fallback

Шок: Китайските коли се оказаха по-здрави от западните

Само един модел на Audi разваля доминацията на азиатците в новата класация на J.D.Power

Автомобилите от Китай започват все по-агресивно да настъпват на европейските пазари, включително и в България, и много хора поглеждат с любопитство към тях заради сравнително атрактивните цени. Без съмнение обаче най-сериозното колебание на потенциалните купувачи е свързано с качеството: дали по-евтините китайски коли могат да се мерят като надеждност с европейските, японските или корейските? На Стария континент все още няма натрупани достатъчно данни за категорични заключения. Но в Китай американската компания J.D. Power току-що публикува резултатите от първото си мащабно проучване за надеждност на електромобилите и плъг-ин хибридите - и резултатите са шокиращи. С едно изключение, във всички сегменти начело по издръжливост са китайски модели. Изключението е Audi Q4 e-tron.           Както и в САЩ, и в Китай представянето на Tesla в класациите за надеждност е по-скоро разочароващо, въпреки уверенията, че качеството в по-модерната Гигафабрика в Шанхай надхвърляло това в калифорнийската              Във останалите класове европейските и американските марки подчертано отстъпват на някои китайски. Все пак, преди да ви покажем конкретните резултати, две забележки. Първо, макар J.D.Power да е уважавана американска компания, това проучване е проведено от китайския й клон. И второ, европейските и американските модели, за които става дума, са сглобявани в китайски заводи и в повечето случаи се отличават от предлаганите на пазара в ЕС.

Проучването измерва броя проблеми, констатирани от собствениците на електромобили, в два различни сегмента: такива, свързани с проектирането и дизайна на автомобила (примерно неудобни седалки или лоша видимост назад), и такива, предизвикани от повреди и дефекти. В проучването са участвали 9791 собственици на електромобили, закупили своите екземпляри между юли 2023 и януари 2024. Обхванати са 105 различни модела, от които 74 в достатъчни количества, за да бъдат включени в резултатите.             Най-здравите електромобили във всеки сегмент (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

fallback
  • #16
    Един там ( преди 5 месеца )
    Кое му е чудното? Повечето са си също китайски. ЕС коли няма от години.
  • #15
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Ти пък си много сериозен щом сравняваш САЩ и Китай на тема "матуритет" на пазара, на потребителите в тях, и на бизнес практиките. Едните карат коли от 120г, а другите от 20. Едните имат свобода на пазара и на словоизлеянията от 270г, другите още не са дораснали до там.
  • #14
    До един ( преди 5 месеца )
    Шушуняка долу кара Volvo xc90, което е в пъти по-добра и качествена кола от У. За това мнение на Тесларите не е меродавно, защото вас не ви интересува в какво се возите, а да било евтино. Точно баща ти с москвича си е мечтал колата му да върви и да не харчи нищо. Това е съперничество и мизерност. Икономията е майка на мизерията. Няма как да се унижа така, че да карам леген, защото ми било евтино, купи си тогава голф 2 на газ, много здрав и без пари ще се возиш, а и ще паднеш на 500 лева поддръжк
  • #13
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хахаха европейските коли паднаха под нивото на китайските , затова е тоя рев , постоянните субсидии и високите мита. Китайците ни отвяха с 200, за тях Европа е един исторически музей на открито (подобно на "Етъра"). Идват да видят стари паметници и отминали технологии.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Първо, макар J.D.Power да е уважавана американска компания, това проучване е проведено от китайския й клон. И второ, европейските и американските модели, за които става дума, са сглобявани в китайски заводи и в повечето случаи се отличават от предлаганите на пазара в ЕС."
  • #11
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Смешен си - как така когато проучването е в САЩ редовно Тойота/Лексус и Хонда са на първите места - щото са американски ли? Трудно ще ме убедиш че китайците са по шовинисти от американците с тяхното Make America great again!
  • #10
    Един ( преди 5 месеца )
    В България всички сме доволни само от европейските и американски коли ,защото китайски няма ,а и сервизи за тях също,така че ,не не засяга статистиката!Аз си карам Тесла У и съм много доволен ,за 60000 км цели 1500 лв разходи за обслужване и гориво ,срещу 15000 за всяка от дизеловите ми коли ,мен ми стига ,а шушляка по долу дето му скърцала Теслата ,да си купи Москевич или Трабант като баща му ,те не скърцат!
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И като J.D.Power плащат за изследването в Китай да не би да питат някакви други китайци? Навемето и Артур Андересен бяха реномирана фирма за счетоводни одити и то в САЩ... Докато не стана сакатлъка с Енрон. За мастите фирми пък, които раздаваха ААА рейтинги на Леман Брадърс и подобните изобщо няма да отваряме дума. Те японците лъжат и мажат, та какво остава за китайци в някакво си проучване.
  • #8
    до 7 ( преди 5 месеца )
    Аз щях да съм шокиран, ако беше стигнал до третото изречение да видиш, че това е изследване на J.D.Power. Но на теб не ти трябва информация, ти си знаеш по рождение и космоса ти го говорят
  • #7
    РУК ( преди 5 месеца )
    Аз щях да съм ШОКИРАН, ако в китайско "проучване", сред китайци, за китайски автомобили, изкарат "европейски" марки по-добри от техните!!! Все пак едва ли някой би си позволил да жертва живота и бъдещето на цялото си семейство и следващите две поколения, само за да изкаже откровено мнение, различно от партийната линия!
fallback
Последни