Германският производител BMW обяви, че е продал 1 096 486 автомобила през първата половина на 2024 г., което го поставя на челно място в класацията за продажби сред производителите на премиум автомобили, въпреки нарастващия спад на продажбите от 1,3% през второто тримесечие на годината.
Марката BMW отбеляза ръст на продажбите от 2,3% през първата половина на 2024 г. в сравнение със същия период на миналата година, като продажбите на BEV (електрически превозни средства) се повишиха с впечатляващите 34% до близо 180 000 автомобила. За сравнение, продажбите на Mercedes през първото полугодие са спаднали с 8% - до 960 000 единици, като тези на BEV са намалели със 17% - до 93 400 единици, което е почти наполовина в сравнение с най-големия си конкурент.
Продажбите на Audi през първото полугодие на 2024 г. са спаднали с 8% до 833 000 единици, въпреки че марката регистрира увеличение от 1,3% при BEV. Компанията обяви, че обмисля затварянето на завода в Брюксел заради ниското търсене на Audi Q8 e-tron.
Партньорът на Audi във VW Group - Porsche, е продал 155 945 автомобила през първата половина на 2024 г., което е със 7% по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Резултатите на Porsche бяха повлияни от значителния спад на продажбите с 33% в Китай и спада с 51% в глобалните доставки на Taycan. Както съобщава агенция Reuters, Mercedes, Audi и Porsche разчитат на предстоящите пускания на пазара на модели, за да им помогнат да увеличат продажбите и да прикрият загубените позиции.
Що се касае до BMW, там продажбите на флагмана 7-Series са нараснали с 22% през първата половина на 2024 г. Други модели, които се представят добре, са X1 и 3-Series, както и „обичайните заподозрени“ от подразделението BMW M, което регистрира 99 517 продажби.