турбокомпресор. Тази конструкция позволява колелото на компресора да се върти дори преди потока на отработените газове, а в някои режими електрическият мотор започва да работи като генератор. Затова и не е възможно настройките да бъдат променени, без да се увреди системата T-Hybrid.

Самата хибридна версия е достатъчно мощна и без външна намеса. При Porsche 911 Carrera GTS бензиновият двигател развива 485 к.с. и 570 Нм , а с помощта на електрическия компонент мощността нараства до 541 к.с. и 610 Нм. Тунинг-ателиетата ще могат да работят върху фърмуера, но подмяната на турбината ще изисква нестандартни инженерни решения и това вероятно ще откаже повече опити за добавяне на мощност.

Представителят на Porsche обаче не се съмнява, че рано или късно инженерите от компании, занимаващи се с доработки на вече пуснати на пазара модели, ще намерят решение. Въпреки това, в ерата на електрическите превозни средства и хибридите, става по-трудно да се увеличи ефективността и много компании за тунинг предпочитат да работят само върху интериора и екстериора.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Енджинииъринг Експлейнд има видео за този двигател - интересен е. Работи на ламбда = 1 при всички обороти и натоварвания. Ще е извращение някой пишман инженер да му прави "тунинг".
fallback
Последни