fallback

Електромобили съживиха столица след спиране на тока от буря

100,000 електрически коли са достатъчни да захранят цяла провинция при авария, твърдят учени

В Канбера, Австралия, десетки хиляди домове останаха без електричество по време на силна буря, но на помощ на града се притекоха електромобили. Заслугата е на Австралийския национален университет, който провежда пилотна програма за проучване на възможностите на електромобилите като балансьори на електрическата мрежа. Ръководителят на проекта д-р Бьорн Стърмбърг обясни, че екипът му разполага с автопарк от 51 електрически превозни средства Nssan Leaf.                   Учените наблюдават мрежата и винаги могат да върнат енергия към нея при нужда. Така е станало и след силната буря, прекъснала захранването в австралийската столица. Разбира се, няколко десетки електромобила не са успели да захранят всичките 90,000 домакинства, останали без ток, но са дали енергия на аварийните служби, на някои критични предприятия и са спомогнали за по-бързото възстановяване на електроподаването.

„Автопаркът ни от 51 електрически превозни средства не може да се сравнява с най-големия генератор във Виктория, но електромобилите ни реагираха точно по предназначение и предоставиха малко над 100 киловата електричество обратно в мрежата, помагайки за възстановяване на баланса на предлагането и търсенето в националната мрежа," каза Стърмбърг в коментар за ABC.        Д-р Бьорн Стърмбърг. Снимка ABC         Изследователят посочва още, че ако 100 000 електрически коли, продадени в Австралия миналата година, можеха да подадат енергия обратно в националната мрежа, когато е необходимо, те биха осигурили приблизително същото количество електроенергия, колкото потребява цялата територия на провинция Нов Южен Уелс.

„Възможно е това да се прави и в по-големи мащаби винаги, когато се наложи. А подобен инцидент възниква средно веднъж на всеки пет години, и тогава трябва трябва просто да използваме електромобилите си не по предназначение за половин час и след това отново да ги върнем към стандартните им задачи“ – добавя той.

Местните власти вярват, че подобна система може да отвори нови възможности за страната, да намали сметките за електричество и да помогне за по-бързото спиране на електроцентралите, работещи с въглища и газ.       

 

fallback
  • #12
    Владо ( преди 5 месеца )
    В много държави се мисли за това. Има частичен проблем, че не всички EV могат да връщат DC, а инверторите са скъпи. По-големият проблем е законов. Връщането на ток е дефакто продажба. Няма как всички да имат търговско дружество за да продават
  • #11
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Наливай си тогава парите в скъпа електричка,скъп ток на зарядките и приготви една чанта пари за нова батерия.
  • #10
    TSLA ( преди 5 месеца )
    Умният човек си налива надника в тунджа, посещава мазни сервизи и виси с тубите край пътя да дойде цистерната, понеже е умен и знае, че в двора петролен кладенец няма, няма и рафинерия и се налага да чака - ако пуснат-пуснат. Ако не - става kypиер-пешак, почва да върти педалитe и да вика на другите обратни. В краен случай - магарето Марко с дългите уши и големия чeп. Така е да си умен. Като гза на Румен.
  • #9
    Гост ( преди 5 месеца )
    Само пълен тлупак ще даде 100 к.лв. за електрокар,за да може да си захранва къщата.Манекена на Дънинг Крюгер не може да разбере това.Умните хора не харчат пари за глупости.
  • #8
    До Гост ( преди 5 месеца )
    Няма никаква вероятност да осъзнаеш колко си зле, нали? Трагедията на не особено умния човек е, че не може да осъзнае, че не е особено умен.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    слагат се електронни блокове които да не позволяват електроните да излизат извън жилищния обект и когато се възстанови подаването се изключва аварийната система и се преминава към централната
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #5, Извинявам се, без ч-то. Което не променя написаното. Иначе в Щатите приеха някакъв закон, който ще влезе в необозримо бъдеще, дето колите трябва да могат да връщат към мрежата, но кой ще им плаща инверторите аз не знам. Но при спиране на тока в мрежата, всички инвертори се гласят да спират връщането. Причината е, че щом е спрял тока, значи има авария и някой се опитва да я отстрани. Ся Щатите са богата държава и там може електротехниците да са им разход, но при нас е забранено да връщаш.
  • #5
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Хабер си нямаш колко са 50kw/h електричество, ама важното е да пишем глупости и да плюем.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #2, то зависи от нуждите на семейството. Тая система V2L (vehicle to load) позволява отдаването на максимум 3 киловата. Батерия с капацитет за отдаване примерно 50 kW/h може да изкара 3 дни телефон, телевизор и лаптоп. Ама бойлер или печка няма да захраниш дълго. А това за връщането на ток към мрежата е хубава идея, само дето трябва да има специални инвертори, че мрежата да може да вземе тока. И това става за балансиране. При авария никой няма да остави ток да върви от къщите към мрежата.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Драмата на тази схема е, че трябва да споделиш заряда на колата си без да е ясно кога и как ще можеш да го възстановиш. А при такова бедствие да рискуваш да останеш без транспорт си е само за истински смелчаци.
fallback
Последни