fallback

Fiat Grande Panda е двойно по-скъп от досегашния модел

Италианците представиха официално 4-метровия кросоувър, с хибридно или електрическо задвижване

Италианският производител Fiat официално представи Grande Panda, която определя като еволюция на дебютиралото по-рано ново поколение на малкия градски автомобил. Новият модел обаче излиза от сегмента на градските коли, където е позиционирана традиционната Panda, тъй като има по-големи размери, благодарение на които иска да се конкурира дори с кросоувъри. И по-голяма цена, разбира се.

Италианският дизайн и глобалната платформа са стълбовете, върху които се основава новият малък автомобил на Fiat, който обаче се произвежда в Сърбия, за да се възползва максимално от синергията на групата Stellantis. Това трябва да му помогне да се превърне в глобален модел.

Базиран на платформата Smart Car, която вече се използва в най-новия Citroen C3, новият Fiat Grande Panda се фокусира основно върху стила и ясно препраща към квадратните и правилни форми на оригиналната Panda - тази от 1980 г. Разбира се, размерите са напълно преработени, което позволява каросерия с пет врати, разположена на дължина от близо 4 метра.

Фаровете са базирани на квадратните от първата серия, но преосмислени с пиксели в горната част. Те се маскират в текстурата на черната лента, която минава по цялата ширина. В долната част на същата лента са скрити основните светлинни клъстери. Наред с други неща, логото на Fiat е разположено върху капак, който при електрическата версия крие интегриран кабел за зареждане - това е първият автомобил, оборудван с него.

Странично се открояват лайсните в долната част на вратите, носещи името на модела. Отзад има поредна препратка към фаровете на Panda от 80-те години - малки и вертикални, характеризиращи се с прозрачни капаци и триизмерна форма.

Що се касае до точните размери на Fiat Grande Panda, те са: дължина 3,99 метра, широчина 1,76 метра и височина 1,57 метра. Обемът на багажника е 361 литра.

Интериорът се стреми да докаже, че „просто“ не означава банално или скучно. Пътническото отделение, колкото и да е семпло и праволинейно, е пълно с впечатляващи детайли. Двата големи овала, които очертават формата на арматурното табло отгоре и конзолата отдолу, повтарят прословутата изпитателна писта на покрива на Лингото (историческа сграда за Fiat в Торино, където навремето се е помещавал целият концерн).

Вентилационните отвори имат същата многоъгълна форма, която вече се вижда при фаровете, докато пред предния пътник има жабка, която развива концепцията на емблематичния джоб на историческата Panda.

Цифровото оборудване е с екран с диаметър 10 инча, докато инфоразвлекателната система има 10,25-инчов дисплей, под който са разположени физически бутони за управление на климатика, на седалките, USB-C гнезда, порт с 12V и след това тунел с индукционно зареждане за телефона и контролите за селектора на скоростите. Отзад има място за трима души, с isofix закрепвания за детски седалки на страничните седалки.

Платформата Smart Car се определя като „мултиенергийна“, тъй като позволява инсталирането на много различни задвижвания. Както в случая със споменатия Citroen C3, всъщност Fiat Grande Panda се предлага с ДВГ и с електрическо задвижане. Във втория случай железно-фосфатна батерия с 44 kWh захранва мотор със 113 к.с. Това обещава пробег от 320 км по цикъла WLTP. Спецификациите за зареждане не се съобщават, но C3 приема до 100 kW в постоянен ток за зареждане от 20 до 80% за около 26 минути и до 7,4 kW в променлив ток.

Няма информация и за бензиновия Fiat Grande Panda, но и тук може да се използва това, което се знае за „братчето“ от Citroen. Той разчита на добре познатия 1,2-литров двигател със 100 к.с., който в стандартния вариант е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия, а при мекия хибрид - с автоматик. И в двата случая задвижването е предно.

Към момента на първото официално представяне цените на Fiat Grande Panda все още не са обявени.Предполага се, че хибридната версия може да струва около 20 000 евро, докато електрическата трябва да струва около 25 000 евро. Най-достъпната версия на досегашната Panda започваше от 9950 евро.

Още снимки на Grande Panda - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    *** сладура
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това нещо е хечбек имитиращи джип/сув нищо не може за ме накарам да си го купя тва недоразумение и знам че ще ми триете коментара тука се трият коментарите
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ами в Сърбия заплатите станаха като в ЕС
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Еми, ще си ги карат тия новите скъпотии. Ние дрътите мрънкялници ще черпим челен опит от братския кубински народ как се прави ремък от дамски чорапогащник и спирачна течност от сироп за кашлица.
fallback
Последни